ارزش معاملات بورس خراسان جنوبی 47 درصد رشد داشت


ارزش معاملات بورس خراسان جنوبی 47 درصد رشد داشت

بیرجند - ایرنا - مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: معاملات تالار بورس استان در سال گذشته از نظر مبلغ نسبت به سال قبل از آن 47 درصد رشد داشت.

سعید هریوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۴۵۳ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۵۹ سهم به ارزش هفت هزار و ۱۴۱ میلیارد ریال در تالار بورس استان مورد داد و ستد قرار گرفت.

وی عنوان کرد: این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۸ از نظر حجم معاملات ۵۷ درصد کاهش ولی به لحاظ مبلغ معاملات ۴۷ درصد رشد داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از مجموع معاملات انجام شده، ۴۴ درصد مربوط به خرید سهام و ۵۶ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

وی افزود: سال گذشته شاخص کل از عدد ۵۱۲ هزار و ۹۰۰ به عدد یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۰۷ واحد رسید که رشدی معادل ۱۵۵ درصد را نشان می‌دهد.

هریوندی اظهار داشت: همچنین ۳۴۱ هزار و ۳۹۶ کد معاملاتی جدید در تالار بورس خراسان جنوبی افتتاح شد که در مقایسه با سال قبل از آن هزار و ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی گفت: فروردین امسال هم سه میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۷۶ سهم به ارزش ۵۲ میلیارد ریال در تالار بورس استان مورد داد و ستد قرار گرفت.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: شاخص بورس در پایان فروردین ماه به عدد یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۵۸۹ واحد رسید که در مقایسه با پایان اسفند هفت درصد کاهش یافت.

وی گفت: همچنین در سال گذشته سه هزار نفر ساعت کلاس و کارگاه آموزشی به صورت مجازی و رایگان توسط بورس خراسان جنوبی برگزار شد و این برنامه در سال جاری هم ادامه دارد.

در حال حاضر ۳۳ کارگزاری شامل تالار اختصاصی، شعبه، دفتر پذیرش و نمایندگی در استان خراسان جنوبی فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل