رشد چشمگیر جمعیت مسلمانان در آلمان


رشد چشمگیر جمعیت مسلمانان در آلمان

اداره مهاجرت فدرال در آلمان از افزایش چشمگیر تعداد مسلمانان در این کشور نسبت به سال های گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکة، اداره مهاجرت فدرال در آلمان اعلام کرد: تعداد مسلمانان در این کشور در مقایسه با سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است. مطالعه انجام شده توسط این اداره حاکی از آن است که نزدیک به پنج میلیون و 600 هزار مسلمان در آلمان زندگی می کنند.

این مطالعه به سفارش کنفرانس اسلام در آلمان انجام شد. این کنفرانس به اجرای مطالعه جدید برای مشخص شدن تعداد مسلمانان در آلمان باعنوان «زندگی مسلمانان در آلمان 2020» توصیه کرد.

این مطالعه حاکی از آن است در آلمان در حال حاضر بین پنج میلیون و 300 هزار نفر تا پنج میلیون و 600 هزار نفر زندگی می کنند که 6.4 درصد تا 6.7 درصد از کل جمعیت آلمان را دربرمی گیرد.

براساس این مطالعه، تعداد مسلمانان رشد چشمگیری داشته است و تعداد آنها نزدیک به 900 هزار نفر نسبت به سالهای گذشته رشد داشته است.

این مطالعه نشان می دهد که نزدیک به یک میلیون و 500 هزار نفر از مسلمان از کشورهای عرب زبان به آلمان مهاجرت کردند که 19 درصد از آنها از خاورمیانه و 8 درصد آنها از شمال آفریقا هستند.

این مطالعه حاکی از آن است که 21 درصد از کل مسلمانان در آلمان را کودکان زیر 15 سال، 22 درصد از آنها را جوانان 15 تا 24 سال، پنج درصد از آنها بزرگسالان بیش از 65 سال تشکیل می دهند. 47 درصد از مسلمانان شهروند آلمان هستند و نیمی از مسلمانان یعنی 47 درصد تابعیت آلمانی دارند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید