مجتمع آموزشی سردار سلیمانی در بیرجند به بهره برداری رسید


مجتمع آموزشی سردار سلیمانی در بیرجند به بهره برداری رسید

با حضور استاندار خراسان جنوبی، مجتمع آموزشی سردار شهید سلیمانی در بیرجند به بهره برداری رسید.

مجتمع آموزشی سردار شهید سلیمانی با ۱۰ هزار و ۲۶۳ مترمربع زیربنای آموزشی، امروز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت در مهرشهر بیرجند افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، ۴۵ کلاس آموزشی، ۲۸ اتاق اداری، ۴ باب آزمایشگاه (علوم، فیزیک،زیست و شیمی)، سالن آمفی تئاتر ۳۰۰ نفره و سالن ورزشی با ۶۲۵ مترمربع مساحت از مشخصات این پروژه است.

این مجتمع آموزشی با اعتبارات ملی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع احداث شده است.

مهرالله رخشانی‌مهر، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آیین بهره‌برداری همزمان از ۲۶۸ فضای آموزشی ۱۵ استان کشور به همراه مجتمع آموزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (مجتمع حیات طیبه) در بیرجند که با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۶ هزار فضای آموزشی در کشور به بهره‌برداری رسیده که بیش از ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در آنها گنجانده شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها متوسط سرانه فضای آموزشی کشور از ۴.۸۶ به ۵.۲۲ درصد افزایش یافت.

وی گفت: سازمان نوسازی مدارس با حضور خیران نیک‌اندیشی همچون هاتفی‌ها، علی‌پورها، مردانی آذری‌ها و گیتی‌نژادها توانسته تعهدات خیران را از ۵۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به سه هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ برساند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در مجموع خیران در این سال‌ها بیش از هشت هزار میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی مشارکت کردند و دولت هم برای تکمیل سهم خود بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار گذاشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا