افزایش 23 درصدی حجم سرمایه‌گذاری در کیش


افزایش 23 درصدی حجم سرمایه‌گذاری در کیش

کیش - معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش 23 درصدی حجم سرمایه گذاری ریالی در کیش در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عصر روز گذشته در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

داریوش سلیمی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه از تسهیل روند فعالیت طرح های مختلف در جزیره کیش خبر داد و گفت: نخستین گامی که در این حوزه، تبدیل تمام پرونده های سرمایه گذاری به یک فایل الکترونیکی بود که این اقدام مهم و ارزشمند شرایط دسترسی آسان به برنامه زمانبندی اجرای قراردادها را فراهم می کند.

داریوش سلیمی خاطر نشان کرد: این امر مهم سبب شد طرح هایی که فعالیت آنها متوقف شده بود در زمان مشخص تعیین تکلیف شوند.

سلیمی در خصوص تعداد طرح های فعال این منطقه گفت: یکی از اقدامات مهم در معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش بررسی تعداد قرارداد ها و الحاقیه طرح های فعال و نیمه فعال در جزیره کیش بود.

وی در ادامه افزود: در کمیسیون های مختلف سازمان برخی از طرح ها مطرح و عنوان می شد که سرمایه گذاران نزدیک به ده سال به سازمان مراجعه نمی کنند و این موضوع مشکلات عدیده ای را برای سرمایه گذار ایجاد می کند.

افزایش 23 درصدی حجم سرمایه‌گذاری در کیش

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تصریح کرد: تبدیل تمام پروندهای سرمایه گذاری به فایل الکترونیکی روند فعالیت سرمایه گذاران را تسهیل می کند.

داریوش سلیمی در خصوص برخی از طرح عمرانی که در زمان تعیین شده به بهره برداری نرسیده و مشمول پرداخت جریمه شدند، اظهار داشت: به سرانجام نرسیدن برخی از این طرح های عمرانی بر اساس قرارداد موجود هزینه های زیادی را به سرمایه گذار تحمیل می کند و روند پیشرفت طرح با مشکلات عدیده ای مواجه می شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره امضای ۴۵۰ قرارداد در حوزه سرمایه گذاری سازمان ازوجود ۷۰ طرح غیر فعال در سطح جزیره کیش خبرداد و در خصوص ساماندهی طرح های عمرانی کیش گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون ۲۰۰ جلسه برای ساماندهی طرح های عمرانی در سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تعداد امضای قراردادها و الحاقیه ها نسبت به سال گذشته رو به کاهش بوده اما در واگذاری ها ۱۶ تا ۲۴ درصد و مبلغ الحاقیه ها نیز ۷درصد افزایش داشته است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با حجم سرمایه گذاری های ریالی اظهار داشت: بر اساس آمارهای ارائه شده نزدیک به ۲۳درصد افزایش حجم سرمایه گذاری ریالی در سطح جزیره محقق شده است.

به گفته داریوش سلیمی؛ سرمایه گذاری های ارزی بر اساس میزان سرمایه گذاری و واردات رو به کاهش بوده است.

پیشنهاد اصلاحیه بودجه مناطق آزاد خارج از موعد

معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت تامین مالی از طریق بازار سرمایه و رفع نیازهای زیرساختی منطقه آزاد کیش، پیشنهاد اصلاحیه بودجه مناطق آزاد خارج از موعد را مطرح کرد تا در دستور کار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد قرار گیرد.

ناصر آخوندی افزود: برای سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان مجوز داریم که برای خرید دو فروند هواپیما نیز به صورت لیزینگ و از طریق اوراق منفعه اقدام شده و تامین ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار باقیمانده مورد نیاز از جمله مواردی است که باید در اسرع وقت رسیدگی شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به اصلاح ساختار چارت سازمانی که حدود ۷ ماه پیش به دبیرخانه ارسال شده است اشاره کرد و گفت: این موضوع در کارگروه‌های مربوطه بررسی و هفته پیش نیز جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد.

افزایش 23 درصدی حجم سرمایه‌گذاری در کیش

آخوندی در خصوص تامین مالی و مدیریت دارایی های سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: کیش به عنوان منطقه آزاد، کل دارایی خود را از طریق املاک، زمین و ساختمان و پروانه تامین می‌کند، از اینرو چند صد هزار میلیارد تومان دارایی موجود باید از طریق مدیریتی اداره شود که جای آن در چارت سازمان به عنوان مدیریت زمین و مستغلات خالی و مغفول مانده و باید با راه اندازی این بخش ها دارایی ها به روشی بهینه تر مدیریت شود.

وی یکی از روش های پنج گانه تامین مالی را تهاتر عنوان کرد و گفت: اخیرا ۱۱ مورد تهاتر داشتیم که سرمایه گذاران زمین تجاری، مسکونی، خدماتی یا هتلی گرفته و به سازمان بدهکار بودند، طبق تهاترهای انجام شده با بدهکاران سازمان از این ۱۱ طرح در مجموع ۵۱ میلیارد تومان درقالب املاک به تفکیک کاربری دریافت شد.

به گفته معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش ۴۱ هزار و ۸۱۸ مترمربع تهاتر با ۳۳۳ ملک انجام شد که مبلغی بابت تسویه حساب ها هزینه شده و از این رقم ۳۸ هزار و ۱۶۴ متر باقیمانده که با برآورد نرخ روز، این باقیمانده تهاتر، هزار و پانصد و شصت و سه میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرده است.

ناصر آخوندی استفاده از چنین روش هایی را جایگزینی مناسب برای دریافت پول نقد عنوان کرد و بیان داشت: این روشی مناسب در مناطق آزاد است و باید اصلاحیه ای در شیوه نامه ها داشته باشیم که طلب ها تنها منوط به دریافت پول نقد نباشد.

آخوندی سودآوری شرکت‌های تابعه سازمان را بسیار مناسب برشمرد وبا اشاره به سود خالص ۸۰۰ میلیارد تومانی شرکت سرمایه گذاری و سود خالص ۱۰۰ میلیارد تومانی شرکت عمران و خدمات افزود: سایر شرکت‌ها مانند بنادر به لحاظ شیوع کرونا و شرایط خاص به وجود آمده اندک زیانی را متحمل شده اند اما در مجموع شرکت‌ها در وضعیت سودآوری هستند.

پیوستن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این جلسه با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های بین المللی در مناطق آزاد کشور گفت: مناطق آزاد کشور می توانند محل برگزاری اتحادیه جامع بین المجالس و مجالس آسیایی باشند

سعید پور علی با اشاره به مزایای مشارکت در کمربند اقتصادی جاده ابریشم و راه ابریشم دریایی اظهار داشت: پیوستن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم فرصت ارزشمندی برای توسعه تعاملات بین المللی این مناطق عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، همچنین به تاسیس دفتر همکاری های اکو در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: کشورهای عضو اکو بازار بزرگی را تشکیل می دهد و ما باید با تقویت تعاملات خود از این ظرفیت ها در جهت رونق همه جانبه کیش بهره ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان با تمرکز بر اهداف نقشه راه کلان مناطق آزاد تجاری _ صنعتی کشور در افق۱۴۰۴ و با محوریت " کمک به توانمند سازی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی " فعالیت می کند در خصوص اهداف پیش بینی شده در منشور و برنامه راهبردی سه ساله منطقه گفت :تقویت فرهنگ اسلامی – ایرانی، تعمیق سبک زندگی اسلامی، احیای هنر، ارتقا کیفیت زندگی شهروندی، بهبود بهداشت روحی و روانی، افزایش شاخص های امنیت محیطی، کاهش آسیب های اجتماعی با بهره مندی از ابزار فرهنگ و هنر، اصلاح و استقرار نهاد های آموزشی و پژوهشی، فعال سازی اقتصاد فرهنگ و هنر از مهم ترین اهداف پیش بینی شده در منشور راهبردی امور فرهنگی، اجتماعی سازمان هستند.

به گفته سعید پور علی افزایش هم گرایی منطقه ای، ملی و اسلامی، پاسداشت ارزش های مشترک قومی، منطقه ای، ملی و دینی و ترویج فرهنگ توسعه دریا پایه با هدف تقویت امنیت اجتماعی و ایجاد نظامات ساحل نشینی از دیگر اهدافی است که در این برنامه راهبردی مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی در سه مدیریت امور اجتماعی، بهداشت و درمان، امور فرهنگی و آموزشی و هنری و همچنین مرذکز فعالیت های قرآنی تقسیم می شود در خصوص راهبردهای تحقق نقشه راه کلان مناطق آزاد گفت: ایجاد نشاط فرهنگی و اجتماعی در جزیره، توانمند سازی موسسات خصوصی اهالی فرهنگ و هنرمندان برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در قالب برون سپاری و ایجاد بستر فعالیت انجمن ها و گروه های مدنی و برگزاری رویداد های منطقه ای و ملی بر مبنای تقویم رویداد ها با محور برنامه های رویدادی ویژه جنوب کشور است.

افزایش 23 درصدی حجم سرمایه‌گذاری در کیش

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش توسعه انسجام اجتماعی، و تقویت فضای وحدت بین شیعیان و اهل سنت در جزیره کیش را یکی از دستاوردهای مهم این منشور راهبردی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه نزدیکی میان بدنه بومی و خرده فرهنگ های متنوع جزیره که یک ایران کوچک و مجموعه ای از قومیت های مختلف است اهمیت بسزایی دارد گفت : علاوه بر تلاش برای احیای خرده فرهنگ ها، احیاء و حفظ فرهنگ بومی جزیره با تمرکز بر تاریخ و هویت کیش از دیگر محورهای فعالیت ما است.

برای تحقق این اهداف شوراهای بسیاری در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان ایجاد شده که شورای تامین مهم ترین آنها است و کمیته های مختلفی دارد.

در بحث سلامت و ستاد اقدامات پیش گیرانه کرونا هم توفیقات متعددی داشتیم که کنترل موفق کرونا و ایجاد شرایط استمرار کسب و کارها با وجود همه گیری کرونا در کشور نشانه عملکرد موفق این ستاد در کیش است.

پور علی با اشاره به اینکه شورای آرد، نان و غله نیز یکی از شوراهای فعال در این معاونت است که با هدف نظارت بر روند پخت و توزیع نان به شهروندان فعالیت می کند گفت : انبارهای موجود در جزیره کیش با ظرفیت ذخیره سازی آرد برای تامین نیازهای ساکنان تا دو هفته تعبیه شده است.

وی افزود: اداره دامپزشکی در معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز از جمله بخش هایی است که علاوه بر نظارت بر سلامت اقلام پروتئینی و شرایط نگهداریپ و توزیع این اقلام، تامین میزان لازم مواد پروتئینی و فراوردهای دامی را در منطقه مدیریت می کند.

پور علی افزود: اداره اتباع خارجی برای ارائه خدمات به اتباع سایر کشورها در کیش و همچنین پایش و نظارت بر روند فعالیت و تردد اتباع در کیش و اداره امورزنان با هدف توانمند سازی جمعیت زنان جزیره کیش دو اداره دیگر در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان هستند.

وی با بیان اینکه شمار جمعیت زنان در جزیره کیش ۱۷ هزار نفر است گفت : افزایش جمعیت بانوان بیانگر تغییر فضای جمعیتی کیش به سمت ایجاد فضای خانوادگی است که این امر برای یک مقصد گردشگری و حفظ مولفه های نشاط و امنیت اجتماعی مهم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش موثر اداره امور زنان برای ایجاد فضای مشارکت بانوان در فعالیت های اجتماعی گفت : انتخاب کیش در شبکه شهرهای صنایع خلاق کشور در بخش صنایع دستی یکی از دستاوردهای مهم توجه به حوزه صنایع دستی در میان بانوان جزیره کیش بود.

به گفته پورعلی فضای آموزش عمومی جزیره کیش شامل ۴۲ مدرسه و ۴۸۳ نفر در کادر فرهنگی و آموزشی و حدود ۹۳۰۰ دانش آموزاست و در حوزه آموزش عالی نیز ۷ دانشگاه با پذیرش ۶۷۸۱ دانشجو فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ارتقاء شاخص های آموزشی جزیره کیش از افزایش شمار قبولی دانش آموزان کیش در المپیادهای کشور در سال ۹۹ خبر داد.

اهتمام جدی برای تبدیل کیش به مقصد اول گردشگری سیاحتی کشور

معاون گردشگری این سازمان هم ضمن تشریح عملکرد مقایسه ای این معاونت در سال های ۹۸ و ۹۹ گفت: مقایسه ضریب اشغال هتل ها با رقم ۶۵.۱ درصد در سال ۹۸ به ۵۲.۵ درصد در سال ۹۹ کاهش یافته که نشانگر کاهش میزان ورود گردشگر به دلیل اعمال محدودیت ها در شیوع ویروس کرونا است.

به گفته خسرو نشان آمارها نشانگر این است که شیوع بیماری کرونا تاکنون خسارت های زیادی را به کسب و کارهای حوزه گردشگری در سطح بین المللی وارد کرده، و تقاضای گردشگری در سطح جهان بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با کاهش ۷۰درصدی مواجه بوده است.

افزایش 23 درصدی حجم سرمایه‌گذاری در کیش

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مطلب اظهار داشت: در این میان جزیره کیش با کاهش حدود ۲۷درصدی ورود مسافر و گردشگر شرایط خوبی را در این بازه زمانی سپری کرد و در مجموع چشم انداز اقتصادی گردشگری در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ چشم انداز بهتری خواهد بود.

خسرو نشان تصریح کرد: آنچه که می تواند فرصت گردشگری در سال ۱۴۰۰ را بهبود دهد، امید به واکسیناسیون ۱۹-covid در سطح کشور است و در صورتیکه جزیره کیش در تامین واکسن ساکنان و گردشگران ورودی اقدام کند و پیشگام باشد سال درخشانی از نظر اقتصادی در حوزه گردشگری کیش شاهد خواهیم بود.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های مدیریت های زیر مجموعه این معاونت اعم از مدیریت توسعه گردشگری، مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری، مدیریت بازاریابی و تبلیغات در خصوص تأسیسات گردشگری ایجاد شده سال ۱۳۹۹ از بهره برداری ۴ طرح تأسیسات مراکز اقامتی و تفریحی گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۱۲ هزار و دویست میلیارد ریال و اشتغال ۶۰۰ نفر و همچنین ۱۲ طرح تأسیسات مراکز پذیرایی با حجم سرمایه گذاری یک هزارمیلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۰۰ نفر خبر داد.

نشان همچنین در تشریح رویکردهای کلان معاونت گردشگری کیش بر مبنای سند راهبردی عنوان کرد: این معاونت اهتمام جدی جهت تحقق جایگاه کیش به عنوان مقصد اول گردشگری سیاحتی و رویداد محور کشور، کسب سهم مناسب از بازار گردشگران داخلی و کمک به اقتصاد ملی در جایگزینی مقصد کیش به جای مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان را دردستورکاردارد.

جایگزنی کیش و جزایر پیرامونی به عنوان یکی از مقاصد سفر در حوزه منطقه ای و بین المللی با تاکید بر ارتقاء مزیت های گردشگری کیش و توجه ویژه به کشور های پیرامونی و حوزه خلیج فارس و استفاده ازمزیت های برنامه ۲۵ ساله همکاری های مشترک ایران و چین در منطقه آزاد از دیگر مواردی بودکه معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد.


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عصر روز گذشته در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

داریوش سلیمی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه از تسهیل روند فعالیت طرح های مختلف در جزیره کیش خبر داد و گفت: نخستین گامی که در این حوزه، تبدیل تمام پرونده های سرمایه گذاری به یک فایل الکترونیکی بود که این اقدام مهم و ارزشمند شرایط دسترسی آسان به برنامه زمانبندی اجرای قراردادها را فراهم می کند.

داریوش سلیمی خاطر نشان کرد: این امر مهم سبب شد طرح هایی که فعالیت آنها متوقف شده بود در زمان مشخص تعیین تکلیف شوند.

سلیمی در خصوص تعداد طرح های فعال این منطقه گفت: یکی از اقدامات مهم در معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش بررسی تعداد قرارداد ها و الحاقیه طرح های فعال و نیمه فعال در جزیره کیش بود.

وی در ادامه افزود: در کمیسیون های مختلف سازمان برخی از طرح ها مطرح و عنوان می شد که سرمایه گذاران نزدیک به ده سال به سازمان مراجعه نمی کنند و این موضوع مشکلات عدیده ای را برای سرمایه گذار ایجاد می کند.

افزایش 23 درصدی حجم سرمایه‌گذاری در کیش

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تصریح کرد: تبدیل تمام پروندهای سرمایه گذاری به فایل الکترونیکی روند فعالیت سرمایه گذاران را تسهیل می کند.

داریوش سلیمی در خصوص برخی از طرح عمرانی که در زمان تعیین شده به بهره برداری نرسیده و مشمول پرداخت جریمه شدند، اظهار داشت: به سرانجام نرسیدن برخی از این طرح های عمرانی بر اساس قرارداد موجود هزینه های زیادی را به سرمایه گذار تحمیل می کند و روند پیشرفت طرح با مشکلات عدیده ای مواجه می شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره امضای ۴۵۰ قرارداد در حوزه سرمایه گذاری سازمان ازوجود ۷۰ طرح غیر فعال در سطح جزیره کیش خبرداد و در خصوص ساماندهی طرح های عمرانی کیش گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون ۲۰۰ جلسه برای ساماندهی طرح های عمرانی در سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تعداد امضای قراردادها و الحاقیه ها نسبت به سال گذشته رو به کاهش بوده اما در واگذاری ها ۱۶ تا ۲۴ درصد و مبلغ الحاقیه ها نیز ۷درصد افزایش داشته است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با حجم سرمایه گذاری های ریالی اظهار داشت: بر اساس آمارهای ارائه شده نزدیک به ۲۳درصد افزایش حجم سرمایه گذاری ریالی در سطح جزیره محقق شده است.

به گفته داریوش سلیمی؛ سرمایه گذاری های ارزی بر اساس میزان سرمایه گذاری و واردات رو به کاهش بوده است.

پیشنهاد اصلاحیه بودجه مناطق آزاد خارج از موعد

معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت تامین مالی از طریق بازار سرمایه و رفع نیازهای زیرساختی منطقه آزاد کیش، پیشنهاد اصلاحیه بودجه مناطق آزاد خارج از موعد را مطرح کرد تا در دستور کار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد قرار گیرد.

ناصر آخوندی افزود: برای سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان مجوز داریم که برای خرید دو فروند هواپیما نیز به صورت لیزینگ و از طریق اوراق منفعه اقدام شده و تامین ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار باقیمانده مورد نیاز از جمله مواردی است که باید در اسرع وقت رسیدگی شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به اصلاح ساختار چارت سازمانی که حدود ۷ ماه پیش به دبیرخانه ارسال شده است اشاره کرد و گفت: این موضوع در کارگروه‌های مربوطه بررسی و هفته پیش نیز جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد.

افزایش 23 درصدی حجم سرمایه‌گذاری در کیش

آخوندی در خصوص تامین مالی و مدیریت دارایی های سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: کیش به عنوان منطقه آزاد، کل دارایی خود را از طریق املاک، زمین و ساختمان و پروانه تامین می‌کند، از اینرو چند صد هزار میلیارد تومان دارایی موجود باید از طریق مدیریتی اداره شود که جای آن در چارت سازمان به عنوان مدیریت زمین و مستغلات خالی و مغفول مانده و باید با راه اندازی این بخش ها دارایی ها به روشی بهینه تر مدیریت شود.

وی یکی از روش های پنج گانه تامین مالی را تهاتر عنوان کرد و گفت: اخیرا ۱۱ مورد تهاتر داشتیم که سرمایه گذاران زمین تجاری، مسکونی، خدماتی یا هتلی گرفته و به سازمان بدهکار بودند، طبق تهاترهای انجام شده با بدهکاران سازمان از این ۱۱ طرح در مجموع ۵۱ میلیارد تومان درقالب املاک به تفکیک کاربری دریافت شد.

به گفته معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش ۴۱ هزار و ۸۱۸ مترمربع تهاتر با ۳۳۳ ملک انجام شد که مبلغی بابت تسویه حساب ها هزینه شده و از این رقم ۳۸ هزار و ۱۶۴ متر باقیمانده که با برآورد نرخ روز، این باقیمانده تهاتر، هزار و پانصد و شصت و سه میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرده است.

ناصر آخوندی استفاده از چنین روش هایی را جایگزینی مناسب برای دریافت پول نقد عنوان کرد و بیان داشت: این روشی مناسب در مناطق آزاد است و باید اصلاحیه ای در شیوه نامه ها داشته باشیم که طلب ها تنها منوط به دریافت پول نقد نباشد.

آخوندی سودآوری شرکت‌های تابعه سازمان را بسیار مناسب برشمرد وبا اشاره به سود خالص ۸۰۰ میلیارد تومانی شرکت سرمایه گذاری و سود خالص ۱۰۰ میلیارد تومانی شرکت عمران و خدمات افزود: سایر شرکت‌ها مانند بنادر به لحاظ شیوع کرونا و شرایط خاص به وجود آمده اندک زیانی را متحمل شده اند اما در مجموع شرکت‌ها در وضعیت سودآوری هستند.

پیوستن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این جلسه با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های بین المللی در مناطق آزاد کشور گفت: مناطق آزاد کشور می توانند محل برگزاری اتحادیه جامع بین المجالس و مجالس آسیایی باشند

سعید پور علی با اشاره به مزایای مشارکت در کمربند اقتصادی جاده ابریشم و راه ابریشم دریایی اظهار داشت: پیوستن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم فرصت ارزشمندی برای توسعه تعاملات بین المللی این مناطق عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، همچنین به تاسیس دفتر همکاری های اکو در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: کشورهای عضو اکو بازار بزرگی را تشکیل می دهد و ما باید با تقویت تعاملات خود از این ظرفیت ها در جهت رونق همه جانبه کیش بهره ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان با تمرکز بر اهداف نقشه راه کلان مناطق آزاد تجاری _ صنعتی کشور در افق۱۴۰۴ و با محوریت " کمک به توانمند سازی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی " فعالیت می کند در خصوص اهداف پیش بینی شده در منشور و برنامه راهبردی سه ساله منطقه گفت :تقویت فرهنگ اسلامی – ایرانی، تعمیق سبک زندگی اسلامی، احیای هنر، ارتقا کیفیت زندگی شهروندی، بهبود بهداشت روحی و روانی، افزایش شاخص های امنیت محیطی، کاهش آسیب های اجتماعی با بهره مندی از ابزار فرهنگ و هنر، اصلاح و استقرار نهاد های آموزشی و پژوهشی، فعال سازی اقتصاد فرهنگ و هنر از مهم ترین اهداف پیش بینی شده در منشور راهبردی امور فرهنگی، اجتماعی سازمان هستند.

به گفته سعید پور علی افزایش هم گرایی منطقه ای، ملی و اسلامی، پاسداشت ارزش های مشترک قومی، منطقه ای، ملی و دینی و ترویج فرهنگ توسعه دریا پایه با هدف تقویت امنیت اجتماعی و ایجاد نظامات ساحل نشینی از دیگر اهدافی است که در این برنامه راهبردی مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی در سه مدیریت امور اجتماعی، بهداشت و درمان، امور فرهنگی و آموزشی و هنری و همچنین مرذکز فعالیت های قرآنی تقسیم می شود در خصوص راهبردهای تحقق نقشه راه کلان مناطق آزاد گفت: ایجاد نشاط فرهنگی و اجتماعی در جزیره، توانمند سازی موسسات خصوصی اهالی فرهنگ و هنرمندان برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در قالب برون سپاری و ایجاد بستر فعالیت انجمن ها و گروه های مدنی و برگزاری رویداد های منطقه ای و ملی بر مبنای تقویم رویداد ها با محور برنامه های رویدادی ویژه جنوب کشور است.

افزایش 23 درصدی حجم سرمایه‌گذاری در کیش

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش توسعه انسجام اجتماعی، و تقویت فضای وحدت بین شیعیان و اهل سنت در جزیره کیش را یکی از دستاوردهای مهم این منشور راهبردی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه نزدیکی میان بدنه بومی و خرده فرهنگ های متنوع جزیره که یک ایران کوچک و مجموعه ای از قومیت های مختلف است اهمیت بسزایی دارد گفت : علاوه بر تلاش برای احیای خرده فرهنگ ها، احیاء و حفظ فرهنگ بومی جزیره با تمرکز بر تاریخ و هویت کیش از دیگر محورهای فعالیت ما است.

برای تحقق این اهداف شوراهای بسیاری در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان ایجاد شده که شورای تامین مهم ترین آنها است و کمیته های مختلفی دارد.

در بحث سلامت و ستاد اقدامات پیش گیرانه کرونا هم توفیقات متعددی داشتیم که کنترل موفق کرونا و ایجاد شرایط استمرار کسب و کارها با وجود همه گیری کرونا در کشور نشانه عملکرد موفق این ستاد در کیش است.

پور علی با اشاره به اینکه شورای آرد، نان و غله نیز یکی از شوراهای فعال در این معاونت است که با هدف نظارت بر روند پخت و توزیع نان به شهروندان فعالیت می کند گفت : انبارهای موجود در جزیره کیش با ظرفیت ذخیره سازی آرد برای تامین نیازهای ساکنان تا دو هفته تعبیه شده است.

وی افزود: اداره دامپزشکی در معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز از جمله بخش هایی است که علاوه بر نظارت بر سلامت اقلام پروتئینی و شرایط نگهداریپ و توزیع این اقلام، تامین میزان لازم مواد پروتئینی و فراوردهای دامی را در منطقه مدیریت می کند.

پور علی افزود: اداره اتباع خارجی برای ارائه خدمات به اتباع سایر کشورها در کیش و همچنین پایش و نظارت بر روند فعالیت و تردد اتباع در کیش و اداره امورزنان با هدف توانمند سازی جمعیت زنان جزیره کیش دو اداره دیگر در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان هستند.

وی با بیان اینکه شمار جمعیت زنان در جزیره کیش ۱۷ هزار نفر است گفت : افزایش جمعیت بانوان بیانگر تغییر فضای جمعیتی کیش به سمت ایجاد فضای خانوادگی است که این امر برای یک مقصد گردشگری و حفظ مولفه های نشاط و امنیت اجتماعی مهم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش موثر اداره امور زنان برای ایجاد فضای مشارکت بانوان در فعالیت های اجتماعی گفت : انتخاب کیش در شبکه شهرهای صنایع خلاق کشور در بخش صنایع دستی یکی از دستاوردهای مهم توجه به حوزه صنایع دستی در میان بانوان جزیره کیش بود.

به گفته پورعلی فضای آموزش عمومی جزیره کیش شامل ۴۲ مدرسه و ۴۸۳ نفر در کادر فرهنگی و آموزشی و حدود ۹۳۰۰ دانش آموزاست و در حوزه آموزش عالی نیز ۷ دانشگاه با پذیرش ۶۷۸۱ دانشجو فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ارتقاء شاخص های آموزشی جزیره کیش از افزایش شمار قبولی دانش آموزان کیش در المپیادهای کشور در سال ۹۹ خبر داد.

اهتمام جدی برای تبدیل کیش به مقصد اول گردشگری سیاحتی کشور

معاون گردشگری این سازمان هم ضمن تشریح عملکرد مقایسه ای این معاونت در سال های ۹۸ و ۹۹ گفت: مقایسه ضریب اشغال هتل ها با رقم ۶۵.۱ درصد در سال ۹۸ به ۵۲.۵ درصد در سال ۹۹ کاهش یافته که نشانگر کاهش میزان ورود گردشگر به دلیل اعمال محدودیت ها در شیوع ویروس کرونا است.

به گفته خسرو نشان آمارها نشانگر این است که شیوع بیماری کرونا تاکنون خسارت های زیادی را به کسب و کارهای حوزه گردشگری در سطح بین المللی وارد کرده، و تقاضای گردشگری در سطح جهان بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با کاهش ۷۰درصدی مواجه بوده است.

افزایش 23 درصدی حجم سرمایه‌گذاری در کیش

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مطلب اظهار داشت: در این میان جزیره کیش با کاهش حدود ۲۷درصدی ورود مسافر و گردشگر شرایط خوبی را در این بازه زمانی سپری کرد و در مجموع چشم انداز اقتصادی گردشگری در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ چشم انداز بهتری خواهد بود.

خسرو نشان تصریح کرد: آنچه که می تواند فرصت گردشگری در سال ۱۴۰۰ را بهبود دهد، امید به واکسیناسیون ۱۹-covid در سطح کشور است و در صورتیکه جزیره کیش در تامین واکسن ساکنان و گردشگران ورودی اقدام کند و پیشگام باشد سال درخشانی از نظر اقتصادی در حوزه گردشگری کیش شاهد خواهیم بود.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های مدیریت های زیر مجموعه این معاونت اعم از مدیریت توسعه گردشگری، مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری، مدیریت بازاریابی و تبلیغات در خصوص تأسیسات گردشگری ایجاد شده سال ۱۳۹۹ از بهره برداری ۴ طرح تأسیسات مراکز اقامتی و تفریحی گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۱۲ هزار و دویست میلیارد ریال و اشتغال ۶۰۰ نفر و همچنین ۱۲ طرح تأسیسات مراکز پذیرایی با حجم سرمایه گذاری یک هزارمیلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۰۰ نفر خبر داد.

نشان همچنین در تشریح رویکردهای کلان معاونت گردشگری کیش بر مبنای سند راهبردی عنوان کرد: این معاونت اهتمام جدی جهت تحقق جایگاه کیش به عنوان مقصد اول گردشگری سیاحتی و رویداد محور کشور، کسب سهم مناسب از بازار گردشگران داخلی و کمک به اقتصاد ملی در جایگزینی مقصد کیش به جای مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان را دردستورکاردارد.

جایگزنی کیش و جزایر پیرامونی به عنوان یکی از مقاصد سفر در حوزه منطقه ای و بین المللی با تاکید بر ارتقاء مزیت های گردشگری کیش و توجه ویژه به کشور های پیرامونی و حوزه خلیج فارس و استفاده ازمزیت های برنامه ۲۵ ساله همکاری های مشترک ایران و چین در منطقه آزاد از دیگر مواردی بودکه معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد.

کد خبر 5205755

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو