مسئله فلسطین مسئله همه مسلمانان جهان است


مسئله فلسطین مسئله همه مسلمانان جهان است

همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس، وبینار «قدس محور وحدت مسلمین» از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد با همکاری مؤسسه امت واحده و جمعیت علمای پاکستان در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هم زمان با فرارسیدن روز جهانی قدس، وبینار «قدس محور وحدت مسلمین» از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با همکاری مؤسسه امت واحده و جمعیت علمای پاکستان در فضای مجازی براین برنامه با هدف گرامیداشت و زنده نگه داشتن مسئله قدس، بررسی توطئه‌های رژیم صهیونیستی نسبت به اشغال فلسطین و تبیین دیدگاه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله) نسبت به مسئله فلسطین، روز چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار گردید.

در این وبینار سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، احسان خزاعی رایزن فرهنگی کشورمان و جمعی از چهره‌ها و شخصیت‌های علمی و دانشگاهی برجسته وابسته به احزاب مختلف سیاسی و دینی پاکستان به سخنرانی پرداخته و ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم نموده و بر ادامه راه شهدای مقاومت تأکید کردند.

سخنرانان با استناد به آیات قرآنی، دیدگاه‌های خود را در زمینه؛ تعلق بیت‌المقدس به همه مسلمانان، جهانی بودن مسئله قدس، ضرورت اتحاد مسلمانان، جنایات رژیم غاصب اسرائیل، محکوم نمودن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، همدردی مردم ایران و پاکستان با مردم مظلوم فلسطین، موفقیت‌های جبهه مقاومت و تقدیر از ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به نام روز قدس بیان کردند.

روز قدس نمایش همبستگی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است

سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: روز جهانی قدس رویدادی است که به ابتکار و اعلان حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و همچنین مخالفت آشکار با اقدامات تجاوزگرانه و جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی در آخرین جمعه ماه رمضان، گرامی داشته می‌شود.

سفیر ایران افزود: هدف از این اقدام، زنده نگه داشتن قضیه مهم و حیاتی فلسطین و روی آوردن دل‌های مسلمین جهان و توجه یکپارچه آنان به سمت قدس شریف و مسجدالاقصی، اولین قبله مسلمانان و سومین مکان مقدس اسلامی پس از مکه معظمه و مدینه منوره بوده است.

وی فاجعه غصب کشور فلسطین و تشکیل غده‌ی سرطانی در میان جنایات بشری در دوران معاصر را منحصر به فرد دانست و گفت: غصب یک کشور و آواره کردن مردم از سرزمین و خانه و کاشانه و سرزمین اجدادی از طریق فجیع‌ترین قتل‌ها صورت گرفته است. عامل اصلی این فجایع، شبکه شیطانی صهیونیزم بین الملل و دولت‌های غربی تحت نفوذ آنان بوده است که قدم به قدم با فراهم نمودن انواع امکانات نظامی و غیر نظامی این غده‌ی سرطانی را تقویت کرده اند.

در این میان متأسفانه در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اسلامی علیرغم تمایل ملت‌های خود در دفاع از قضیه فلسطین، گام‌هایی در جهت تسلیم در مقابل اراده رژیم تروریستی صهیونیستی برداشته و ضربه‌ای مؤثر بر پیکر امت اسلام وارد نموده و به این سبب، رضایت جنایتکاران صهیونیست و کاخ سفید را بر رضایت الهی و ملت‌های مسلمان خود ترجیح داده‌اند.

سفیر کشورمان در ادامه افزود: ننگ این سازش و توافقات که با عناوینی مانند "معامله قرن" و "توافق ابراهیم" موسوم گشته، به حدی است که برخی از دولت‌ها برای نشان دادن پایبندی خود به آن، در تلاشند تا آن را به محتوای برنامه درسی و کتاب‌های درسی دانش آموزان و دانش پژوهان خود اضافه نمایند و بر خلاف این تلاش‌های ذلت بار و منافقانه، آنچه از روند رو به رشد مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم و قهرمان فلسطین و همچنین وعده‌های تخلف ناپذیر الهی و قرآنی قابل درک و دریافت است، پیروزی قطعی و حتمی مردم صبور، شریف، اصیل و نجیب فلسطین و شکست و اضمحلال دشمنان آنان است.

وحدت اسلامی به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است

احسان خزاعی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: مسئله وحدت اسلامی همواره یکی از مهم‌ترین توصیه‌های پیامبر و ائمه معصومین و نیز از اولویت‌های رهبران دینی و زعمای اسلام بوده است؛ چرا که همواره دشمنان اسلام با استفاده از حربه‌های تفرقه‌آمیز در صدد شکاف بین مسلمانان و در نهایت براندازی نظام اسلامی بوده‌اند.

خزاعی گفت: در روزگاری که شیاطین بذر نفاق و اختلاف و تفرقه می‌پاشند تا در سرزمین مقدس اسلام، درخت عداوت و کینه بپرورانند، وحدت اسلامی به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است تا جایی که با سرنوشت مسلمانان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی جهان گره خورده است.

مقوله استکبارستیزی و گفتمان حمایت از مظلومان، برگرفته از آیات وحدت بخش اخوت و برادری در قرآن است، پس اگر دشمنان اسلام متعرّض امت اسلامی گردند، ضرورت مواجهه و مقابله امت اسلامی با دشمنان اسلام، بیش از پیش آشکار می‌گردد.

رایزن فرهنگی ایران در ادامه افزود: بی شک مهمترین مساله حال حاضر جهان اسلام موضوع فلسطین است و کشورهای اسلامی در قبال این موضوع مهم و حیاتی و ظلمی که به مردم فلسطین وارد می‌شود مسئولیت دارند.

وی جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس در دنیای اسلام و در میان ملت‌های آزاده، روزی مهم و حساس به شمار برشمرد و این روز بهانه و فرصتی برای روح‌های علاقه مند به مسأله فلسطین و دل‌های پرشور جوانان و قشرهایی از ملت‌های مسلمان که در چنین روزی از مردم مظلوم فلسطین حمایت و دفاع کنن دانست

در ادامه دکتر ابوالخیر زبیر رئیس جمعیت علمای اسلامی و رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: قدس اولین قبله مسلمانان به شمارمی رود زیرا پیامبر گرامی اسلام و امام الانبیا از این محل به معراج و به دیدار پروردگار رفتند. با توجه به اهمیت بیت‌المقدس به عنوان اولین قبله مسلمین و مقام و جایگاه با اهمیت آن لذا اشغال و یا تخریب آن جای تأسف زیاد دارد و اگر بعد از تخریب زنان و کودکان را مورد آزاد قرار دهند و مردم را قتل عام کنند در جهان بشری جای نگرانی دارد.

دکتر ابوالخیر در ادامه گفت: یهودیان صرفاً بیت‌المقدس و فلسطین هدفشان نیست بلکه هدف آن‌ها تسخیر کل جهان اسلام است. چه کسی نمی‌داند هدف اسرائیل دریای نیل تا فرات است؟ کدام مسلمان می‌تواند در برابر این همه ظلم ساکت بماند؟ مسلمانان باید متحد شوند و چاره اندیشی نمایند. طرح صهیونیست‌ها برای افتراق مسلمانان هست تا متحد نشوند. آن‌ها می‌دانند اگر روزی مسلمانان متحد شوند، توسعه طلبی آن‌ها نقش بر آب خواهد شد لذا باید متحد شویم. بدانید که امام خمینی (ره) در دو جمله این مسئله را خلاصه کرده است؛ وجود اسرائیل برای کل جهان مثل غده سرطان است. اگر سرطان در جسم به وجود آید در کل جسم سرایت می‌کند. هدف از ا مثال امام این بود که اگر جلوی اسرائیل گرفته نشود، این غده سرطانی می‌تواند کل جهان اسلام را نابود کند و همانطور که برای سرطان معالجه‌ای جز درآوردن آن نیست باید اسرائیل نیز از بین برود. مسلمانان باید با هم متحد شوند و در مقابل اسرائیل اعلام جهاد کنند تا انشاالله فلسطینیان به حق خود برسند. همه مسالک دینی پاکستان برای برگزاری روز قدس متحد هستند و این روز را برای حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌کنیم.

قدس مظهر اتحاد و وحدت امت مسلمان است

استاد راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین گفت: دشمنان اسلام آگاه هستند اگر امت مسلمان متحد شد اهداف آنان کامل نخواهد شد و لذا نمی‌گذارند امت مسلمان متحد شود.
وی گفت: به دلیل همین ضرورت اتحاد امت و حمایت از مظلومان جهان، امام خمینی (ره) مرکز اتحاد و وحدت امت را به جهان معرفی کرده و در ماه ربیع الاول هفته وحدت و همچنین در ماه مبارک رمضان آخرین جمعه مبارک را به عنوان قدس معرفی کرد و برای برگزاری این روز تاکید کرد.

وی افزود: در این ماه صیام و تقوی مسلمانان با قربت الهی برای حمایت مظلومان جهان، به ویژه مظلومان فلسطین و آزادی قدس این جمعه را برگزار کنند.

جعفری گفت: قدس ما را متحد می‌کند و ما از تلاش امام برای اتحاد و وحدت امت تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: روز قدس روز مقاومت با ظلم و طاغوت جهان است، با اینکه کشورهای عربی سعی و تلاش کردند با اسرائیل روابط برقرار کنند، اما نتوانستند این حرکت بزرگ را ناکام سازند.

دبیرکل حزب وحدت گفت: سردار قاسم سلیمانی نیز همین اهداف امام راحل را دنبال کرد و برای اتحاد و وحدت امت اسلامی و همچنین برای دفاع و مقاومت از قدس شریف و فلسطین جان خود را فدا کرد.

وی در پایان گفت: انشاالله با وجود گسترش شیوع کرونا امسال نیز همانند سال‌های گذشته روز قدس در پاکستان با احترام ویژه‌ای برگزار می‌شود و همه مذاهب اسلامی متحد شده برای استقلال قدس و فلسطین در این اعتراض بزرگ شرکت خواهند کرد.

مسئله قدس مسئله بقای اسلام و بشر است

علامه امین شهیدی رئیس مؤسسه امت واحده پاکستان گفت: همان طوری که مسئله پیامبر اکرم (ص) مسئله عرب و غیر عرب نیست، مسئله فلسطین و قدس نیز مسئله عرب و غیر عرب نیست، بلکه مسئله امت مسلمان است.

وی گفت: مسئله فلسطین و قدس مسئله اتحاد و وحدت امت اسلامی است و این مسئله مسلمانان جهان را در مقابل طاغوت و استکبار جهانی متحد می‌کند.

شهیدی افزود: اسرائیل دنبال تفرقه و اختلاف بین مسلمانان جهان است. همچنین اسرائیل می‌خواهد با تفرقه و اختلاف امت اسلامی را نابود کند لذا مسلمانان جهان باید اختلافات فرعی خود را کنار گذاشته و در مقابل طاغوت زمان متحد شوند.

علامه شهیدی گفت: اگر فلسطین از دست برود سایر کشورهای اسلامی هم از دست خواهند رفت و اگر فلسطین بماند سایر کشورهای اسلامی هم خواهند ماند.

وی تاکید کرد: اسرائیل زندانی است که مردم آن نمی‌توانند با استقلال در آن نفس بکشند.

باید از طریق سخنان، نوشته‌ها و هنر از قدس حمایت کنیم

دکتر عبدالباسط مجاهد محقق و استاد دانشگاه علامه اقبال با اشاره به آیه شریفه سوره اسرا گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده محبوب خودم (پیامبر اکرم) را از مسجدالحرام به مسجدالاقصی بردم.

استاد دانشگاه پاکستان در ادامه افزود: امام خمینی انقلاب اسلامی را در جهان برپا کردند و مرکز وحدت و بیداری را فراهم کرده و از مسلمانان خواستند که به پا خیزند و مسلمانان جهان را علیه طاغوت متحد کردند.

دکتر مجاهد گفت: امام با استناد به آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا" بر اتحاد امت اسلامی تاکید کردند و هرگونه اختلافات دینی را منع کردند.

وی افزود: اگر کشورهای اسلامی مانند ایران، ترکیه و پاکستان با هم متحد شوند می‌توانند برای آزادی و استقلال قدس اقدام نمایند. وظیفه ما نیز حمایت از قدس از طریق سخنان، نوشته‌ها و هنر می‌باشد.

وی برگزاری همایش بین‌المللی با موضوع قدس در ایران و پاکستان را با حضور وزرای خارجه دو کشور و سایر کشورهای اسلامی مورد پیشنهاد قرار داد.

ایران و پاکستان برای استقلال قدس و در مخالفت با اسرائیل مقاومت می‌کنند

حجت الاسلام علامه عارف حسین واحدی دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان گفت: امام راحل موضع خود را در مورد قدس بیان و در این خصوص تاکید کردند. همچنین رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز مسئله فلسطین را مسئله مهم جهان اسلام می‌دانند.

دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان گفت: ظلم به مردم مظلوم فلسطین باعث به وجود آمدن چالش بزرگی در جهان اسلام شده چون این مسئله مربوط به غیرت و همیت جامعه مسلمین نیز می‌باشد.

وی افزود: من از تلاش امام راحل قدردانی می‌کنم که مسئله فلسطین را در جهان معرفی کردند و از مظلومان در سراسر جهان حمایت کردند تا برای دفاع از آن‌ها به پا خیزند و قیام کنند. کشورهایی که حمایت از مردم فلسطین را فراموش کرده‌اند و با اسرائیل روابط برقرار می‌کنند، خائن به مردم مظلوم فلسطین می‌باشند.

علامه عارف واحدی گفت: علیرغم اینکه برخی از کشورها از اسرائیل حمایت می‌کنند ولی واقعیت این است که اسرائیل ضعیف شده است و برای مقابله با این مثلث شیطانی باید همه مسلمانان متحد شوند.
وی همچنین خواستار برگزاری روز قدس به صورت رسمی از دولت پاکستان شد.

وظیفه ما است که حقایق فلسطین را بیان کنیم تا مردم آگاه و متحد شوند

سید ثاقب اکبر رئیس مؤسسه البصیره گفت: حرکت آزادیخواهانه فلسطینیان، بنیاد اسرائیل را به لرزه درآورده است اما برخی کشورهای عربی می‌خواهند با اسرائیل رابطه برقرار کنند تا اسرائیل به حیات خود ادامه دهد. مسائلی که در اسرائیل رخ می‌دهد از جمله خروج جمع کثیری از یهودیان از اسرائیل نشان دهنده سیاست‌های آن‌ها و ناامن بودن اسرائیل است.

مسئله فلسطین مسئله همه مسلمانان جهان است

علامه مفتی گلزار نعیمی رئیس جامعه نعیمیه و جماعت اهل حرم پاکستان گفت: مسئله فلسطین مسئله همه مسلمانان جهان است و باید در مورد آن چاره جویی شود. اسرائیل به مظلومان فلسطین ظلم می‌کند و این در حالی است که اگر سران کشورها و امت اسلامی از آن‌ها حمایت می‌کردند تا به این حد ظلم نمی‌شد.

رئیس جامعه نعیمیه اسلام آباد با استناد به آیه شریفه واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا بر اتحاد و وحدت مسلمین تاکید کرد و گفت: امروز فلسطین نیازمند حمایت است و ما باید متحد باشیم تا بتوانیم در مقابل رژیم اشغالگر ظالم بایستیم.

صاحبزاده صفدر شاه گیلانی دبیر کل مرکزی جمعیت علمای پاکستان گفت: استکبار جهانی در اشکال مختلف به اسلام حمله می‌کند. گاهی به مقدسات حمله می‌کند و گاهی به کشورهای اسلامی متعرض می‌شود.

وی خواستار اتحاد بین امت اسلامی برای حمایت از مسئله فلسطین و قدس شد.

اسرائیل فرزند نامشروع آمریکا و انگلیس است

علامه حیدر علوی روحانی و عالم دینی برجسته اهل سنت گفت: بیت‌المقدس خاک انبیا و اولیا و اولین قبله مسلمانان جهان و مرکز توجه خاص خدای متعال است.

این روحانی اهل سنت افزود: صحابه و انبیا به طرف قبله اول نماز می‌خواندند و پیامبر گرامی ما از این مقام به معراج رفتند. آنجا مکانی است که در آن مکان همه پیامبران به پیامبر اکرم نماز خود را اقتدا کردند و پیامبر اکرم نیز بر اهمیت قبله اول مسلمین تاکید داشتند. در زمان خلیفه دوم هم قبله اول مسلمین آزاد شد و تحویل مسلمین داده شد تا بتوانند در آنجا به عبادت مشغول باشند و بعد از آن نیز صلاح الدین ایوبی نیز قبله اول را با جهاد آزاد ساخت و تحویل مسلمانان داد.

علامه حیدر علوی گفت: استکبار جهانی این مرکز مهم را از مسلمین گرفت و اشغال کرد و صهیونیست‌ها، مسلمانان را مجبور به مهاجرت از آن می‌کنند. امروز در این خاک بچه‌ای که به دنیا می‌آید باور دارد که روزی شهید می‌شود و مادران بچه‌ها و نوجوانان مشتاق آن هستند و این در حالی است که رژیم اشغالگر که اولاد ناخلف و نامشروع آمریکا و انگلیس است به آنها ظلم می‌کند. باید از سازمان حقوقی جهان سوال کرد آیا حقوق بشر این است که مردم مظلوم فلسطین را به خاک و خون بکشانند و شما ساکت بمانید؟ این در حالی است که برای مسائل کوچک شما سر و صدا راه می‌اندازید ولی برای مسئله‌ای به این مهمی صدایتان بلند نمی‌شود. هر روز اسرائیل علیه جهان اسلام جسارت می‌کند ولی سران کشورهای اسلامی ساکت اند.

وی اظهار امیدواری کرد تا روزی برسد که پرچم اسلام بر قدس شریف برافراشته شود.

رمز آزادی قدس در اتحاد مسلمانان است
طاهر رشید تنولی معاون مرکزی جمعیت علمای پاکستان گفت: من از علمای مذاهب مختلف اسلامی تشکر می‌کنم که با هم متحد شده و برای استقلال و آزادی قدس در این وبینار شرکت کردند.

تنولی در ادامه افزود: هدف اسرائیل این است که خاک فلسطین را به طور کامل در تصرف خود درآورد و امت اسلامی در مقابله با این هدف، متحد است. همان طوری که حرکت حمایت از فلسطین هر بار با شکوه تر برگزار می‌شود، دشمنان اسلام نیز در مقابل آن موضوع گیری می‌نمایند تا مسلمانان را از حرکت به سمت استقلال قدس و فلسطین منحرف می‌نمایند، لذا نهضت‌های اسلامی و گروه‌های مقاومت که با هم پیوند خورده اند باید در این راه تلاش نمایند.

وی تاکید کرد: آزادی قدس فقط در اتحاد مسلمانان است.

شایان ذکر است مردم روزه دار پاکستان امسال نیز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (مصادف با روز جهانی قدس) در شهرهای مهم این کشور از جمله اسلام‌آباد در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان استکباری این رژیم، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دست به راهپیمایی زده و بر حمایت از محور مقاومت تا آزادی بیت‌المقدس و سرزمین فلسطین تاکید می‌نمایند.


به گزارش خبرگزاری مهر، هم زمان با فرارسیدن روز جهانی قدس، وبینار «قدس محور وحدت مسلمین» از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با همکاری مؤسسه امت واحده و جمعیت علمای پاکستان در فضای مجازی براین برنامه با هدف گرامیداشت و زنده نگه داشتن مسئله قدس، بررسی توطئه‌های رژیم صهیونیستی نسبت به اشغال فلسطین و تبیین دیدگاه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله) نسبت به مسئله فلسطین، روز چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار گردید.

در این وبینار سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، احسان خزاعی رایزن فرهنگی کشورمان و جمعی از چهره‌ها و شخصیت‌های علمی و دانشگاهی برجسته وابسته به احزاب مختلف سیاسی و دینی پاکستان به سخنرانی پرداخته و ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم نموده و بر ادامه راه شهدای مقاومت تأکید کردند.

سخنرانان با استناد به آیات قرآنی، دیدگاه‌های خود را در زمینه؛ تعلق بیت‌المقدس به همه مسلمانان، جهانی بودن مسئله قدس، ضرورت اتحاد مسلمانان، جنایات رژیم غاصب اسرائیل، محکوم نمودن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، همدردی مردم ایران و پاکستان با مردم مظلوم فلسطین، موفقیت‌های جبهه مقاومت و تقدیر از ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به نام روز قدس بیان کردند.

روز قدس نمایش همبستگی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است

سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: روز جهانی قدس رویدادی است که به ابتکار و اعلان حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و همچنین مخالفت آشکار با اقدامات تجاوزگرانه و جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی در آخرین جمعه ماه رمضان، گرامی داشته می‌شود.

سفیر ایران افزود: هدف از این اقدام، زنده نگه داشتن قضیه مهم و حیاتی فلسطین و روی آوردن دل‌های مسلمین جهان و توجه یکپارچه آنان به سمت قدس شریف و مسجدالاقصی، اولین قبله مسلمانان و سومین مکان مقدس اسلامی پس از مکه معظمه و مدینه منوره بوده است.

وی فاجعه غصب کشور فلسطین و تشکیل غده‌ی سرطانی در میان جنایات بشری در دوران معاصر را منحصر به فرد دانست و گفت: غصب یک کشور و آواره کردن مردم از سرزمین و خانه و کاشانه و سرزمین اجدادی از طریق فجیع‌ترین قتل‌ها صورت گرفته است. عامل اصلی این فجایع، شبکه شیطانی صهیونیزم بین الملل و دولت‌های غربی تحت نفوذ آنان بوده است که قدم به قدم با فراهم نمودن انواع امکانات نظامی و غیر نظامی این غده‌ی سرطانی را تقویت کرده اند.

در این میان متأسفانه در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اسلامی علیرغم تمایل ملت‌های خود در دفاع از قضیه فلسطین، گام‌هایی در جهت تسلیم در مقابل اراده رژیم تروریستی صهیونیستی برداشته و ضربه‌ای مؤثر بر پیکر امت اسلام وارد نموده و به این سبب، رضایت جنایتکاران صهیونیست و کاخ سفید را بر رضایت الهی و ملت‌های مسلمان خود ترجیح داده‌اند.

سفیر کشورمان در ادامه افزود: ننگ این سازش و توافقات که با عناوینی مانند "معامله قرن" و "توافق ابراهیم" موسوم گشته، به حدی است که برخی از دولت‌ها برای نشان دادن پایبندی خود به آن، در تلاشند تا آن را به محتوای برنامه درسی و کتاب‌های درسی دانش آموزان و دانش پژوهان خود اضافه نمایند و بر خلاف این تلاش‌های ذلت بار و منافقانه، آنچه از روند رو به رشد مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم و قهرمان فلسطین و همچنین وعده‌های تخلف ناپذیر الهی و قرآنی قابل درک و دریافت است، پیروزی قطعی و حتمی مردم صبور، شریف، اصیل و نجیب فلسطین و شکست و اضمحلال دشمنان آنان است.

وحدت اسلامی به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است

احسان خزاعی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: مسئله وحدت اسلامی همواره یکی از مهم‌ترین توصیه‌های پیامبر و ائمه معصومین و نیز از اولویت‌های رهبران دینی و زعمای اسلام بوده است؛ چرا که همواره دشمنان اسلام با استفاده از حربه‌های تفرقه‌آمیز در صدد شکاف بین مسلمانان و در نهایت براندازی نظام اسلامی بوده‌اند.

خزاعی گفت: در روزگاری که شیاطین بذر نفاق و اختلاف و تفرقه می‌پاشند تا در سرزمین مقدس اسلام، درخت عداوت و کینه بپرورانند، وحدت اسلامی به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است تا جایی که با سرنوشت مسلمانان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی جهان گره خورده است.

مقوله استکبارستیزی و گفتمان حمایت از مظلومان، برگرفته از آیات وحدت بخش اخوت و برادری در قرآن است، پس اگر دشمنان اسلام متعرّض امت اسلامی گردند، ضرورت مواجهه و مقابله امت اسلامی با دشمنان اسلام، بیش از پیش آشکار می‌گردد.

رایزن فرهنگی ایران در ادامه افزود: بی شک مهمترین مساله حال حاضر جهان اسلام موضوع فلسطین است و کشورهای اسلامی در قبال این موضوع مهم و حیاتی و ظلمی که به مردم فلسطین وارد می‌شود مسئولیت دارند.

وی جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس در دنیای اسلام و در میان ملت‌های آزاده، روزی مهم و حساس به شمار برشمرد و این روز بهانه و فرصتی برای روح‌های علاقه مند به مسأله فلسطین و دل‌های پرشور جوانان و قشرهایی از ملت‌های مسلمان که در چنین روزی از مردم مظلوم فلسطین حمایت و دفاع کنن دانست

در ادامه دکتر ابوالخیر زبیر رئیس جمعیت علمای اسلامی و رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: قدس اولین قبله مسلمانان به شمارمی رود زیرا پیامبر گرامی اسلام و امام الانبیا از این محل به معراج و به دیدار پروردگار رفتند. با توجه به اهمیت بیت‌المقدس به عنوان اولین قبله مسلمین و مقام و جایگاه با اهمیت آن لذا اشغال و یا تخریب آن جای تأسف زیاد دارد و اگر بعد از تخریب زنان و کودکان را مورد آزاد قرار دهند و مردم را قتل عام کنند در جهان بشری جای نگرانی دارد.

دکتر ابوالخیر در ادامه گفت: یهودیان صرفاً بیت‌المقدس و فلسطین هدفشان نیست بلکه هدف آن‌ها تسخیر کل جهان اسلام است. چه کسی نمی‌داند هدف اسرائیل دریای نیل تا فرات است؟ کدام مسلمان می‌تواند در برابر این همه ظلم ساکت بماند؟ مسلمانان باید متحد شوند و چاره اندیشی نمایند. طرح صهیونیست‌ها برای افتراق مسلمانان هست تا متحد نشوند. آن‌ها می‌دانند اگر روزی مسلمانان متحد شوند، توسعه طلبی آن‌ها نقش بر آب خواهد شد لذا باید متحد شویم. بدانید که امام خمینی (ره) در دو جمله این مسئله را خلاصه کرده است؛ وجود اسرائیل برای کل جهان مثل غده سرطان است. اگر سرطان در جسم به وجود آید در کل جسم سرایت می‌کند. هدف از ا مثال امام این بود که اگر جلوی اسرائیل گرفته نشود، این غده سرطانی می‌تواند کل جهان اسلام را نابود کند و همانطور که برای سرطان معالجه‌ای جز درآوردن آن نیست باید اسرائیل نیز از بین برود. مسلمانان باید با هم متحد شوند و در مقابل اسرائیل اعلام جهاد کنند تا انشاالله فلسطینیان به حق خود برسند. همه مسالک دینی پاکستان برای برگزاری روز قدس متحد هستند و این روز را برای حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌کنیم.

قدس مظهر اتحاد و وحدت امت مسلمان است

استاد راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین گفت: دشمنان اسلام آگاه هستند اگر امت مسلمان متحد شد اهداف آنان کامل نخواهد شد و لذا نمی‌گذارند امت مسلمان متحد شود.
وی گفت: به دلیل همین ضرورت اتحاد امت و حمایت از مظلومان جهان، امام خمینی (ره) مرکز اتحاد و وحدت امت را به جهان معرفی کرده و در ماه ربیع الاول هفته وحدت و همچنین در ماه مبارک رمضان آخرین جمعه مبارک را به عنوان قدس معرفی کرد و برای برگزاری این روز تاکید کرد.

وی افزود: در این ماه صیام و تقوی مسلمانان با قربت الهی برای حمایت مظلومان جهان، به ویژه مظلومان فلسطین و آزادی قدس این جمعه را برگزار کنند.

جعفری گفت: قدس ما را متحد می‌کند و ما از تلاش امام برای اتحاد و وحدت امت تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: روز قدس روز مقاومت با ظلم و طاغوت جهان است، با اینکه کشورهای عربی سعی و تلاش کردند با اسرائیل روابط برقرار کنند، اما نتوانستند این حرکت بزرگ را ناکام سازند.

دبیرکل حزب وحدت گفت: سردار قاسم سلیمانی نیز همین اهداف امام راحل را دنبال کرد و برای اتحاد و وحدت امت اسلامی و همچنین برای دفاع و مقاومت از قدس شریف و فلسطین جان خود را فدا کرد.

وی در پایان گفت: انشاالله با وجود گسترش شیوع کرونا امسال نیز همانند سال‌های گذشته روز قدس در پاکستان با احترام ویژه‌ای برگزار می‌شود و همه مذاهب اسلامی متحد شده برای استقلال قدس و فلسطین در این اعتراض بزرگ شرکت خواهند کرد.

مسئله قدس مسئله بقای اسلام و بشر است

علامه امین شهیدی رئیس مؤسسه امت واحده پاکستان گفت: همان طوری که مسئله پیامبر اکرم (ص) مسئله عرب و غیر عرب نیست، مسئله فلسطین و قدس نیز مسئله عرب و غیر عرب نیست، بلکه مسئله امت مسلمان است.

وی گفت: مسئله فلسطین و قدس مسئله اتحاد و وحدت امت اسلامی است و این مسئله مسلمانان جهان را در مقابل طاغوت و استکبار جهانی متحد می‌کند.

شهیدی افزود: اسرائیل دنبال تفرقه و اختلاف بین مسلمانان جهان است. همچنین اسرائیل می‌خواهد با تفرقه و اختلاف امت اسلامی را نابود کند لذا مسلمانان جهان باید اختلافات فرعی خود را کنار گذاشته و در مقابل طاغوت زمان متحد شوند.

علامه شهیدی گفت: اگر فلسطین از دست برود سایر کشورهای اسلامی هم از دست خواهند رفت و اگر فلسطین بماند سایر کشورهای اسلامی هم خواهند ماند.

وی تاکید کرد: اسرائیل زندانی است که مردم آن نمی‌توانند با استقلال در آن نفس بکشند.

باید از طریق سخنان، نوشته‌ها و هنر از قدس حمایت کنیم

دکتر عبدالباسط مجاهد محقق و استاد دانشگاه علامه اقبال با اشاره به آیه شریفه سوره اسرا گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده محبوب خودم (پیامبر اکرم) را از مسجدالحرام به مسجدالاقصی بردم.

استاد دانشگاه پاکستان در ادامه افزود: امام خمینی انقلاب اسلامی را در جهان برپا کردند و مرکز وحدت و بیداری را فراهم کرده و از مسلمانان خواستند که به پا خیزند و مسلمانان جهان را علیه طاغوت متحد کردند.

دکتر مجاهد گفت: امام با استناد به آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا" بر اتحاد امت اسلامی تاکید کردند و هرگونه اختلافات دینی را منع کردند.

وی افزود: اگر کشورهای اسلامی مانند ایران، ترکیه و پاکستان با هم متحد شوند می‌توانند برای آزادی و استقلال قدس اقدام نمایند. وظیفه ما نیز حمایت از قدس از طریق سخنان، نوشته‌ها و هنر می‌باشد.

وی برگزاری همایش بین‌المللی با موضوع قدس در ایران و پاکستان را با حضور وزرای خارجه دو کشور و سایر کشورهای اسلامی مورد پیشنهاد قرار داد.

ایران و پاکستان برای استقلال قدس و در مخالفت با اسرائیل مقاومت می‌کنند

حجت الاسلام علامه عارف حسین واحدی دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان گفت: امام راحل موضع خود را در مورد قدس بیان و در این خصوص تاکید کردند. همچنین رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز مسئله فلسطین را مسئله مهم جهان اسلام می‌دانند.

دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان گفت: ظلم به مردم مظلوم فلسطین باعث به وجود آمدن چالش بزرگی در جهان اسلام شده چون این مسئله مربوط به غیرت و همیت جامعه مسلمین نیز می‌باشد.

وی افزود: من از تلاش امام راحل قدردانی می‌کنم که مسئله فلسطین را در جهان معرفی کردند و از مظلومان در سراسر جهان حمایت کردند تا برای دفاع از آن‌ها به پا خیزند و قیام کنند. کشورهایی که حمایت از مردم فلسطین را فراموش کرده‌اند و با اسرائیل روابط برقرار می‌کنند، خائن به مردم مظلوم فلسطین می‌باشند.

علامه عارف واحدی گفت: علیرغم اینکه برخی از کشورها از اسرائیل حمایت می‌کنند ولی واقعیت این است که اسرائیل ضعیف شده است و برای مقابله با این مثلث شیطانی باید همه مسلمانان متحد شوند.
وی همچنین خواستار برگزاری روز قدس به صورت رسمی از دولت پاکستان شد.

وظیفه ما است که حقایق فلسطین را بیان کنیم تا مردم آگاه و متحد شوند

سید ثاقب اکبر رئیس مؤسسه البصیره گفت: حرکت آزادیخواهانه فلسطینیان، بنیاد اسرائیل را به لرزه درآورده است اما برخی کشورهای عربی می‌خواهند با اسرائیل رابطه برقرار کنند تا اسرائیل به حیات خود ادامه دهد. مسائلی که در اسرائیل رخ می‌دهد از جمله خروج جمع کثیری از یهودیان از اسرائیل نشان دهنده سیاست‌های آن‌ها و ناامن بودن اسرائیل است.

مسئله فلسطین مسئله همه مسلمانان جهان است

علامه مفتی گلزار نعیمی رئیس جامعه نعیمیه و جماعت اهل حرم پاکستان گفت: مسئله فلسطین مسئله همه مسلمانان جهان است و باید در مورد آن چاره جویی شود. اسرائیل به مظلومان فلسطین ظلم می‌کند و این در حالی است که اگر سران کشورها و امت اسلامی از آن‌ها حمایت می‌کردند تا به این حد ظلم نمی‌شد.

رئیس جامعه نعیمیه اسلام آباد با استناد به آیه شریفه واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا بر اتحاد و وحدت مسلمین تاکید کرد و گفت: امروز فلسطین نیازمند حمایت است و ما باید متحد باشیم تا بتوانیم در مقابل رژیم اشغالگر ظالم بایستیم.

صاحبزاده صفدر شاه گیلانی دبیر کل مرکزی جمعیت علمای پاکستان گفت: استکبار جهانی در اشکال مختلف به اسلام حمله می‌کند. گاهی به مقدسات حمله می‌کند و گاهی به کشورهای اسلامی متعرض می‌شود.

وی خواستار اتحاد بین امت اسلامی برای حمایت از مسئله فلسطین و قدس شد.

اسرائیل فرزند نامشروع آمریکا و انگلیس است

علامه حیدر علوی روحانی و عالم دینی برجسته اهل سنت گفت: بیت‌المقدس خاک انبیا و اولیا و اولین قبله مسلمانان جهان و مرکز توجه خاص خدای متعال است.

این روحانی اهل سنت افزود: صحابه و انبیا به طرف قبله اول نماز می‌خواندند و پیامبر گرامی ما از این مقام به معراج رفتند. آنجا مکانی است که در آن مکان همه پیامبران به پیامبر اکرم نماز خود را اقتدا کردند و پیامبر اکرم نیز بر اهمیت قبله اول مسلمین تاکید داشتند. در زمان خلیفه دوم هم قبله اول مسلمین آزاد شد و تحویل مسلمین داده شد تا بتوانند در آنجا به عبادت مشغول باشند و بعد از آن نیز صلاح الدین ایوبی نیز قبله اول را با جهاد آزاد ساخت و تحویل مسلمانان داد.

علامه حیدر علوی گفت: استکبار جهانی این مرکز مهم را از مسلمین گرفت و اشغال کرد و صهیونیست‌ها، مسلمانان را مجبور به مهاجرت از آن می‌کنند. امروز در این خاک بچه‌ای که به دنیا می‌آید باور دارد که روزی شهید می‌شود و مادران بچه‌ها و نوجوانان مشتاق آن هستند و این در حالی است که رژیم اشغالگر که اولاد ناخلف و نامشروع آمریکا و انگلیس است به آنها ظلم می‌کند. باید از سازمان حقوقی جهان سوال کرد آیا حقوق بشر این است که مردم مظلوم فلسطین را به خاک و خون بکشانند و شما ساکت بمانید؟ این در حالی است که برای مسائل کوچک شما سر و صدا راه می‌اندازید ولی برای مسئله‌ای به این مهمی صدایتان بلند نمی‌شود. هر روز اسرائیل علیه جهان اسلام جسارت می‌کند ولی سران کشورهای اسلامی ساکت اند.

وی اظهار امیدواری کرد تا روزی برسد که پرچم اسلام بر قدس شریف برافراشته شود.

رمز آزادی قدس در اتحاد مسلمانان است
طاهر رشید تنولی معاون مرکزی جمعیت علمای پاکستان گفت: من از علمای مذاهب مختلف اسلامی تشکر می‌کنم که با هم متحد شده و برای استقلال و آزادی قدس در این وبینار شرکت کردند.

تنولی در ادامه افزود: هدف اسرائیل این است که خاک فلسطین را به طور کامل در تصرف خود درآورد و امت اسلامی در مقابله با این هدف، متحد است. همان طوری که حرکت حمایت از فلسطین هر بار با شکوه تر برگزار می‌شود، دشمنان اسلام نیز در مقابل آن موضوع گیری می‌نمایند تا مسلمانان را از حرکت به سمت استقلال قدس و فلسطین منحرف می‌نمایند، لذا نهضت‌های اسلامی و گروه‌های مقاومت که با هم پیوند خورده اند باید در این راه تلاش نمایند.

وی تاکید کرد: آزادی قدس فقط در اتحاد مسلمانان است.

شایان ذکر است مردم روزه دار پاکستان امسال نیز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (مصادف با روز جهانی قدس) در شهرهای مهم این کشور از جمله اسلام‌آباد در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان استکباری این رژیم، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دست به راهپیمایی زده و بر حمایت از محور مقاومت تا آزادی بیت‌المقدس و سرزمین فلسطین تاکید می‌نمایند.

کد خبر 5205697

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403