فرهیختگان پویش‌های مجازی علیه اشغالگران قدس راه بیندازند


فرهیختگان پویش‌های مجازی علیه اشغالگران قدس راه بیندازند

کیش - ایرنا - امام جمعه کیش با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شود گفت: انتظار می رود جوانان انقلابی و ولایت مدار در فضای مجازی پویش‌های مختلفی را در راستای حمایت از مردم فلسطین و آزادی سرزمین اشغالی قدس راه بیندازند.

حجت اسلام احمد حسن زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به همه گیری ویروس کرونا، امسال امکان برگزاری راهپیمایی و رژه خودرویی روز قدس وجود ندارد و اما در عوض نباید از فرصت فضای مجازی غفلت کنیم.

وی خطاب به جوانان اظهار داشت: همه به ویژه جوانان و فرهیختگان باید در فضای مجازی در عرصه مبارزه با ظلم، ستم و اشغالگری نقش آفرینی کنند و هرکدام به عنوان سرباز رشید اسلام با حضور در این فضا با بارگذاری مطالب تاثیر گذار راهپیمایی و پویشی بزرگ و جهانی علیه اشتغالگران راه بیاندازند.

امام جمعه کیش یادآور شد: با توجه به اینکه فضای مجازی مختص به زمان و مکان خاصی نیست انتظار می رود این پویش ها در ابعاد مختلف و زبان های مختلف تولید و باز نشر شود تا آرمان های نظام و انقلاب اسلامی در عدالت خواهی و مبارزه علیه استکبار برافراشته باشد.

حسن زاده افزود: روز جهانی قدس، تریبون فریاد آزادی سرزمین های اشغالی و قدس شریف است که با درایت امام (ره) و رهنمودهای روشن رهبر معظم انقلاب به نماد انزجار و خشم جهان اسلام از صهیونیست جهانی تبدیل شده است‌.

امام جمعه کیش اظهار داشت: اکنون که سرسپردگان استکبار از اختلاف افکنی بین امت اسلام و راه اندازی جنگ و خونریزی در یمن و بحرین و دیگر بلاد اسلامی دریغ ندارند، بر مسلمانان واجب است که در روز جهانی قدس کوبنده تر از همیشه ، خشم خود را از رژیم صهیونیستی و متحدانش در منطقه فریاد زنند.

حسن زاده خاطر نشان کرد: امروز که به خیالی واهی زمزمه تغییر پایتخت رژیم جعلی اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس به گوش می رسد، سکوت مسلمانان جایز نبوده و مسلمانان باید حمایت خود را از قبله اول مسلمانان اعلان کنند.

روز قدس یا روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸شمسی (رمضان ۱۳۹۹قمری) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین اعلام کرد و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید