روز جهانی قدس موجب تضعیف رژیم صهیونیستی شده‌است


روز جهانی قدس موجب تضعیف رژیم صهیونیستی شده‌است

قم - ایرنا - امام جمعه قنوات قم گفت: روز جهانی قدس متعلق به همه جهان اسلام است که حفظ این آرمان در طول این سال‌ها موجب تضعیف رژیم صهیونیستی شده‌است. 

حجت الاسلام و المسلمین رضا کرمی‌پور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: روز جهانی قدس یادگار ارزشمند امام راحل‌ است که ثمره‌های بسیاری را در جهان اسلام از جمله در موضوع تقویت اتحاد و همبستگی مسلمانان در دفاع از آرمان‌های خود، به جا گذاشته است.

وی با اشاره به این که در این روز باید نام و یاد شهدای این آرمان همچون فداکاری‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی زنده شود، افزود: فریادهای مردم در این روز طی‌سال‌های گذشته موجب شده‌است که دشمن از درون خود احساس ضعف داشته باشد و با وجود صرف هزینه‌های سنگین نظامی نتواند از خود دفاع کند.

وی ادامه داد: گنبد آهنین این جنایتکاران دیگر در مقابل مقاومت مردم ستم دیده توان مقابله ندارد و بر اساس سخن رهبر معظم انقلاب تا بیست و پنج سال آینده این جنایتکاران در سرزمین فلسطین نخواهند بود.

کرمی پور با اشاره به این که روز جهانی قدس حقانیت اسلام را برای جهانیان ثابت کرد، گفت: این روز همچنین قدرت انقلاب اسلامی را نیز به رخ کشید و نشان داد نظام اسلامی ما با تکیه بر ارزش‌های دینی یاور مظلومان و مستضعفان است و در برابر جنایت مستکبران سکوت نمی‌کند.

وی بیان کرد: اکنون عظمت قدس برای همگان نمایان و حقانیت فلسطینی‌ها برای آزاد ساختن سرزمین خود به خوبی ثابت شده است و همین مساله موجب می‌شود تا این ملت مظلوم به زودی به حق خود دست یابند و صهیونیست‌ها را از فلسطین بیرون کنند.

وی ادامه داد: فلسطینی‌ها در این راه امتحان خود را به خوبی پس دادند، انقلاب اسلامی نیز تکیه گاه مستحکمی برای این ملت مظلوم بوده‌است و در این سال‌ها نشان داد در حمایت از مظلوم در مقابل ظالم از هیچ تلاش فروگذار نمی‌کند.

امام جمعه قنوات قم گفت: در این سال‌ها ضربه پذیری رژیم صهیونیستی به خوبی نمایان و امیدواری برای نابودی این ظالمان در دل مردم فلسطین بیش‌ازپیش زنده شده‌است.

وی تاکید کرد: در روز قدس امسال نیز که به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان برگزاری راهپیمایی نیست، مردم پای صحنه هستند و با استفاده از همه ظرفیت‌ها همچون فضای مجازی نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف را مطالبه می‌کنند.

به گزارش ایرنا حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مساله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و جهان در برابر صهیونیست ها و استکبار جهانی آغاز شود.

روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت های مسلمان حول مساله فلسطین و قدس شریف به عنوان اولین مساله جهان اسلام تبدیل شده است و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در چنین روزی بپا می خیزند.

در این روز مردم مسلمان و آزادیخواه کشورهای مختلف جهان با برگزاری مراسم، آیین ها و راهپیمایی گسترده بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس و حق تعیین سرنوشت و آینده خود و لزوم بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان تاکید می‌کنند.

مراسم روز جهانی قدس هر سال گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه در بین افکار عمومی ملت های مسلمان و برملا کردن هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک کش صهیونیستی در افکار عمومی جهان را به همراه دارد و تاکیدی دوباره بر لزوم اتحاد هرچه بیشتر در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت های مسلمان و کل بشریت به شمار می رود.

جنایت های سران صهیونیست و اقدامات نژادپرستانه آنها در برخورد با ملت های مسلمان منطقه بویژه ملت فلسطین بر هیچ کس پوشیده نیست و در این میان، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس خود جلوه ای از اتحاد مسلمانان برای محکوم کردن این جنایت ها و تقبیح خوی نژادپرستانه و ضد بشری صهیونیست ها است و نقشه های پی درپی صهیونیست ها علیه مساله فلسطین و مسائل و منافع جهان اسلام را برملا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر