مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای کوبا-ایران در بندرعباس آغاز شد


مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای کوبا-ایران در بندرعباس آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا تولید مشترک ایران و کوبا روز پنجشنبه با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان این استان در بندرعباس آغازشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حاشیه آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا گفت: مرحله سوم مطالعات بالینی در بندرعباس در ۲ مرحله و بر روی سه هزار داوطلب تزریق می‌شود.

دکتر حسین فرشیدی افزود: داوطلبان در بازه سنی ۱۸ تا ۸۰ سال هستند و به مدت ۲ ماه تحت نظر پزشک قرار خواهند داشت و علائم آن‌ها رصد می‌شود.

وی بیان داشت: پس از نتیجه بخش بودن این مرحله و اطمینان از ایمنی، واکسن برای واکسیناسیون عمومی آماده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن اطمینان به اثر بخشی این نوع واکسن اظهارامیدواری کرد: با پایان این مرحله از کارآزمایی بالینی واکسیناسیون عمومی آغاز شود.

فرشیدی با اشاره به اینکه ثبت نام بیشتر مردم می‌‎ تواند بر روی سهمیه دریافتی استان تاثیرگذار باشد، ادامه داد: افراد علاقه مند به دریافت این واکسن می‌توانند ثبت نام کنند تا براساس اولویت بندی تزریق به آن‌ها صورت گیرد.

مدیر پروژه انستیتو پاستور ایران نیز گفت: در مرحله کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ۲۴ هزار نفر در هشت شهر اصفهان، زنجان و همدان شرکت کردند و شهرهای کرمان، یزد، بابل و ساری نیز در مرحله بعدی قرار دارند.

احسان مصطفوی افزود: بندرعباس چهارمین شهر در مرحله کارآزمایی بوده که به سه هزار نفر که از قبل نام نویسی کرده‌اند در ۱۰ روز آینده واکسن کرونا تزریق می شود و ۲۸ روز آینده نیز مرحله بعدی آن به این داوطلبان صورت می‌گیرد.

گفتنی است مرحله اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن یاد شده با موفقیت در کشور کوبا آزمایش شده است.

این واکسن بر پایه دانش ساخت واکسن کزاز طراحی و ساخته شده و از نظر ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن و دارای عوارض کمتری است.

داوطلبان قبل از تزریق واکسن نیازی به انجام آزمایش PCR ندارند و نباید در هنگام تزریق علایم بیماری داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس