نماز جمعه این هفته هم در استان همدان برگزار نمی شود


نماز جمعه این هفته هم در استان همدان برگزار نمی شود

همدان_ ایرنا_ مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان همدان گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته/ هفدهم اردیبهشت / به دلیل شیوع کرونا در هیچ نقطه از این استان اقامه نمی‌شود.

حجت الاسلام "محمّد مولایی" روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین (ع) اعلام کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزار نشدن نماز جمعه در مناطق پرخطر و با وضعیت قرمز و نارنجی، این آیین روز جمعه، مصادف با "روز قدس" در استان همدان اقامه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی در راستای مهار کرونا پای کار بوده و شبکه بهداشت و درمان هم در انجام وظایف خود تلاش های چشمگیری داشته است، ابراز امیدواری کرد: با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم بتوانیم با کمترین تلفات، ویروس کرونا را مهار کنیم.

وی به عموم مردم استان توصیه کرد با رعایت اصول بهداشتی نظیر ماسک زدن و سایر موازین بهداشتی پیشگیرانه فردی و اجتماعی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی در مقابله با این بیماری خود را حفظ و همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری (از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۶۷۷، بهار ۸۶۹، تویسرکان ۹۴۶، رزن ۶۸۴، درگزین ۲۵۴، فامنین ۲۹۱ و کبودراهنگ ۹۴۰ نفر است.

دکتر "محمد طاهری" افزود: همچنین تاکنون ۲ هزار و ۸۳۷ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۶۵ نفر در نهاوند و پنج هزار و ۷۹۶ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

وی اظهار داشت: هم اینک شهرستان های بهار و اسدآباد در وضعیت قرمز و سایر شهرستان های این استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز قدس است و هر ساله مردم سراسر جهان این روز را گرامی می دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403