امام جمعه همدان: اهل قلم برای روایت ناگفته‌های دفاع مقدس همت کنند


امام جمعه همدان: اهل قلم برای روایت ناگفته‌های دفاع مقدس همت کنند

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه ناگفته های بسیاری از جبهه و جنگ در سینه رزمندگان و خانواده شهدا نهفته است از صاحبان قلم و اندیشه دعوت کرد برای پیاده سازی و نگارش این داشته های ارزشمند همت کنند.

به گزارش ایرنا، «حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی» روز پنجشنبه در آئین گشایش مسابقه کتابخوانی «حاج جلال» اظهار داشت: استان همدان در روایتگری و شرح حال شهدا در کشور پیش قدم است و صاحبان قلم و روایتگران توانمندی در این خطه پرورش یافته‌اند.

وی اضافه کرد: هنوز روایتهای بسیاری در سینه ایثارگران، رزمندگان و خانواده های آنها نهفته است که روایت نشده و صاحبان قلم و اندیشه در این راستا باید همت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه همدان گفت: دوران دفاع مقدس سرشار از هنجارها، ارزشها و نیکی ها بود و باید این داشته های گرانقدر به شیوه های نوین برای جوانان بازگو شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی از هنرمندان استان خواست وارد گود شده و حقایق و خدمات این ملت در برهه های مختلف را در تاریخ بنویسند.

کتابهای دفاع مقدس سرمایه ای ارزشمند هستند

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری همدان نیز در این آئین کتاب را یک سرمایه ارزشمند برای ارتقای فرهنگ بشری دانست و گفت: کتابهای دفاع مقدس جایگاه ویژه ای در این میان دارند.

مصطفی آزادبخت تصریح کرد: کتاب«حاج جلال» یکی از همین سرمایه های ارزشمند است که زندگی خانواده شهیدان حاج بابایی را به شیوایی روایت می کند، خانواده ای که چهار عضو آن در راه دفاع از وطن شهید شده است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه در خون این شهدا دارد و هرآنچه در این رابطه قلم بزنیم و بنگاریم بازهم سوژه های بکر و بی بدیل فراوانی وجود خواهد داشت.

آزادبخت با بیان اینکه امروز رسالت سنگینی را به عهده داریم افزود: زمانی موفق هستیم که فرهنگ شهدا و رسم و منش آنها را در زندگی هایمان جاری و ساری کنیم.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری همدان یادآوری کرد: یکی از توصیه های مهم شهدا در وصیت نامه هایشان تبعیت از ولی فقیه است که اکنون بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه قرار دهیم.

کتاب «حاج جلال» به قلم لیلا نظری گیلانده به تازگی منتشر شده که شامل خاطرات حاج جلال پدر شهیدان علیرضا و ابوالقاسم حاج بابایی است.

مسابقه سراسری کتابخوانی با برداشتی آزاد از این اثر امروز به میزبانی فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از هنرمندان و فرهیختگان همدان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403