نماینده مجلس:برای ارتقای جاده‌های شهرستان بروجن چاره‌اندیشی شود


نماینده مجلس:برای ارتقای جاده‌های شهرستان بروجن چاره‌اندیشی شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌ها گفت: دولت برای ارتقای جاده‌های ترانزیتی این شهرستان چاره‌اندیشی و اقدام کند.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرداری‌های شهرستان بروجن که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های برگزار شد، تاکید کرد: قرار گرفتن این شهرستان در مسیر استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب غرب و جنوبی کشور و تردد افزون‌بر ۵۰ هزار خودرو از جاده‌های این شهرستان در شبانه‌روز آسیب‌های جدی به وضعیت جاده‌های منطقه وارد کرده است.
وی با اشاره به فعالیت ۶ شهر در شهرستان بروجن افزود: شهرداری‌های این شهرستان توان اقتصادی مطلوب، ماشین‌آلات مناسب و نیروی انسانی کافی برای رفع خسارت‌های وارد شده به جاده‌های ترانزیتی در شهرهای این شهرستان را ندارند.
جعفری به از بین رفتن زیرساخت‌های شهری در شهرستان بروجن اشاره و تصریح کرد: دولت باید برای ارتقای کمی و کیفی جاده‌های شهری در این شهرستان اعتباراتی را از سطح ملی اختصاص دهد.
وی مساله کمبود آب را بزرگ‌ترین مشکل چهارمحال و بختیاری دانست و یادآور شد: با توجه به تخلیه آب‌خوان‌ها و خشکسالی‌های افزون‌بر یک دهه گذشته در استان، احتمال قطعی آب آشامیدنی برخی از شهرهای شهرستان بروجن مانند فرادنبه و سفیددشت وجود دارد.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون ۹۰ درصد فضای سبز شهرهای کشور با آب آشامیدنی شهری آبیاری می‌شود.
وی گفت: جداسازی آب فضای سبز در شهرهای شهرستان بروجن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های اولویت‌دار در دستور کار مدیریت شهر قرار دارد اما تسریع در روند اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از آن نیازمند تزریق اعتبارات دولتی و ملی است.
جعفری تاکید کرد: تمامی شهرداری‌های شهرستان بروجن از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به‌طور جدی برای مقابله با این ویروس اقدام کرده‌اند و هزینه‌های زیادی را متقبل شده‌اند که البته باید بخشی از این هزینه‌های در قالب تخصیص اعتبارات ملی جبران شود.
وی افزود: با توجه به استقرار جمعیت قابل‌توجه در طرح‌های مسکن مهر شهرها، اما همچنان زیرساخت‌ها و آماده‌سازی این محله‌ها مشکل دارد که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.
به گزارش ایرنا، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به‌منظور رسیدگی به مشکلات شهرداری‌های شهرستان‌های بروجن و لردگان به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.
شهرستان بروجن ۶ شهر و ۴۲ روستا دارد که ۸۲ درصد جمعیت آن در نقاط شهری و تنها ۱۸ درصد در روستاها ساکن است.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین