مجتمع آموزشی سردار شهید سلیمانی در بیرجند افتتاح شد


مجتمع آموزشی سردار شهید سلیمانی در بیرجند افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - مجتمع آموزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (مجتمع حیات طیبه) همزمان با 268 فضای آموزشی سراسر کشور روز پنجشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در بیرجند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا این طرح امروز همزمان با بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور از طریق ارتباط تصویری با رییس جمهوری در شصت و ششمین برنامه افتتاح طرح‌ها با عنوان "تدبیر و امید برای جهش تولید" افتتاح شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به همراه استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران در آیین افتتاح مجتمع آموزشی سردار دل‌ها در بیرجند حضور داشتند.

همزمان با افتتاح مجتمع آموزشی سردار سلیمانی با فرمان رییس جمهوری ۲۶۸ فضای آموزشی در ۱۵ استان کشور با هزار و ۲۹۵ کلاس درس و اعتبار هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه بزرگ در مرکز استان دارای ۴۵ کلاس درس است که در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و با زیربنای آموزشی ۱۰ هزار و ۲۶۴ متر مربع در ۲ طبقه و چهار بخش آموزشی احداث شد.

بیش از ۴۵ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل این پروژه عمرانی آموزشی در بلوار فاطمیه مهرشهر بیرجند از محل اعتبارات ملی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی هزینه شده است.

مجتمع حیات طیبه که به نام سردار دل‌ها نامگذاری شده، در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم پذیرای دانش‌آموزان است و از آن به عنوان بزرگترین مجتمع آموزشی شرق کشور نام برده می‌شود.

این مجتمع دارای چهار محوطه مجزا با مساحت هزار و ۸۰۰ متر مربع و چهار موتورخانه اصلی گرمایش است که کلاس‌های آموزشی از طریق رادیاتور، سالن‌های ورزشی از نوع ایر باشه و آمفی‌تئاتر از طریق پکیج یونیت پوشش داده می‌شود.

شرایط لازم برای آموزش هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مجتمع سردار دل‌ها فراهم شده است.

شیوه مدیریت این مجتمع‌ها به این صورت است که دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در آنها مشغول تحصیل می‌شوند البته این دانش‌آموزان در یک مجموعه واحد قرار نمی‌گیرند.

این مجتمع‌ها طوری طراحی شده‌اند که هر سه مقطع به طور مستقل در این مجموعه حضور دارند و یکسری مشترکات مانند سالن‌های ورزشی، سلف سرویس‌ها، آمفی تئاتر و استخر در فضای موجود وجود دارد که در بازه‌های زمانی متفاوت دانش‌آموزان می توانند از این فضاها استفاده کنند.

وزارت آموزش و پرورش نام این مجتمع‌های آموزشی را حیات طیبه گذاشته است که براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام، فضا و تجهیزات در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

براساس آنچه در سند تحول بنیادین آمده مدرسه کانون تربیتی محله و تجلی بخش حیات طیبه است بنابراین باید در طراحی و ساخت مدرسه تدابیری به کار رود که مدرسه به عنوان محیط دوست داشتنی و شوق‌انگیز برای دانش‌آموزان تلقی شود و زمینه ارائه خدمات موثر در آن تدارک دیده شود.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند دارای ۱۱ شهرستان است و ساخت این مجتمع آموزشی نقش موثری در رفع کمبود فضای آموزشی مرکز استان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته