مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان برگزار می شود


مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان برگزار می شود

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: انتخابات مجمع عمومی و فوق العاده سهام عدالت به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان کرمان 21 اردیبهشت ماه جاری در سطح استان برگزار می‌شود.

"حمید شهسواری" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات مجمع عمومی و فوق العاده سهام عدالت به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان کرمان 21 اردیبهشت ماه جاری در سطح استان برگزار می‌شود و در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت کنندگان، مجمع نوبت دوم انتخابات ۴ تا ۱۰ خردادماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته موضوع آزادسازی سهام عدالت مطرح و این مساله با دستور مقام معظم رهبری، عملیاتی و قرار بر این شد که مالکیت سهام عدالت بر عهده مردم باشد.

شهسواری تصریح کرد: سهامداران عدالت در مرحله نخست آزادسازی سهام دو روش مستقیم و غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند که در روش مستقیم مدیریت سهام برعهده خود سهامداران قرار گرفته و می توانند بدون واسطه مدیریت نگهداری، خرید و فروش سهام خود را برعهده داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان، وی بیان کرد: در روش غیرمستقیم، مدیریت سهام به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان‌ تفویض شده است و کسانی که این روش را انتخاب کرده‌اند سهامدار این شرکت شده و مدیریت سهام خود را به اعضای هیئت مدیره سپرده اند.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان اظهار کرد: با برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، شاهد اولین مشارکت میلیونی مردم در برگزاری مجامع هستیم.

وی افزود: با توجه به درپیش بودن انتخابات اعضای هیئت مدیره، سهامداران این اختیار را خواهند داشت تا با تفویض مدیریت سهام خود افرادی را انتخاب کنند تا هم آینده سهامشان تضمین شود و هم اینکه با انتخاب افراد قوی و توانمند به توسعه استان و سهام خود کمک کنند.

وی افزود: در صورتی که انتخابات نوبت اول به حد نصاب ۵۰ درصدی خود نرسد براساس قانون، به نوبت دوم خواهد کشید که بعد از هماهنگی با بورس سعی خواهیم کرد تا نوبت دوم با هر حد نصاب و شرکت کننده ای، اوایل خردادماه امسال برگزار شود.

شهسواری تصریح کرد: انتخابات مجمع به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه دیما انجام می شود. زیرساخت این سامانه توسط شرکت سپرده گذاری آماده سازی شده و سهامداران می توانند با مراجعه به آن در انتخابات پیش رو شرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه سعی داریم تا فضایی ایجاد کنیم که سهامداران در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به سامانه دیما، افراد مورد نظر خود را برای هیئت مدیره انتخاب کنند، گفت: سهامداران قبل از مراجعه به سامانه دیما و شرکت در انتخابات، نخست باید در سامانه سجام ثبت نام کنند.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان اظهار کرد: به سهامدارانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیده اند، توصیه می شود برای شرکت در انتخابات اعضای هیئت مدیره وقت کافی بگذارند چرا که آینده سهامداری آنان به این است که با انتخاب افراد قوی و توانمند، نسبت به حفظ سرمایه مفید خود و خانواده‌شان و با ارایه عملکرد مناسب اعضای هیئت مدیره اقدام کنند.

وی افزود: سهامداران باید توجه داشته باشند که سهام آنان در روش غیرمستقیم تحت هیچ شرایطی به دولت سپرده نشده، بلکه سهامی عام بوده و به طور کامل غیردولتی محسوب شده و مانند سایر شرکت‌هایی است که در بورس فعال هستند و سهامداران به عنوان سهامدار باید مشخص کند که اعضای مجمع چه کسانی باشند.

شهسواری با اشاره به اینکه تعداد اعضای هیئت مدیره پنج نفر هستند، گفت: کاندیداها به لحاظ عمومی توسط نهادهای نظارتی و در خصوص احراز صلاحیت تخصصی نیز با توجه به مستندات موجود مصاحبه تخصصی گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: 72.4 درصد سهامداران عدالت استان کرمان روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران