بهره‌برداری از 16 هزار فضای آموزشی در 8 سال گذشته


بهره‌برداری از 16 هزار فضای آموزشی در 8 سال گذشته

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون 16 هزار فضای آموزشی در کشور به بهره‌برداری رسیده که بیش از 81 هزار و 500 کلاس درس در آنها گنجانده شده است.

مهرالله رخشانی‌مهر روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری همزمان از ۲۶۸ فضای آموزشی ۱۵ استان کشور به همراه مجتمع آموزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (مجتمع حیات طیبه) در بیرجند که با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها متوسط سرانه فضای آموزشی کشور از ۴.۸۶ به ۵.۲۲ درصد افزایش یافت.

وی گفت: سازمان نوسازی مدارس با حضور خیران نیک‌اندیشی همچون هاتفی‌ها، علی‌پورها، مردانی آذری‌ها و گیتی‌نژادها توانسته تعهدات خیران را از ۵۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به سه هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ برساند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در مجموع خیران در این سال‌ها بیش از هشت هزار میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی مشارکت کردند و دولت هم برای تکمیل سهم خود بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار گذاشته است.

وی افزود: از سال ۹۹ تاکنون روزانه ۹ میلیارد تومان از اعتبارات ملی در مدرسه‌سازی هزینه شده و سهم نوسازی مدارس از اعتبارات کشور ۷.۵ درصد افزایش یافته است.

رخشانی‌مهر گفت: علاوه بر این با هدف گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی از طریق طرح آجر به آجر شاهد مشارکت یک میلیون نفر در ساخت مدرسه بوده‌ایم.

وی بیان کرد: امروز در نخستین گام تحقق برنامه‌های سال ۱۴۰۰ شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۲۶۸ بنای آموزشی با هزار و ۲۹۵ کلاس درس و اعتبار هزار میلیارد تومان هستیم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: از سال ۹۵ تاکنون تعداد کلاس‌های درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی از ۹۰ درصد به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته که سهم مدارس تخریبی هفت درصد است.

همزمان با افتتاح مجتمع آموزشی سردار سلیمانی با فرمان رییس جمهوری ۲۶۸ فضای آموزشی در ۱۵ استان کشور با هزار و ۲۹۵ کلاس درس و اعتبار هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

مجتمع سردار دل‌ها (مجتمع حیات طیبه) در مرکز استان دارای ۴۵ کلاس درس است که در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و با زیربنای آموزشی ۱۰ هزار و ۲۶۴ متر مربع در ۲ طبقه و چهار بخش آموزشی احداث شد.

بیش از ۴۵ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل این پروژه عمرانی آموزشی در بلوار فاطمیه مهرشهر بیرجند از محل اعتبارات ملی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی هزینه شده است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند دارای ۱۱ شهرستان است و ساخت این مجتمع آموزشی نقش موثری در رفع کمبود فضای آموزشی مرکز استان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس