هر لهو از انسان دری از بهشت را بر او می بندد/از خدا بخواهیم عبد باشیم


هر لهو از انسان دری از بهشت را بر او می بندد/از خدا بخواهیم عبد باشیم

حجت الاسلام کفیل گفت: اگر آدمی اهل عمل صالح شود خداوند متعال به او فردوس عطا خواهد کرد به طوری که انسان وارث فردوس میشود.

حجت الاسلام «محمدصادق کفیل»، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه بنده واقعی از نگاه امام سجاد علیه السلام گفت: امام سجاد علیه السلام در آخرین دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه از خداوند متعال می خواهند که عبد و بنده واقعی خدا باشیم. عبد صالحی که همواره اهل عمل و حرکت باشد.

هر لهو از انسان دری از بهشت را بر او می بندد/از خدا بخواهیم عبد باشیم

وی افزود: امام سجاد علیه السلام نتیجه بندگی خداوند را اینطور می فرمایند که اگر آدمی اهل عمل صالح شود خداوند متعال به او فردوس عطا خواهد کرد به طوری که انسان وارث فردوس میشود انسان اگر در دنیا به عمل صالح مشغول شود خداوند متعال او را وارث دائمی فردوس می کند وارث یعنی کسی که بدون زحمت و سختی چیزی را به دست می آورد خداوند متعال جایی را ارث دائمی بندگان صالح می‌کند که خودش بنا کرده و همه نعمات بهشتی در آن قرار دارد.

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تصریح کرد: اما کسی که شارب خمر است نمی‌تواند وارد بهشت شود کسی که سرگرم لهویات دنیا باشد خدا به او اجازه ورود به بهشت را نخواهد داد در واقع هر عمل لهو از انسان دری از بهشت را بر او می بندد در این میان برخی از بندگان صالح وجود دارند که علیرغم سبقت در کارهای نیک مدام نگران هستند در اطاعت خدا کم کاری کرده باشند.

وی افزود: آخرین عبارت امام سجاد علیه السلام در این دعا صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت پاکشان است. صلواتی که انسان در همه لحظات بر پیامبر درود می فرستد پیوند دائمی با ایشان برقرار می‌کند.

حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: از خداوند متعال می خواهیم که صلوات ما دائمی باشد و فراتر از آن خود خدا صلوات بفرستد و فقط پروردگار عالم بتواند توان شمارش ثواب آن را داشته باشد اگر این چنین شود این صلوات عظمت پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال توفیق دهد که انسان در آنچه حضرت حق می گوید مطیع باشد و در این شب های قدر از پروردگار عالم مسئلت کنیم عبد او شویم و با رفتن ما گناهان کوچک و بزرگ ما بخشیده شود.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها