همزمان با هفته شورا 12 طرح شهری در قزوین افتتاح و کلنگ زنی شد


همزمان با هفته شورا 12 طرح شهری در قزوین افتتاح و کلنگ زنی شد

قزوین - ایرنا - همزمان با هفته شوراها 12طرح‌ شهری روز پنجشنبه با عتباری بالغ بر 39 میلیاردریال با حضور جمعی از مسوولان در قزوین افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، شهردار قزوین در این مراسم گفت: توسعه فضای سبز و تامین سلامت جسم و روان شهروندان از مولفه های مهم شهرسازی انسان محور است، در این راستا مجموعه مدیریت شهری قزوین برآن است، پروژه هایی با رویکرد انسان محور اجرا کند.
سیاوش ظاهر خانی افزود: امروز به مناسبت هفته گرامیداشت شورای شهر، ۱۲ پروژه سلامت محور، در راستای گسترش فضای سبز و با رویکرد انسان محوری، در ۴ منطقه شهر افتتاح و کلنگ زنی شد.
طاهرخانی به بهره برداری از سه پروژه پیاده راه سازی خیابان های ملک آباد ، بلاغی و سنگ فرش بازار ریسمان سنج در منطقه یک شهرداری قزوین اشاره کرد و ، اظهار داشت: این پروژه ها با هدف تسهیل در عبور و مرور شهروندان، زیباسازی معبر، دفع و هدایت آب های سطحی و فصلی و توسعه عدالت محور شهر، اجرا شده است.
وی در ادامه به بهره برداری از بوستان ناحیه منفصل شهری ناصرآباد و همچنین افتتاح پارک محلی شهید انصاری اشاره کرد و افتتاح این طرح ها را روزنه امیدی دانست و گفت: این پروژه ها برای بازگشت روحیه نشاط به اهالی فهیم شهر قزوین است.
شهردار قزوین با اشاره به «افتتاح پاتوق محله فردوسی شمالی» در منطقه ۲ تصریح کرد: چنین پروژه های محله محوری می‌تواند نقش شهروندان را در محلات و همچنین مدیریت شهری پررنگ تر کند.
وی تاکبد کرد: بوستان طلیعه، پارک محلی صنایع دستی در منطقه سه و همچنین آغاز عملیات اجرایی بوستان ولایت در منطقه ۲ شهرداری از دیگر پروژه های شهرداری بودند که افتتاح و کلنگ زنی شدند.
شهردار قزوین اضافه کرد:توسعه فضای سبز و مکان هایی برای تفریح شهروندان، از اهدافی بوده که مجموعه شهرداری قزوین از ابتدا کار دنبال کرده است و با کمک شهروندان توانسته در این مسیر به موفقیت هایی دست پیدا کند.
وی همچنین "کلنگ زنی پروژه تکیه تعزیه قزوین" را آغاز احیای مراسم آیینی تعزیه دانست که از سال های بسیار دور ریشه در فرهنگ و هنر مردم قزوین دارد و شهرداری نیز در نظر دارد تا جایی که می‌تواند و امکانات اجازه می‌دهد راه را برای احیای این هنر مذهبی هموار سازد.
طاهرخانی در ادامه از احداث فاز دوم زمین ورزشی منطقه نمونه گردشگری باراجین به عنوان یکی از نقاط روشن مجموعه شهرداری قزوین در راستای توسعه ورزش دانست.
شهردار قزوین یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، آیین بهره برداری از پروژه های مجموعه مدیریت شهری، به صورت ویدئو کنفرانس و در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان