امروز بزرگترین وقف پس از انقلاب اسلامی به ثبت رسید


امروز بزرگترین وقف پس از انقلاب اسلامی  به ثبت رسید

بزرگترین وقف پس از انقلاب اسلامی امروز در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با نیت کمک به ایتام به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، ثبت بزرگترین وقف پس از انقلاب اسلامی با نیت ایتام در ایام شهادت حضرت امیر مومنان امام علی(ع) با حضور مجتبی عبداللهی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان تهران و حجت الاسلام سیدی رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرری و واقف محترم آقای محسن معروفی امروز پنج شنبه 16 اردیبهشت در سالن جلسات اداره اوقاف و امورخیریه شهرری برگزار شد.

در این نشست عبداللهی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران طی سخنانی گفت: این وقف بزرگ‌ترین وقفی است که پس‌از انقلاب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد که با ایام شهادت امیرمؤمنان امام علیط(ع) هم‌زمان شده‌ است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۶۶۲ هکتار زمین سه دونگ آن به آقای معروفی متعلق است که ۳۳۱ هکتار آن را امروز وقف می‌کنند، افزود: درآمد حاصل از این وقف در جهت رفع نیاز ایتام، بیماران بی بضاعت، دانش‌آموزان و دانشجویان و زوج‌های جوان نیازمند مصرف می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف استان تهران بیان کرد: ارزش این وقت ۱۵ هزار میلیارد می‌شود که در قالب خیریه نیت واقف محترم را اجرا خواهد کرد.

محسن معروفی واقف محترم در این نشست درباره علت و انگیزه خود برای این وقف بزرگ، گفت: با توجه به این‌که ایتام، دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، زوج‌های جوان و بیماران امروزه با مشکلات متعددی مواجه هستند تصمیم گرفتیم که با الگو قرار دادن امیرمؤمنان امام علی(ع) و تبعیت از سیره پدری چنین وقفی را داشته باشیم.

این واقف محترم اظهار کرد: هر کس بتواند به دیگران کمک کند و به زیردستان توجه داشته باشد به هر مقدار که توان دارد می‌تواند انرژی مثبت برای خود، خانواده و جامعه در دنیا و آخرت کسب کند.

وی افزود: عواید این وقف گستره جغرافیایی ندارد در همه استان‌ها هرجا فرد نیازمند و بی‌بضاعت باشد برای رفع نیاز او صرف خواهد شد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر