شهرداری همدان همگام با کادر درمان برای مهار ویروس کرونا تلاش می‌کند


شهرداری همدان همگام با کادر درمان برای مهار ویروس کرونا تلاش می‌کند

همدان-ایرنا- سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: مدیریت شهری در راستای حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان همراه و همگام با کادر درمانی از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود برای مهار ویروس کرونا استفاده می کند.

حسین مردانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: حوزه مدیریت شهری در راستای حفظ سلامت شهروندان و پرسنل خود اقدامات ویژه‌ و موثری از جمله ضدعفونی سطح شهر تا توزیع ماسک را انجام داده است.

وی به مجموعه اقدامات صورت گرفته شهرداری همدان در پیک چهارم کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در پی شیوع ویروس کرونا از پانزدهم فروردین ماه تاکنون، ضدعفونی مناطق چهارگانه سطح شهر به ویژه معابر پرتردد و هسته مرکزی شهر با بیش از ۱۸۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام شیوع ویروس کرونا، شهرداری همدان مجموعه اقداماتی را در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به دلیل اهمیت و حساسیت آن انجام و مورد توجه قرار داد.

مردانی با بیان اینکه هماهنگی ها و عملکردهای ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شهرداری همدان به طور جدی تری انجام شده اظهار داشت: در پیک چهارم کرونا در حوزه فضای سبز شهری اقداماتی از قبیل خاموشی ۵۰ درصدی بوستان ها، برخی بلوارها، تعطیلی شهربازی و بوفه های بوستان های شهروند، ایرانیان، مردم، مدنی، ارم و باباطاهر را انجام داده است.

جانشین ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شهرداری همدان ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری و در راستای مقابله با تجمع شهروندان و شیوع کرونا نیز اقداماتی از قبیل انسداد ورودی و خروجی معابر مشخص شده، نصب و راه اندازی دو دستگاه دوربین ثبت تخلفات طرح محدودیت تردد شبانه کرونا در بلوارهای فاطمیه و ارم و برنامه ریزی با پلیس راهور استان در خصوص فعالیت منظم و مستمر مرکز کنترل ترافیک جهت بهره برداری از ظرفیت سامانه نظارت تصویری و در راستای کنترل محدودیت تردد شبانه صورت گرفته است.

مردانی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از تجمع رانندگان وسایل نقلیه بار شهری و شهروندان، بر لزوم "آموزش و فرهنگسازی شهروندی" و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از شیوع و ابتلا به ویروس کرونا تاکید و به طور متناوب نسبت به توزیع ماسک رایگان در پایانه ها اقدام شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان گفت: همچنین در این راستا پروتکل های بهداشتی ارائه شده از سوی ستاد کشوری پیشگیری و مراقبت ویروس کرونا را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ارائه پوسترها و بروشورهای آموزشی و آموزش های مجازی لازم برای کاهش شیوع ویروس کرونا در اختیار رانندگان وسایل نقلیه عمومی قرار گرفته است.

به گفته مردانی، ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی از جمله (تاکسی ها و اتوبوس ها) نیز به صورت روزانه نیز در حال انجام است و ماسک رایگان نیز بین رانندگان توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد کشوری پیشگیری و مراقبت ویروس کرونا در مقابله با بیماری های واگیردار و به منظور کنترل ویروس کرونا، ضمن نصب بنرهای اطلاع رسانی راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس در سطح شهر و ساختمانهای شهرداری، پاکسازی و ضدعفونی سرویس های بهداشتی و داخل آسانسورها به صورت مستمر انجام می شود.

مردانی با بیان اینکه نیروهای خدماتی مسئول نظافت در ساختمان های شهرداری مجهز به ماسک و دستکش شده اند، گفت: نظافت و ضدعفونی سطوحی که در تماس مستمر کارکنان و شهروندان قرار دارد به صورت مستمر انجام می شود و دستگاه های ضدعفونی کننده در هریک از ساختمان های اداری این شهرداری نیز نصب شده است.

وی تهیه و نصب پوستر های آموزشی توصیه های بهداشتی ویروس کرونا و آموزش نکات بهداشتی و نظافتی خاص برای پیشگیری از این ویروس ویژه نیروی بخش خدماتی این منطقه که نقش تعیین کننده ای در حفظ سلامت خود و سایر پرسنل دارند را از جمله اقدامات انجام شده، عنوان کرد.

مردانی افزود: نصب بنرهای هشدار کرونا در سطح مناطق چهارگانه شهری، نصب اعلان های هشدار و رعایت فاصله اجتماعی، نصب بنر در سطح شهر با موضوع محدودیت های کرونایی در پایه استندهای شهری با مشارکت ارگان های مختلف و اطلاع رسانی در خصوص ممنوعیت چادر زدن در سطح بوستان های شهر، در مجموع به متراژ ۴۵۰ مترمربع از دیگر اقدامات شهرداری همدان است.

وی یادآور شد: در راستای اهمیت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ارائه خدمات مطلوب و موثر به شهروندان و افزایش رضایتمندی آنان، سامانه تعاملی خدمات غیر حضوری با شماره ۱۳۷ بدون هیچ هزینه ای برای شهروندان و با امکان سرعت بالا در پاسخگویی و امنیت بالا در انتقال اطلاعات راه اندازی شده است.

مردانی لغو همه کارگاه ها و کلاس های آموزشی، نشست های علمی، فرهنگی و اجتماعی را ازدیگر اقدمات شهرداری عنوان کرد.

هم اینک شهرستان های بهار و اسدآباد در وضعیت قرمز و سایر شهرستان های این استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش