میانگین بارندگی در خراسان جنوبی به 59 میلیمتر رسید


میانگین بارندگی در خراسان جنوبی به 59 میلیمتر رسید

بیرجند - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با احتساب بارش‌های 72 ساعت اخیر در استان میانگین بارش باران در سال آبی جاری به 59 میلیمتر رسید.

علیرضا خندان‌رو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارندگی‌های استان در مدت مشابه بلندمدت (۲۵ سال گذشته) ۱۰۸ میلیمتر بوده که میزان بارندگی‌ امسال نسبت به بلندمدت، ۴۵.۴ درصد کاهش دارد.

وی گفت: میزان بارندگی‌های استان در سال آبی جاری (اول مهر ۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته نیز ۶۲.۱ درصد کاهش دارد و در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۵۵.۷ میلیمتر بارندگی در استان به ثبت رسید.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته آینده پیش‌بینی بارندگی را برای مناطق شمالی و شرقی استان داریم اضافه کرد: تا پایان اردیبهشت نیز پیش‌بینی بارندگی نرمال را برای خراسان جنوبی داریم که قطعا کاهش بارندگی از ابتدای سال آبی جاری را جبران نخواهد کرد.

وی گفت: همچنین در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد امسال بارندگی قابل توجهی در استان نخواهیم داشت و شاید میانگین بارندگی‌ها در این ماه‌ها کمتر از ۱۰ میلیمتر باشد.

خندان‌رو افزود: آرین شهر با ۷۲ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های ۷۲ ساعت گذشته در استان خراسان جنوبی بوده است.

وی گفت: النگ نهبندان با ۵۰ میلیمتر، محمدشهر ۴۹ میلیمتر، ابراهیمی ۴۷ میلیمتر و فتح‌آباد فردوس، خنگ و کریمو با ۴۶ میلیمتر به ترتیب از جمله ایستگاه‌هایی پربارش استان بوده‌اند.

وی اظهار داشت: دیهوک با چهار میلیمتر، ارسک پنج میلیمتر و حاجی‌آباد زیرکوه با ۶ میلیمتر از جمله ایستگاه‌هایی هستند که کمترین بارندگی را در مدت اخیر ثبت کردند.

فعالیت سامانه بارشی از اوایل هفته جاری در خراسان جنوبی تقویت شد و بارش باران در برخی مناطق شهری و روستایی استان علاوه بر خوشحالی مردم، باعث جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی و خسارت به بخش کشاورزی و راه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته