آزادی قدس آرمان جاودانه جهان اسلام


آزادی قدس آرمان جاودانه جهان اسلام

کرمان - ایرنا - پس از گذشت 70 سال از تشکیل دولت صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و به رغم تمامی تلاش‌های این رژیم برای مشروعیت بخشیدن به غصب قبله اول مسلمین، هنوز مساله فلسطین در اولویت اول جهان اسلام قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سران یهود و صهیونیسم در حالی سال ۱۹۴۸ مبادرت به تشکیل دولتی یهودی در اراضی مسلمانان و در یکی از مقدس ترین اماکن ادیان ابراهیمی نمودند که تصور این را داشتند با حمایت قدرت های پشتیبان شان و بکار بردن زور می توانند حکومت خود را به سادگی تاسیس و اهداف سطله طلبانه خویش را جلو ببرند.

اما در طول هشت دهه بنیان رژیم صهیونیستی، هیچگاه مساله قدس و فلسطین مطابق میل آنها پیش نرفته و مسلمانان، اعراب و حتی آزادیخواهان دنیا همواره حاکمیت صهیونیست های متجاوز را به چالش کشیده و مبارزه با این موجودیت نامشروع را ادامه داده اند.

امروز آرمان آزادی قدس و حق بازگشت مردم فلسطین به سرزمین های اشغال شده، نتنها فراموش نشده است، بلکه با قدرت و به رسایی در همه دنیا فریاد زده می شود تا خواب راحت را از چشم صهیونیسم جهانی بگیرد.

هر چند امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی با شکوه و تاریخی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار نمی شود، اما علاقه مندان و مبارزان راه حقیقت قدس را فراموش نکرده و همچنان در میدان هستند.

شناسایی حقوق فلسطینیان تنها راهکار حل مسئله فلسطین است

آزادی قدس آرمان جاودانه جهان اسلام

کارشناس ارشد مطالعات خاورمیانه با اشاره به ناکامی رژیم اسرائیل در رسیدن به اهداف اولیه خود گفت: ابتدا مساله فلسطین و صهیونبست ها بر پایه ملی گرایی و خاک محسوب می شد، اما در طی گذشت سالها امت مسلمان و عده زیادی از غیر مسلمانان نیز دغدغه آزادی فلسطین را به عنوان موضوعی مهم دنبال می کنند.

داود رجبی افزود: پس از ناکامی دولت های عربی در جنگ بر علیه رژیم صهیونیستی، زمزمه صلح و به رسمیت شناختن کشور اسرائیل بلند شد که نتیجه آن پیمان های صلح کمپ دیوید، اسلو و صلح اردن با این رژیم بود، و همین مساله تصور مشروعیت رژیم جعلی اسرائیل را در اذهان پدید آورد.

وی تاکید کرد: اما انتفاضه های ملت فلسطین و فعالیت گروه های مقاومت همچون حماس و جنبش جهاد اسلامی در داخل سرزمین های اشغالی و رویارویی موفقیت آمیز حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل، امیدهای صهیونیست ها و حامیان غربی و شرقی آنها را به یاس مبدل کرد.

رجبی اظهار داشت: ما امروز حتی مشاهده می کنیم گروه های میانه روز فلسطینی نیز دیگر مثل سابق در مقابل زیاده خواهی صهیونیست ها و اربابانشان ساکت نمی نشینند که نمونه آن محکومیت و ناکامی اجرای طرح معامله قرن و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، توسط ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا بود که به رغم تمام تلاش های پشت پرده ناقص و بدون نتیجه مثبت به شکست مبدل شد.

وی با اشاره به تغییر استراتژی ملت فلسطین در مبارزه با رژیم متجاوز اسرائیل تصریح کرد: روزگاری در سرزمین های اشغالی مردم پس از نا امیدی از اکثریت سران جهان عرب و اسلام با دست خالی و سنگ انتفاضه آزادی قدس را بنیان گذاشتند، اما امروز رژیم صهیونیستی کابوس موشک و سلاح های پبشرفته را می بیند و متوسل به مدرن ترین ابزار برای خنثی سازی آنها شده است.

رجبی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و طرح راهبرد کلیدی شعار نابودی رزیم صهیونیستی توسط امام خمینی(ره)، نقطه عطفی بود تا مساله فلسطین با دیگر پس از دوره ای سکوت و رخوت به موضوع اول جهان اسلام و غرب آسیا تبدیل شود و این حرکت هوشمندانه طی ۴۲ سال گذشته از مرزهای ایران فرا تر رفته و در جهان گسترش یافته است.

وی گفت: بنا به اظهارات فعالان و صاحب نظران فلسطینی و کارشناسان سیاسی منصف، حمایت تمام قد نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران از آزادی قدس و رفع اشغال سرزمین های غصب شده، امید و شور مبارزه را در دل مبارزان و حتی سیاسیون سازشکار برای مقاومت در برابر یکی از حرکت های استکباری و استثماری تاریخ روشن کرد.

کارشناس ارشد مطالعات خاورمیانه افزود: در سالهای اخیر سران و نظریه پردازان رژیم صهیونیستی و حامیان آنها سیاست تفرقه در میان کشورها و ملل اسلامی و عربی را در پیش گرفته اند و ارتباط تعداد محدودی از حاکمان کشورهای منطقه با این رژیم فریبکار نیز در همین راستا ارزیابی می شود.

وی تاکید کرد: این رابطه برقرار کردن مساله جدید نیست، حاکمان این کشورها سالها است که در خفا با نشستن بر سر یک میز با صهیونیست ها، چشم خود را بر روی رنج های مردم فلسطین بسته اند، اما ملت ها هرگز قدس و فلسطین را فراموش نمی کنند و در وقت خود حمایت شان را نشان می دهند.

رجبی با بیان اینکه مساله فلسطین راه حل زور و اجبار ندارد گفت: همانطور که رهبری معظم انقلاب بارها بیان کرده اند، مشکل فلسطین با مشارکت و توسط تمامی گروه ها و قومیت های فلسطینی حل خواهد شد و هر گونه طرحی خارج از این با شکست روبرو خواهد شد.

وی افزود: امسال راهپیمایی روز قدس به دلیل ویروس کرونا برگزار نمی شود، اما فعالان علاقه مندان قدس شریف فضای مجازی را باید به عنوان فرصتی برای تبیین و تحلیل بزرگترین موضوع جهان اسلام دریابند.

روز قدس خودباوری آزادیخواهان جهان را تقویت می کند

آزادی قدس آرمان جاودانه جهان اسلام

دبیر دفترجمعیت دفاع از ملت فلسطین استان کرمان گفت: حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مساله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و جهان در برابر صهیونیست ها و استکبار جهانی آغاز شود.

رضا دهقان اناری افزود: روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت های مسلمان حول محور فلسطین و قدس شریف به عنوان اولین مساله جهان اسلام تبدیل شده است و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در چنین روزی بپا می خیزند.

وی تاکید کرد: مراسم روز جهانی قدس هر سال گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه در بین افکار عمومی ملت های مسلمان و برملا کردن هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک کش صهیونیستی در افکار عمومی جهان را به همراه دارد و تاکیدی دوباره بر لزوم اتحاد هرچه بیشتر در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت های مسلمان و کل بشریت به شمار می رود.

دبیر دفترجمعیت دفاع از ملت فلسطین استان کرمان ادامه داد: روز جهانی قدس هر سال باعث تقویت بیش از پیش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مسلمان و آزادیخواهان جهان شده است تا آرمان های آزادیخواهانه، استقلال طلبانه و آزادی بخش را دنبال و با نقشه ها و توطئه های دشمنان با اعتقاد راسخ مقابله کنند.

وی تصریح کرد: امسال در حالی از گذر شبهای قدر و روز نکبت به روز جهانی قدس نزدیک می شویم که جهان همچنان درگیر ویروس منحوس کرونا است و امروز کرونا به تیتر اول رسانه های جمعی جهان تبدیل گشته است.

دهقان اناری افزود: اما تجربه تاریخی نشان داده است، آنچه که به یک اعتقاد و باور ارزشی تبدیل شود خواه دینی، خواه ملی هرگز به راحتی به فراموشی سپرده نمی شود و ابعاد جنایت و ظلم عظیم رژیم جعلی اسرائیل پنهان نمی ماند.

وی بیان کرد: خون سردارانی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی و عمال آنها در منطقه ریخته شد و امید به آزادی فلسطین و محو این رژیم از صفحه روزگار را شدت خواهد داد.

دبیر دفترجمعیت دفاع از ملت فلسطین استان کرمان تاکید کرد: امسال به رغم برگزار نشدن مراسم و راهپیمایی روز قدس، اجتماع مجازی روز قدس ۱۴۰۰ برای تمام افراد در گستره جهان تدارک دیده شده است که از همه برای حضور در این اجتماع دعوت می کنیم.

روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ شمسی برابر رمضان ۱۳۹۹قمری آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کاپیتان استقلال به توهین زشت به پلیس