رتبه‌بندی در راستای ارتقاء جایگاه معلمان اجرای می شود


رتبه‌بندی در راستای ارتقاء جایگاه معلمان اجرای می شود

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق معلمان وظیفه و تکلیف است که باید انجام شود و اجرای رتبه بندی معلمان در راستای ارتقاء شان و جایگاه معلمان اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از معلمان برتر شهرستان بانه با بیان اینکه معلمین مرد میدان و اصل عمل هستند اظهار داشت: مجلس یازدهم برای حفظ و ارتقاء جایگاه معلمین تلاش می کند و خواسته های که در چهار دهه اخیر از آن غافل بودیم محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: اعمال مدرک معلمان نیز با توجه به اینکه دیدگاهی که در مجلس یازدهم حاکم است در گذشته نبوده و از آن به عنوان اعمال مردک دوم یاد می شد اجرای نشده اما با تلاش و رغبتی که در این دوره مجلس وجود دارد در بودجه سال جدید انجام می شود.

رحیمی یاد آور شد: علارغم اینکه بسیاری از کسب وکارها به واسطه شیوع ویروس کرونا تعطیل شد اما معلمین این زمان را به فرصتی برای بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی تبدیل کردند.

وی اظهار داشت: معلمین با تلاش و ایثار خود فصلی نو در زمان پسا کرونا باز کردند و از تجریبات این دوره برای دوره های بعدی بهره می گیرند و نشان دادند با وجود همه مشکلات اموزش ادامه دارد.

فرماندار شهرستان بانه نیز گفت: ۳۰ درصد تولید محتوای آموزشی استان کردستان در بانه تولید شده و معلمین علاوه بر اینکه از فرصت ها به خوبی بهره گیری کردند آموزش ها را نیز بروز رسانی کردند.

اسماعیل رستم پور افزود: با شیوع ویروس کرونا شرایط کاری معلمان بسیار سخت تر از گذشته شده و معلمان باید در طول شبانه روز پاسخگوی دانش آموزان باشند که این زمان و وقت معلمین را می گیرد.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز با بیان اینکه ۳۰ درصد آثار برتر استانی در حوزه تولید محتوا آموزشی مربوط به شهرستان بانه است گفت:در حوزه تولید محتوا و آموزش مجازی از ۱۲۰ اثر استانی ۳۴ اثر برتر استانی مربوط به معلمین شهرستان بانه است.

اقبال صالحی افزود: در حوزه جذب دانش آموزان پیش دبستانی وبازماندگان از تحصیل در حوزه ابتدایی بالاترین رتبه استانی را کسب کردیم و در حوزه آموزش متوسطه قبولی المپیادهای علمی در سال تحصیلی جاری صد درصد افزایش یافته و در ارزیابی آموزشی شاد نیز در حوزه اموزش متوسطه اول و دوم رتبه نخست را کسب کردیم.

وی گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا آموزش های که ارائه می شود ۲ فرآیند یادگیری و یاد دهی داشت که قبل از شیوع ویروس کرونا بیشتر بر فرآیند یاد دهی تاکید می شد اما با شیوع این ویروس محور اصلی فعالیت بر یاد گیری استوار شد.

صالحی یادآور شد: در فرآیند یاد گیری معلمین کمک می کنند که دانش آموزان با استفاده از ظرفیت های موجود روش یاد گیری را بیاموزند که مهمترین ظرفیت های یادگیری توانایی دانش آموزان،شبکه های اجتماعی و معلمین خلاق است.

رییس اداره اموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به جایگاه معلمین در جامعه گفت: طبق تحقیقاتی که انجام شده معلمین جزء قابل اعتمادترین قشر جامعه است که این اهمیت و جایگاه معلیمن را در جامعه نشان می دهد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی