روز قدس لبیک به ندای مظلومیت هزاران فلسطینی در بند است


روز قدس لبیک به ندای مظلومیت هزاران فلسطینی در بند است

قم – ایرنا - مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس آورده است:‌ روز جهانی قدس سال 1400 فرصتی نوین برای لبیک‌گویی به درخواست هزاران برادر و خواهر مسلمان فلسطینی در زندانهای مخوف اسرائیل است.

در این بیانیه که روز پنجشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: پدیده شوم صهیونیسم نماد بارز غصب بزرگ ظالمانه یک سرزمین توسط متجاوزین مهاجری است که با سلاح قدرت چند دولت استکباری در تاریخ معاصر ظهور کرده است. شاید تاریخ بشریت مشابه این ستم عظیم را به یاد نداشته باشد که میلیونها انسان را از وطن شان آواره کرده و هفتاد سال در کشورهای دیگر به سختی زندگی بگذرانند. میلیونها فرزند به دنیا آیند که تا آخر عمر خانه های خویش را نبینند، شگفت آنکه نه تنها دولتمردان کشورهای مدعی صلح و حقوق انسان و سازمان ملل در برابر این جنایت هولناک سکوت کنند، بلکه مهر رسمیت بر حضور غاصبان در سرزمین غصب شده بزنند.

بیانیه افزوده است: فاجعه آنگاه سهمگین‌تر است که سردمداران خون آشام صهیونیسم فریاد تصرف کشورهای اسلامی نیل تا فرات سر دهند و نیت خویش را بر همه اسلام و سلطه بر همه کشورهای اسلامی بروز دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اینجاست که فرمان حکیمانه امیرمؤمنان تنها داروی درمان این غده سرطانی است که (اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ یَغْزُوکُمْ) و مترجمان این سخن از لبهای روح خدا برآمد که (اسرائیل باید از نقشه کره زمین محو شود.)

بیانیه تاکید کرده است: روز جهانی قدس سال ۱۴۰۰ فرصتی نوین برای لبیک‌گویی به درخواست هزاران برادر و خواهر مسلمان فلسطینی در زندانهای مخوف اسرائیل است که فریاد (رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ وَلِیًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ نَصِیرًا) سر می‌دهند، ملت رشید ایران که علاوه بر حضور شکوهمند هر ساله جمعه آخر ماه رمضان با شرکت پرشور و عاشقانه‌شان در تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی حمایت خویش را از فلسطین و دلاوری پیروزمندانه نیروی قدس اعلام داشته‌اند افتخاری برای کل امت اسلامی گشته و روحانیت و حوزه‌های علمیه این رشادت مؤمنانه مردم ایران را ستوده و تحت رهبری‌های رهبر فرزانه امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) تا نجات قدس شریف و نابودی اسرائیل مبارزه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مساله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و جهان در برابر صهیونیست ها و استکبار جهانی آغاز شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج