معاون علوم پزشکی جیرفت: 307 واحد صنفی متخلف جنوب کرمان پلمب شدند


معاون علوم پزشکی جیرفت: 307 واحد صنفی متخلف جنوب کرمان پلمب شدند

جیرفت - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از پلمب 307 مورد واحد صنفی متخلف طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا ، علی اصغر خیرخواه روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: این واحدهای صنفی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط واحدهای بهداشت و محیط هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اعمال قانون شدند.

وی تصریح کرد: تیم های نظارتی بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در هفت شهرستان جنوب کرمان از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۶هزار و ۷۱۹ مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی انجام دادند.

خیرخواه با بیان اینکه ۱۰۰ تیم گشت نظارتی در جنوب کرمان تشکیل شده است، تصریح کرد: ۲۳۸نفر در قالب این تیم ها وظیفه نظارتی و بازرسی را انجام و با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وظیفه تیم های گشتی را نظارت بر روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام کرد و از فعالیت تیم‌های بازرسی و نظارت به صورت شبانه‌روزی خبر داد.

خیرخواه ادامه داد: این تیم ها بر عملکرد اماکن مختلف و صنوف تاثیرگذار بر شیوع کروناویروس بویژه اماکن تهیه و توزیع کننده مواد غذایی و اماکن تفریحی، نظارت می‌کنند.

وی اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را به سامانه تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

خیرخواه به شیوع ویروس کرونا در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: براساس دستورالعمل ستاد مبارزه با کروناویروس، فعالیت تالارهای پذیرایی، کافی‌شاپ‌ها، سفره‌خانه و قهوه‌خانه‌ها و مشاغل پرخطر در شهرهای قرمز ممنوع است.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را تحت پوشش دارد.

جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!