همدلی مسوولان کردستان منجر به تصویب منطقه آزاد مریوان و بانه شد


همدلی مسوولان کردستان منجر به تصویب منطقه آزاد مریوان و بانه شد

سنندج- ایرنا- رییس مجمع نمایندگان کردستان گفت: همدلی مجمع نمایندگان استان کردستان و تلاش‌های مجموعه مدیران استان به ویژه استاندار کردستان منجر به تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی بانه و مریوان به عنوان یک اتفاق ارزشمند و مهم شد.

به گزارش ایرنا، محسن فتحی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه منطقه آزاد بانه مریوان بعد از گذشت سال‌ها مورد تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت، اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان سبب خوشحالی مردم و تسریع در روند توسعه، پیشرفت و جذب سرمایه‌گذاران در کردستان خواهد شد.

وی افزود: دارا بودن مناسبات فرهنگی، قومی، مذهبی و تعاملات اجتماعی فعال با اقلیم کردستان می‌تواند در قالب منطقه آزاد به شکوفایی اقتصادی استان کمک کند.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: معافیت مالیاتی ۱۵ ساله برای دریافت کنندگان مجوز فعالیت اقتصادی، امکان ورود اتباع خارجی بدون اخذ روادید، کارایی سرعت و خدمات کامل بانک‌های دولتی خصوصی و شرکت‌های بیمه، عدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران یا سایر کشورها و معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی از ظرفیت‌های منطقه آزاد بانه ـ مریوان خواهد بود.

فتحی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای اجرای درست این طرح در کردستان، عنوان کرد: مسیر شکوفایی اقتصادی کردستان با تکیه بر ظرفیت‌های کشاورزی، معادن، گردشگری و دام هموار شده و بستری برای کمک به افزایش امید در منطقه است.

به گزارش ایرنا؛ دولت در تیر ۱۳۹۵ لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری در استان‌های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه، مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) را به مجلس فرستاد و گرچه در آنجا تصویب شد اما با مخالفت شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت رفت.

مریوان و بانه شهرستان‌های مرزی استان کردستان هستند، مرز سیرانبند در بانه و مرز باشماق در مریوان قرار دارد و از مرزهای مهم کشور به شمار می‌روند که سالانه صادرات و واردات کالاهای زیادی از این مرزها انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس