شهرداری همدان همگام با کادر درمان برای مهار ویروس کرونا تلاش می‌کند


شهرداری همدان همگام با کادر درمان برای مهار ویروس کرونا تلاش می‌کند

همدان-ایرنا- سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: مدیریت شهری در راستای حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان همراه و همگام با کادر درمانی از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود برای مهار ویروس کرونا استفاده می کند.

حسین مردانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: حوزه مدیریت شهری در راستای حفظ سلامت شهروندان و پرسنل خود اقدامات ویژه‌ و موثری از جمله ضدعفونی سطح شهر تا توزیع ماسک را انجام داده است.

وی به مجموعه اقدامات صورت گرفته شهرداری همدان در پیک چهارم کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در پی شیوع ویروس کرونا از پانزدهم فروردین ماه تاکنون، ضدعفونی مناطق چهارگانه سطح شهر به ویژه معابر پرتردد و هسته مرکزی شهر با بیش از ۱۸۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام شیوع ویروس کرونا، شهرداری همدان مجموعه اقداماتی را در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به دلیل اهمیت و حساسیت آن انجام و مورد توجه قرار داد.

مردانی با بیان اینکه هماهنگی ها و عملکردهای ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شهرداری همدان به طور جدی تری انجام شده اظهار داشت: در پیک چهارم کرونا در حوزه فضای سبز شهری اقداماتی از قبیل خاموشی ۵۰ درصدی بوستان ها، برخی بلوارها، تعطیلی شهربازی و بوفه های بوستان های شهروند، ایرانیان، مردم، مدنی، ارم و باباطاهر را انجام داده است.

جانشین ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شهرداری همدان ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری و در راستای مقابله با تجمع شهروندان و شیوع کرونا نیز اقداماتی از قبیل انسداد ورودی و خروجی معابر مشخص شده، نصب و راه اندازی دو دستگاه دوربین ثبت تخلفات طرح محدودیت تردد شبانه کرونا در بلوارهای فاطمیه و ارم و برنامه ریزی با پلیس راهور استان در خصوص فعالیت منظم و مستمر مرکز کنترل ترافیک جهت بهره برداری از ظرفیت سامانه نظارت تصویری و در راستای کنترل محدودیت تردد شبانه صورت گرفته است.

مردانی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از تجمع رانندگان وسایل نقلیه بار شهری و شهروندان، بر لزوم "آموزش و فرهنگسازی شهروندی" و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از شیوع و ابتلا به ویروس کرونا تاکید و به طور متناوب نسبت به توزیع ماسک رایگان در پایانه ها اقدام شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان گفت: همچنین در این راستا پروتکل های بهداشتی ارائه شده از سوی ستاد کشوری پیشگیری و مراقبت ویروس کرونا را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ارائه پوسترها و بروشورهای آموزشی و آموزش های مجازی لازم برای کاهش شیوع ویروس کرونا در اختیار رانندگان وسایل نقلیه عمومی قرار گرفته است.

به گفته مردانی، ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی از جمله (تاکسی ها و اتوبوس ها) نیز به صورت روزانه نیز در حال انجام است و ماسک رایگان نیز بین رانندگان توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد کشوری پیشگیری و مراقبت ویروس کرونا در مقابله با بیماری های واگیردار و به منظور کنترل ویروس کرونا، ضمن نصب بنرهای اطلاع رسانی راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس در سطح شهر و ساختمانهای شهرداری، پاکسازی و ضدعفونی سرویس های بهداشتی و داخل آسانسورها به صورت مستمر انجام می شود.

مردانی با بیان اینکه نیروهای خدماتی مسئول نظافت در ساختمان های شهرداری مجهز به ماسک و دستکش شده اند، گفت: نظافت و ضدعفونی سطوحی که در تماس مستمر کارکنان و شهروندان قرار دارد به صورت مستمر انجام می شود و دستگاه های ضدعفونی کننده در هریک از ساختمان های اداری این شهرداری نیز نصب شده است.

وی تهیه و نصب پوستر های آموزشی توصیه های بهداشتی ویروس کرونا و آموزش نکات بهداشتی و نظافتی خاص برای پیشگیری از این ویروس ویژه نیروی بخش خدماتی این منطقه که نقش تعیین کننده ای در حفظ سلامت خود و سایر پرسنل دارند را از جمله اقدامات انجام شده، عنوان کرد.

مردانی افزود: نصب بنرهای هشدار کرونا در سطح مناطق چهارگانه شهری، نصب اعلان های هشدار و رعایت فاصله اجتماعی، نصب بنر در سطح شهر با موضوع محدودیت های کرونایی در پایه استندهای شهری با مشارکت ارگان های مختلف و اطلاع رسانی در خصوص ممنوعیت چادر زدن در سطح بوستان های شهر، در مجموع به متراژ ۴۵۰ مترمربع از دیگر اقدامات شهرداری همدان است.

وی یادآور شد: در راستای اهمیت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ارائه خدمات مطلوب و موثر به شهروندان و افزایش رضایتمندی آنان، سامانه تعاملی خدمات غیر حضوری با شماره ۱۳۷ بدون هیچ هزینه ای برای شهروندان و با امکان سرعت بالا در پاسخگویی و امنیت بالا در انتقال اطلاعات راه اندازی شده است.

مردانی لغو همه کارگاه ها و کلاس های آموزشی، نشست های علمی، فرهنگی و اجتماعی را ازدیگر اقدمات شهرداری عنوان کرد.

هم اینک شهرستان های بهار و اسدآباد در وضعیت قرمز و سایر شهرستان های این استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی