هموار شدن مسیر شکوفایی اقتصادی کردستان/ منطقه آزاد به رونق تولید کمک می کند


هموار شدن مسیر شکوفایی اقتصادی کردستان/ منطقه آزاد به رونق تولید کمک می کند

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان با تبریک تصویب طرح منطقه آزاد بانه ـ مریوان به مردم استان گفت: دارا بودن مناسبات فرهنگی، قومی، مذهبی و تعاملات اجتماعی فعال با اقلیم کردستان می تواند در قالب منطقه آزاد به شکوفایی اقتصادی استان کمک کند.

دکتر محسن فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه منطقه آزاد بانه مریوان بعد از گذشت سال‌ها مورد تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت، اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان سبب خوشحالی مردم و تسریع در روند توسعه، پیشرفت و جذب سرمایه‌گذاران در کردستان خواهد شد.

وی افزود: همدلی مجمع نمایندگان استان کردستان و تلاش‌های مجموعه مدیران استان خصوصا جناب آقای مرادنیا سبب این اتفاق مهم و ارزشمند شد.

فتحی گفت: معافیت مالیاتی 15 ساله برای دریافت کنندگان مجوز فعالیت اقتصادی، امکان ورود اتباع خارجی بدون اخذ روادید، کارایی سرعت و خدمات کامل بانک های دولتی/ خصوصی و شرکت های بیمه، عدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران یا سایر کشورها و معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی از ظرفیت های منطقه آزاد بانه ـ مریوان خواهد بود.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای اجرای درست این طرح در کردستان، عنوان کرد: مسیر شکوفایی اقتصادی کردستان با تکیه بر ظرفیت‌های کشاورزی، معادن، گردشگری و دام هموار شده و بستری برای کمک به افزایش امید در منطقه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران