سامانه ثبت نام واکسن کرونا


سامانه ثبت نام واکسن کرونا

سامانه ثبت نام واکسن کرونا قرار است به زودی راه اندازی شود. با این اتفاق مردم به راحتی می‌توانند برای تزریق واکسن ثبت نام کنند و از زمان آن مطلع شوند.

سامانه ثبت نام واکسن کرونا

به گزارش راهبرد معاصر سامانه ثبت نام واکسن کرونا یا سامانه جامع واکسیناسیون کرونا وب سایتی است که با راه اندازی آن ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا روند جدی و مشخصی را دنبال خواهد کرد. بر اساس گفته های علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کارهای ابتدایی راه اندازی سامانه جامع واکسیناسیون کرونا انجام دشه است و سایت رسمی این سامانه در ابتدای هفته آینده اعلام خواهد شد که سایت رسمی وزارت بهداشت است.

تا به امروز 80 تا 90 درصد اطلاعات و کد ملی افراد همراه با مشخصات سنی آنها در پرونده های الکترونیک آنها ثبت شده است به همین دلیل با راه اندازی این سامانه برای مابقی افراد پرونده الکترونیک تشکیل خواهد شد.

حدود یک میلیون و 400 نفر از جمعیت بالای 80 سال در کشور وجود دارد که بر اساس اعلام وزارت بهداشت تعدادی از انها واکسینه شده و مابقی نیز واکسینه خواهند شد. در مرحله های بعدی سالمندان 75 سال به بالا و گروه های جامانده کادر درمان واکسینه خواهند شد.

با پایان واکسیناسیون کادر درمان و گروه های پرخطر و با شروع فاز دوم واکیسناسیون اگرچه وزارت بهداشت اعلام کرده است که برنامه دقیقی برای تزریق واکسن کرونا دارد اما بسیاری از مردم از نحوه دریافت واکسن کرونا نگرانند و این سوال را مطرح می کنند که آیا ممکن است از واکسیناسیون جا بمانند؟

بر اساس سند ملی واکسیناسیون در کشور واکسیناسیون قرار است در چهار فاز انجام شود که بر اساس اولویت افراد انجام خواهد شد. با ایجاد سامانه ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت می تواند رصد دقیقی از افراد جامعه داشته و بر اساس آولویت آنها را به تزریق واکسن دعوت کند. در واقع وزارت بهداشت با مشخص کردن اولویت ها زمان واکسیناسیون را به افراد پیامک می کند. با این روش نیازی به مراجعه به مراکز بهداشتی برای اطلاع از نحوه دریافت واکسن نیست.

سامانه ثبت نام واکسن کرونا

افراد بالای ۸۰ سال برای تزریق واکسن کرونا چه کنند؟

علیرضا رییسی- معاون بهداشت وزات بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در این باره، اعلام کرد که هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسن وجود ندارد و ما موعد تزریق واکسن افراد در اولویت را به صورت دقیق از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی می‌کنیم. در موارد استثنائی هم اگر پیامکی برای فردی که در اولویت است ارسال نشده، این فرد می‌تواند در زمانی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند وارد سامانه Salamat.gov.ir شده و نام و کد ملی خود را ثبت کند و بعد از این اقدام ما وضعیت واکسیناسیون فرد را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه احتمالا از حدود ۲۰ اردیبهشت ثبت‌نام و فراخوان افراد ۷۰ تا ۷۵ سال را نیز برای واکسیناسیون به آنها اطلاع می دهیم، تاکید کرد که پیامک‌های ما بسیار دقیق هستند. به طوری که در پیامک به فرد اعلام می‌شود که شما در فاز دوم واکسیناسیون قرار گرفتید و به زودی موارد به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. سپس یک هفته قبل از موعد واکسیناسیون فرد، یک پیامک دیگر برایش ارسال می شود که شما فلان روز در فلان مرکز و با کارت ملی برای تزریق واکسن ‌مراجعه کنید. در عین حال یک روز قبل از موعد تزریق واکسن دوباره یک پیامک ارسال و از فرد پرسیده می‌شود که آیا فردا می‌توانید برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنید یا خیر که فرد پاسخ می‌دهد و ما بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام می‌دهیم. بنابراین مردم منتظر پیامک باشند، آن هم زمانی که ما به آنها اعلام می کنیم.

سامانه ثبت نام واکسن کرونا

کاهش مراجعین سرپایی در تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: امروز حدود هزار و 50 بیمار ترخیص شدند و داریم به تعادل مثبت تر می رسیم.اقای علیرضا زالی درباره آخرین وضعیت کلان شهر تهران گفت: طبق امار ثبت شده در 24 ساعت گذشته درتهران با مقدار مختصری کاهش در شاخص ها رو به رو بودیم میزان مراجعین سرپایی تهران از 14 هزار تا به 10 هزار تا کاهش پیدا کرده است.اما تعداد بستری های ما با تاخیر بیشتری تغییر پیدا خواهد کرد.در تهران میزبان 8 هزار و 212 بیمار هستیم که 2 هزار و 50 تای انها در بخش مراقبت های ویژه هستند.

وی ادامه داد: حدود هزار و 50 بیمار در مجموع ترخیص شدند و داریم به تعادل مثبت تر می رسیم.ویروس های هندی و افریقای جنوبی جدید ترین ویروس های جهش یافته هستند بین زمان ورود ویروس شناسایی و تغییر در الگوی اپیدمیولوژی ان ممکن است 10 روز تا دو هفته طول بکشد. نکته ای که وجود دارد اینکه ویروس های جهش یافته رعایت برنامه های بهداشتی مثل زدن ماسک و برنامه های بهداشتی را می خواهد کاهش ازدحام و دورهمی ها می تواند راهکار بسیار منطقی باشد.

سامانه ثبت نام واکسن کرونا

وی درباره واکسیناسیون گفت: اطمینان خاطر می دهم حداقل در تهران فرد بالای 80 سال نباشد که سهم واکسن نداشته باشد . جای نگرانی وجود ندارد و شهروندان باید با اضطراب کمتری مراجعه کنند.واکسیناسیون برای تمام افراد بالای 80 سال انجام خواهد شد.

از شنبه سامانه واکسیناسیون راه اندازی و بخش زیادی از دغدغه مردم رفع خواهد شد.

سامانه ثبت نام واکسن کرونا

وی افزود:همین الان بخشی از گروه اول واکسیناسیونشان کامل نشده اما سهمیه انها محفوظ است.ما درتهران پیش بینی می کنیم 680 هزار نفر بالای 60 سال داشته باشیم.چیزی حدود 480 هزار تای اینها در سامانه الکترونیک ما ثبت شده اند و بقیه با کمک مجموعه ثبت احوال اطلاعاتشان در اختیار دانشگاه ها قرار خواهد گرفت و این خلا اماری پوشانده خواهد شد.

وی ادامه داد: ما حدود 1 میلیون و 400 هزار نفر افراد بالای 80 سال داریم که در گروه اول قرار می گیرند.گروه دوم یعنی 75 سال به بالا کمتر از انها هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا