برق 46 روستای سروآباد تک‌خوانی می‌شود


برق 46 روستای سروآباد تک‌خوانی می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیر شرکت توزیع نیروی برق سروآباد گفت: برق 46 روستای تابعه این شهرستان با بیش از 6 هزار مشترک تبدیل به تک‌خوانی می‌شود.

عبدالله آذری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تک خوانی کردن برق مشترکان روستایی در شهرستان سروآباد در راستای اهداف شرکت توزیع نیروی برق استان آغاز شد.

وی افزود: از آنجایی که تک خوانی کردن برق هر روستا مشروط به تسویه حساب کامل بدهی کنتور برق مادر روستا است، در این راستا جلساتی را با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای هدف برگزار کردیم.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق سروآباد یادآور شد:‌ خروجی این جلسات تا حدودی منجر به وصول مطالبات سال‌های گذشته برق این روستاها شده است و تنها در ۲ روستا مشکل پرداخت بدهی وجود داشت که دهیار و شوراهای اسلامی این روستاها وعده تسویه حساب بدهی را داده اند.

آذری اضافه کرد:‌ در راستای اجرای این طرح برق ۱۰ روستای منطقه هورامان شامل روستاهای ناو، نوین، سلین، بلبر، عباس آباد، ورگه ویر، کماله، ویسیان، رودبر و کلجی و ۳۴ روستای بخش مرکزی شامل بندول، ذکریان، خشکین، ذلکه، گلانه، تخان، هزارخانی، سپیدار، تازه آباد، تفلی، رزاب، نسل، نیاباد، آریان، ژان، هرسین، یوژنان، نسنار، ککلیک آباد، فقیه کان، سرخه توت، گواز، سرومال، کانی حسین بگ، دزوند علیا، دزوند سفلی، زوم، اسپریز، دله مرز، کولیج، دهکانان، ژنین، هلوژان، خانقاه رزاب تک خوانی می شود.

آذری افزود: ۲ روستای لنگه ریز و سر ریز از توابع شهرستان سنندج هستند ولی برق این روستاها توسط شرکت نیروی برق شهرستان سروآباد تامین می شود و کنتور برق آنها نیز تک خوانی خواهد شد.

وی به مزایای تک خوانی کردن برق اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه در تک خوانی کردن برق مشترکان برای هر مشترک فیش هزینه مصرف برق به صورت جداگانه چاپ و به صورت پیامکی ارسال و باعث رضایتمندی مشترکان و کاهش اعتراضات آنها می شود.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق سروآباد با بیان اینکه برق این روستاها تاکنون به صورت باز فروش بوده تاکید کرد: مهمترین هدف از تک خوانی کردن برق مشترکان روستایی ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش مصرف برق است.

به گزارش ایرنا، در سیستم باز فروش، کنتوری مادر برای روستا نصب و مامور شرکت توزیع از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می‌کند، اما در سیستم تک‌خوانی، هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض آن اقدام می‌شود.

شهرستان مرزی سروآباد با جمعیت بیش از ۵۲ هزار نفری، ۲ شهر و ۷۳ روستا در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی