تخریب ویلای مجلل 25 میلیارد تومانی در تبریز


تخریب ویلای مجلل 25 میلیارد تومانی در تبریز

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد، ویلای مجللی به ارزش 25 میلیارد تومان در تبریز که در حال ساخت بود، در راستای اعمال تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تخریب شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: این ویلا در اقدامی قاطع از سوی مدیریت امور اراضی این سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با همکاری دادستان عمومی و انقلاب استان و نیروی انتظامی و با استفاده از تجهیزات ویژه قلع و قمع شد.

بنابر این گزارش، با قلع و قمع این ویلای مجلل که به صورت غیر قانونی در منطقه باسمنج شهرستان تبریز و در اراضی حاصل خیز کشاورزی احداث شده و در حال تکمیل بود، به متجاسران به قانون هشدار جدی داده شد که از هرگونه اقدام غیرمجاز برای تغییر کاربری در اراضی کشاورزی خودداری کنند.

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: صیانت از خاک کشاورزی به عنوان بستر سازنده غذای انسان، وظیفه‌ای است که بر دوش امور اراضی گذاشته شده تا با اقدامات قانونی حافظ امنیت غذایی ملت باشد.

بر اساس این گزارش، مدیریت امور اراضی آذربایجان شرقی به متجاسران و دلالان و سواستفاده کنندگان، هشدار جدی می‌دهد تا از هرگونه اقدام منتهی به تفکیک، افراز، قطعه بندی و تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها به صورت جدی پرهیز کنند.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویلا در سال های اخیر رشد شتابانی داشته و به معضلی اساسی در آذربایجان شرقی تبدیل شده که آینده کشاورزی آن را تهدید می کند.

در زمان حاضر هزاران هکتار از اراضی کشاورزی استان، به رغم هشدارها و برخوردهای قانونی با متخلفان، به ویلا تبدیل شده است.

کد خبر 599339

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا