اخبار کوتاه از چهارمحال و بختیاری


اخبار کوتاه از چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-ایرنا-بازگشایی مراکز تعویض پلاک ،آزادسازی زندانیان و بیانیه بسیج مهندسان به مناسبت روز قدس از مهمترین خبرهای روز 16 اردیبهشت‌ماه چهارمحال و بختیاری است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری گفت:فعالیت مجدد مراکز تعویض پلاک استان از روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در استان آغاز شد.

ایرج حسین‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سامانه اینترنتی نوبت‌دهی این مراکز از اواسط مهرماه سال گذشته فعال شد و مراجعه‌کنندگان باید قبل از حضور در مراکز تعویض پلاک، از طریق تارنمای اینترنتی www.nobatdehi.epolice.ir یا سایت راهور۱۲۰ وارد سامانه نوبت‌دهی شده و به صورت رایگان نوبت دریافت و در ساعت تعیین شده به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنند و دستکش و ماسک همراه داشته باشند.

حسین‌پور افزود: تمام مراحل تعویض پلاک، شماره‌گذاری، کارشناسی، تشکیل پرونده ، آگاهی و بانک نیز دریک روز انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا ،۹شهرستان در استان چهارمحال و بختیار ی در وضعیت نارنجی قرار دارد.

بیانیه: فلسطین از بحر تا نهر با مجاهدت آزاد خواهد شد

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان چهارمحال و بختیاری، آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر و مقاومت را تنها راه رسیدن به پیروزی دانست.

در بیانیه سازمان بسیج اساتید، طلاب وروحانیون سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع)چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی قدس آمده است: ۴۲ سال از نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان "روز جهانی قدس" از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) می‌گذرد و مساله قدس شریف و فلسطین همچنان به عنوان یک مساله مهم بین‌المللی و اولویت نخست جهان اسلام مطرح است.

در این بیانیه آمده است:سال‌هاست قصّه‌ پر غصّه‌ فلسطین را برای ما مسلمانان و همچنین آزادیخواهان جهان به‌عنوان مساله‌ اصلی جهان اسلام یادآوری می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: مظلومیت قدس شریف و اندوه دیرینه جهان اسلام برای ملت مقاوم و صبور فلسطین که در جور ستمگرانی خون‌ریز و کودک‌کش گرفتارشدند، دردی و رنجی آزاردهنده و جانکاه است.

در این بیانیه آمده است: سرزمین فلسطین در توطئه‌ای فرامنطقه‌ای غصب می‌شود و ملت و مردم آن با خشونت و خونریزی آواره می‌شوند تا موجودیتی جعلی و ناپاک برای تحقق وعده‌های شیطانی فرزندان ابلیس بساط حکمرانی فراهم کند.

این بیانیه می‌افزاید: سرکوب وحشیانه‌ ملت فلسطین و بمباران‌های بی‌امان غاصبان سفاک در کنار تلاش‌های گسترده آنان برای تغییر چهره و هویت شهر مقدس قدس و مسجدالاقصی در سایه سکوت و حمایت همه‌جانبه‌ ایالات‌متحده‌ی آمریکا و دول غربی همچنان ادامه دارد و مظلومیت قدس و ملت مجاهدش را دوچندان کرده است.

درادامه این بیانیه آمده است: اساتید و طلاب و روحانیون بسیجی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس بار دیگر همراه با سایر مردم شریف و ولایتمدار این استان به خصوص گروه‌های جهادی و انقلابی و بسیجیان سلحشور، حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام می‌کند و بیان می‌دارد: که فلسطین از بحر تا نهر باید از لوث وجود غاصبان صهیونیست پاک شود و این مهم در پی مجاهدت‌ها و مبارزات قهرمانانه ملت فلسطین ان شاء الله به‌زودی محقق خواهد شد.

ملت غیور فلسطین و گروه‌های مبارز فلسطینی امروز با گذر از تجربه تلخ سازش و اعتماد به غرب، روی به‌سوی مقاومت فعال و قهرمانانه آوردند، امروز موشک‌های مقاومت خواب را بر چشمان صهیونیست‌ها حرام کرده است و به کابوسی مداوم برای آنان تبدیل‌شده است، مقاومت تنها راه رسیدن به پیروزی است و این الگو در جهان اسلام در حال رشد و پیشروی است.

در این بیانیه آمده است: صهیونیست‌ها بدانند اقدامات تخریبی و تلاش‌های سوء صهیونیست‌ها در مواجهه دزدانه و نیابتی با ملت غیور ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و خون شهدای هسته‌ای و شهید فخری‌زاده عزیز دانشمند دفاعی هسته‌ای با انتقام‌های سخت پاس داشته خواهد شد.

در ادامه تاکید شده است:ملت بصیر و مؤمن ایران در سایه هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی شناخت عمیقی از استکبار و اذنابش در منطقه و جهان دارد. این دشمن‌شناسی و بصیرت، ایران را قدرتی منطقه‌ای و قابل اتکا برای مظلومان قرار داده است. امروز جهان اسلام الگوی مقاومت فعال را از ایران اسلامی فراگرفته است و امیدوار به آینده درخشان امت اسلامی در میدان، مجاهدت و ایستادگی می‌کند.
فلسطین پاره تن جهان اسلام است و در سایه وحدت و اتحاد مسلمین این گوهر گران‌بها و این منزلگاه توحید و نبوت به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت.

این بیانیه خاطر نشان کرده است:در پایان لازم می‌دانیم به کسانی که صحنه میدان را در مقابل دیپلماسی قرار می‌دهند و میدان را مانع موفقیت دیپلماسی جلوه می‌دهند، یادآوری ‌کنیم که اگر دیپلماسی و مذاکره می‌توانست به تنهایی مشکلات را حل کند امروز مسجد الاقصی و سرزمین‌های اشغالی آزاد شده بودند، پس باید قدر و ارزش مردان اقتدار ساز میدان مانند سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی‌ها را بدانیم و با پشتوانه میدان و اقتدار در مسیر مذاکره و دیپلماسی حرکت کنیم، که در غیر اینصورت نه تنها به هدف نمی‌رسیم بلکه دشمن جسورتر می‌شود و هر روز مانع تراشی‌ جدیدی ایجاد می‌کند.

۱۵ زندانی جرائم غیر عمد تا پایان ماه مبارک رمضان آزاد خواهند شد

جانشین فرماندهی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در جلسه هماهنگی آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان ۱۵ زندانی جرائم غیر عمد در استان با کمک و تلاش بسیج و سپاه و بسیج کارگری آزاد خواهد شد.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی افزود: در سالجاری با همکاری بسیج ورزشکاران و بسیج حقوقدانان همزمان با ایام عید نوروز پنج نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۶نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد با همکاری بسیج آزاد شده‌اند.

مرادی به توزیع ۲۷۰ بسته‌معیشتی و ۴۲ کارت هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی به خانواده زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد.

مسوول سازمان بسیج حقوقدانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سازمان بسیج حقوقدانان با همکاری بسیج کارگری تعداد ۲۱ نفر از زندانیان استان را آزاد کردند.

سرهنگ پاسدار غفور عباسپور افزود: سه گروه جهادی در زندان‌های استان با استفاده از وکلای مجرب بسیجی به ۱۲۰ نفر از زندانیان مشاوره حقوقی رایگان ارئه دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان