معاون دادگستری همدان: فضاهای شهری مشخصی برای تبلیغ نامزدها ایجاد شود


معاون دادگستری همدان: فضاهای شهری مشخصی برای تبلیغ نامزدها ایجاد شود

همدان- ایرنا-  معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: با توجه به ممنوعیت الصاق عکس و پوستر در اماکن عمومی و دولتی، ایجاد فضاهای مشخص برای نصب پوستر تبلیغاتی نامزدهای انتخاب ضروری است.

به گزارش ایرنا، عباس نجفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها می‌توانند با استفاده از امکانات محلی مکان‌های مناسبی را برای نصب بنر، پوستر و همچنین ارائه اقلام تبلیغاتی نامزدها مشخص و ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: این موضوع در نشست اعضای ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی مطرح و به عنوان مصوبه به فرمانداران ابلاغ شده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بر هماهنگی ستادهای انتخاباتی نامزدها با فرمانداران و بخشداران برای انجام تبلیغات بر اساس مصوبات ابلاغی به صورت قانونمند و سازماندهی شده تاکید کرد.

نجفی گفت: ماده ۶۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مبنی بر غیرقانونی بودن نصب اعلامیه و پوسترهای تبلیغاتی حتی دارای مجوز قانونی در اماکن عمومی و دولتی را تصریح کرده است.

وی اظهار داشت: بنابراین الصاق اعلامیه، پوستر و هرگونه آگهی تبلیغاتی بر تابلو مدارس، بیمارستان‌ها، سایر موسسه های آموزشی و سازمان‌های عمومی و ادارت دولتی، سازمان‌های وابسته به دولت و خودروها دولتی، اتوبوس‌های شرکت واحد، تأسیسات عمومی و صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن ممنوع است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: تبلیغات محیطی و الصاق اعلامیه و پوستر در اماکن خصوصی نیز تنها در صورت جلب رضایت مالکان و افراد ذی‌حق مجاز است.

نجفی عنوان کرد: طبق ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده از هرگونه پلاکارد، پوستر، دیوارنویسی و کاروان‌های تبلیغاتی، استفاده از بلندگوهای سیار به استثناء عکس برای تراکت، زندگینامه، همچنین سخنرانی پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان، در خارج از محل‌های تعیین شده ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل