اصلاح پیچ حادثه‌خیز قلعه‌جی در جاده مریوان - سروآباد آغاز شد


اصلاح پیچ حادثه‌خیز قلعه‌جی در جاده مریوان - سروآباد آغاز شد

سنندج ‌- ایرنا - مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی سروآباد گفت: عملیات اصلاح پیچ حادثه خیز قلعه‌جی در جاده مریوان – سروآباد با مشارکت بنیاد مستضعفان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز شد.

محمد علی‌ویسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ با توجه به حوادث اخیر در این مسیر، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی طی جلسات و مذاکرات تخصصی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به این نتیجه رسید که به اصلاح این پیچ با مشارکت آن اداره‌کل بپردازد.

وی با بیان اینکه اصلاح این پیچ، موجب تعریض جاده و افزایش دید رانندگان می‌شود، اضافه کرد: این پروژه شامل خاکبرداری بیش از ۴۰ هزار متر مکعب در طول یک و نیم کیلومتر توسط بنیاد مستضعفان و احداث ابنیه و آسفالت جاده نیز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی سروآباد تاکید کرد: خاکبرداری سه و نهایتا تا ۶ ماه به انجام می‌رسد و اگر اعتبارات این پروژه در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین شود امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

محور سنندج - مریوان به طول ۱۲۸ کیلومتر یکی از محورهای حادثه خیز استان کردستان است. جاده سروآباد - مریوان نیز به طول ۳۵ کیلومتر یکی از جاده های پر پیج و خطرناک استان است که هر سال چندین تصادف مرگبار در این مسیر روی می دهد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس