حدود 300 فرد بالای 80 سال در نهاوند واکسن کرونا دریافت کردند


حدود 300 فرد بالای 80 سال در نهاوند واکسن کرونا دریافت کردند

همدان_ایرنا_ رئیس مرکز بهداشت نهاوند از ادامه واکسیناسیون افراد بالای 80 سال علیه ویروس کرونا خبر داد و گفت: تاکنون برای حدود 300 نفر از افراد در این گروه سنی واکسن تزریق شده است.

"علی‌احسان خیشوند" روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف عنوان شده (بالای ۸۰ سال) از طریق تماس تلفنی با این افراد انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم واکسیناسیون کووید- ۱۹ برای گروه هدف بالای ۸۰‌ سال (متولدین ۱۳۲۰) در این شهرستان آغاز شده است، افزود: همزمان با آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کووید ۱۹ (واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال) تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر در شهرستان نهاوند واکسن دریافت کرده‌اند.

خیشوند اولویت‌بندی تزریق این دوره از واکسیناسیون کرونا را بر اساس سن عنوان کرد و گفت: بعد از اتمام تزریق واکسن در افراد بالای ۸۰ سال، به تدریج واکسن برای سنین پنج سال پایین‌تر(۷۵ سال) تزریق خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند با بیان اینکه مردم از مراجعه حضور به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند، افزود: مراکز بهداشت با متقاضیان اولویت‌دار تماس گرفته و زمان دقیق تزریق واکسن را به فرد اعلام خواهند کرد.

خویشوند تاکید کرد: مرکز منتخب واکسیناسیون کووید ۱۹ در محل سابق بخشداری مرکزی شهرستان قرار دارد که تجهیز و آماده سازی شده است و پنج تیم واکسیناسیون به همراه پزشک و پرستار در این مرکز حضور داشته و به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند.

به گفته رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با آغاز مرحله دوم واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال علیه کرونا، ۳۱ هزار سالمند این استان واکسینه می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403