ارائه روزانه 43 هزار خدمت توسط سیستم بهداشتی و درمانی زنجان


ارائه روزانه 43 هزار خدمت توسط سیستم بهداشتی و درمانی زنجان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: روزانه 43 هزار خدمت توسط سیستم بهداشت و درمان استان زنجان به مردم ارائه می‌شود.

پرویز قزلباش بعد از ظهر امروز (۱۶ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه روزانه ۴۳ هزار خدمت در سیستم بهداشت و درمان استان به زنجانی‌ها ارائه می‌شود، اظهار کرد: هیچ یک از خدمات بهداشتی و درمانی تعطیل‌پذیر نیست و واکسیناسیون علیه سایر بیماری‌ها و واکسیناسیون نوزادان نیز طبق روال سابق انجام می‌شود.

وی از تزریق روزانه حدود ۱۵۰۰ دُز واکسن کرونا در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: برای واکسیناسیون روزانه ۲۰۰۰ نفر باید هم‌زمان ۲۰ تا ۳۵ نفر واکسن کرونا را تزریق کنند، به همین دلیل به دنبال راه‌اندازی مراکز همگانی واکسیناسیون در استان زنجان هستیم که هر مرکز به حدود ۵۰ نیروی انسانی نیاز دارد که باید تامین شود.

این مسئول با بیان اینکه برای رسیدن به ایمنی در برابر بیماری کرونا باید به حدود ۶۰۰ هزار زنجانی واکسن کرونا تزریق شود، تصریح کرد: هفته آتی طبق تغییر رنگ شهرستان‌های استان زنجان از لحاظ بیماری کرونا محدودیت‌های کرونایی اعمال خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه تغذیه بیماران در بیمارستان‌های استان زیر نظر کارشناسان تغذیه طبخ می‌شود، خاطرنشان کرد: کارشناسان تغذیه در آشپزخانه‌ها تغذیه بیماران را از لحاظ ارزش غذایی تعیین می‌کنند و طبخ غذا در ظروف مورد نظر را تعیین کرده و از لحاظ بهداشتی نیز بررسی می‌کنند. گفتنی است تغذیه بیماران مبتلا با کرونا با سایر بیماران تفاوتی ندارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تظاهرات شهرک‌نشینان به محل اقامت «بی‌بی» رسید