همایش نقش سردار سلیمانی در مقاومت فلسطین برگزار می‌شود


همایش نقش سردار سلیمانی در مقاومت فلسطین برگزار می‌شود

کرمان - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اعلام برنامه‌های روز قدس گفت: همایش نقش سردار سلیمانی در مقاومت فلسطین، روز جمعه در جوار مرقدآن شهید برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین انجم شعاع شامگاه چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس با اشاره به اینکه روز قدس از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: مسجد الاقصی یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها برای مسلمانان بعد از مسجدالحرام و مسجد النبی محسوب می‌شود و مسجد الاقصی قبله اول مسلمین و محل معراج پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله است و این مکان برای همه مسلمانان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی بیان داشت: این مکان توسط کسانی اشغال شده که بیشترین دشمنی با را اسلام دارند و مردم فلسطین در کشوری که توسط یهودی‌ها اداره می‌شود مانند افراد مهاجر و کسانی که در اردوگاه هستند؛ زندگی می‌کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان یادآورشد: امام خمینی(ره) برای اینکه همه کشورهای اسلامی را در این بحث به میدان و به کمک مردم مظلوم فلسین بیاورند، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را با عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و یک روزمعنوی است و مسلمانان توجه بیشتری نسبت به سرنوشت یکدیگر دارند.

انجم شعاع بیان داشت: در چهل سال گذشته هر سال حمایت مسلمانان و حتی غیرمسلمانان از مردم فلسطین بیشتر شده و راهپیمایی که در حمایت از قدس و فلسطین برگزار می‌شد ، هر سال گسترده‌تر و با حضور بیشتر مردم بود.

وی با اشاره به اینکه آخرین راهپیمایی در بیش از ۴۰ کشور جهان در حمایت از مردم فلسطین برگزار شده است تصریح کرد: امسال به دلیل شکل‌گیری محور مقاومتی در منطقه اهمیت روز قدس بیشتر شده زیرا قدس و فلسطین بخشی از این مقاومت است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان تأکید کرد:باید تلاش کنیم فرهنگ مقاومت را روز به روز در بین نسل جوان و نوجوان و آگاهی و دفاع از مظلوم در برابر استکبار را تقویت کنیم و رسانه‌ها در رابطه با معرفی روز قدس و جبهه مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین و وضعیتی که این مردم دارند باید نقش آفرینی و اطلاع رسانی کنند.

انجم شعاع با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا مراسم روز قدس حتی به صورت خودرویی نیز انجام نمی‌شود تصریح کرد: شاخص‌ترین برنامه سخنرانی مقام معظم رهبری ساعت ١١ روز جمعه خواهد بود.

وی به تأکید امام راحل روز قدس را باید زنده نگه دارید گفت: امسال یک سری برنامه های فرهنگی و تبلیغی از جمله راه اندازی غرفه های فرهنگی تبلیغی، جشنواره 'قدس ، میراث ماندگار' آیین نمادین پرچم در بولوار قدس، همایش نقش سردار سلیمانی در مقاومت فلسطین، روز جمعه در جوار مرقدشهید با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان افرود: آزاداندیشی با عنوان "ما را چه به دعوای فسطین و اسرائیل" توسط انجمن اسلامی دانش آموزان و وبینار ویژه دانشگاه های استان کرمان در دانشگاه آزاد با سخنرانی حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو جمعیت دفاع از فلسطین، راه اندازی کاروان تبلیغاتی، برگزاری ویژه برنامه در شهرستان هایی که نماز جمعه برگزار می شود؛ از دیگر برنامه ها است.

وی خاطرنشان کرد: استقبال زیادی در جشنواره روز قدس میراث ماندگار شد و ۲هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان