ماسوله جنوب ایران احیاء می‌شود


ماسوله جنوب ایران احیاء می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص یک میلیارد ریال برای مرمت بافت تاریخی روستای «کریک» در شهرستان دنا خبرداد.

"مجید صفایی" افزود: با پیگیری های انجام شده در سطح ملی قسمت‌های تخریب‌ شده بافت تاریخی کریک که در زلزله اخیر شهرستان دنا دچار آسیب شده است، مرمت و احیا می‌شود.
وی تصریح کرد: این اعتبار از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور برای مرمت قسمت های تخریب‌ شده روستاهای گردشگری کریک اختصاص‌یافته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: جذب اعتبار بیشتر برای حفظ بافت قدیم روستای کریک، مرمت خانه‌های قدیمی بافت تاریخی کریک، حمایت از سرمایه‌گذاران ایجاد بوم‌گردی در روستاهای شهرستان دنا مهم‌ترین برنامه‌های کاری این اداره کل در سال ۱۴۰۰ است.
به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، صفایی بابیان اینکه ۱۴ روستا در استان به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شدند، تاکید کرد: روستای کریک یکی از این روستاها است که خوشبختانه امکانات گردشگری خوبی در این روستا فراهم‌ شده است.
گفتنی است؛ زلزله ۵.۶ ریشتری که به مرکزیت سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد بخشی از بافت تاریخی روستای کریک را تخریب کرد.
روستای کریک یکی از قدیمی‌ترین روستاهای شهرستان دنا به شمار می‌رود که در آن بافت تاریخی نیز وجود دارد.
کریک در دامنه ارتفاعات دنا، در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی سی سخت و ۲۵ کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق