جذب ماده خام کشاورزی در صنایع تبدیلی زنجان به بیش از یک میلیون تن رسید


جذب ماده خام کشاورزی در صنایع تبدیلی زنجان به بیش از یک میلیون تن رسید

زنجان – ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: جذب ماده خام کشاورزی در صنایع تبدیلی این استان به یک میلیون و 282 تن رسید.

جواد تاراسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توان جذب بیش از یک میلیون و ۲۸۲ تن ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی موجب کاهش بیش از ۱۲۸ هزار تن ضایعات و افزایش ماندگاری محصولات و افزایش امنیت غذایی می‌شود.
وی تاکید کرد: فعالیت‌های سال‌های اخیر جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص تولید ملی و تقویت اقتصاد ملی با لحاظ اهمیت امنیت غذایی و ارتباط آن با امنیت ملی و استقلال و اقتدار کشور بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به توسعه زیرساخت‌ها و تولید صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی این مهم موجب افزایش توان جذب ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی استان زنجان شده است.
تاراسی یادآوری کرد: فرآوری و گسترش صنایع تبدیلی فرصتی برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است.
وی خاطرنشان کرد: صدور پروانه بهره‌برداری برای طرح‌های جدید یا طرح‌های توسعه واحدهای تولیدی قبلی از اقدامات شاخص در راستای توسعه بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان تا پایان سال گذشته بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها با بیش از چهار هزارو ۳۴۴ میلیارد ریال سرمایه‌ انجام شد.
به گفته تاراسی، این سرمایه گذاری موجب اشتغال ۲ هزار و ۵۱۰ نفر در صنایع تبدیلی و تکمیلی استان زنجان شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توانستیم با برنامه ریزی و اقدامات جدی در این سازمان توان جذب ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی را بیش از یک میلیون و ۲۸۲ هزار تن افزایش دهیم که این مهم موجب شد تا ضایعات ماده خام کشاورزی بیش از ۱۲۸ هزار تن کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک