مسابقه کتابخوانی «حاج جلال» به صورت سراسری در همدان برگزار می‌شود


مسابقه کتابخوانی «حاج جلال» به صورت سراسری در همدان برگزار می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از آغاز مسابقه کتابخوانی «حاج جلال»خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگی در بخشهای شعر، دلنوشته، قطعه ادبی، متن و پیامک پذیرای آثار علاقه‌مندان از سراسر کشور است.

به گزارش ایرنا «احمدرضا احسانی» روز پنجشنبه در آئین گشایش مسابقه کتابخوانی حاج جلال اظهار داشت: این مسابقه با هدف پاسداشت فرهنگ پایداری و ترویج مطالعه به عنوان یک ارزش و عادت برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این رویداد فرهنگی علاقه مندان از سراسر کشور می توانند برداشتی آزاد از کتاب«حاج جلال» را در قالبهای شعر، دلنوشته، قطعه ادبی، متن و پیامک به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه کتاب «حاج جلال» به تازگی با قلم «لیلا نظری گیلانده» منتشر شده است افزود: این اثر شامل خاطرات حاج جلال پدر شهیدان علیرضا و ابوالقاسم حاج بابایی است که به زیبایی روایت شده است.

احسانی خاطر نشان کرد: شهدا قهرمانان ملی هر شهر و دیاری هستند و باید به عنوان الگوی فرهنگی از شیوه های مختلف معرفی شوند و چاپ و نشر کتاب یکی از این شیوه های اثربخش است.

او گفت: در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری کارهای ارزشمندی انجام شده است اما کافی نیست و به طور مستمر باید به این مقوله بپردازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خواستار نگاه حمایتی به بخش فرهنگ و هنر شد و تاکید کرد: نگاه اقتصادی به فرهنگ آسیب‌زا است و حکم سَم دارد.

امروز سالگرد شهادت علیرضا حاج بابایی شهید شاخص استان همدان است که در عملیات رمضان سال ۱۳۶۱ در راه دفاع از وطن جان خود را فدا کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه به سایت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به نشانی https://hamedan.farhang.gov.ir مراجعه کرده و فایل صوتی کتاب «حاج جلال» را دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری