دریافت بیش از 22 هزار دُز واکسن کرونا در زنجان


دریافت بیش از 22 هزار دُز واکسن کرونا در زنجان

استاندار زنجان گفت: تاکنون استان زنجان 22 هزار و 44 دُز واکسن کرونا دریافت کرده که بیش از 18 هزار دُز آن تزریق شده است.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۱۶ اردیبهشت‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون استان زنجان ۲۲ هزار و ۴۴ دُز واکسن کرونا دریافت کرده است، اظهار کرد: ۱۸ هزار و ۴۴۹ دُز واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان، مراکز نگه‌داری سالمندان، پاکبانان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و بیماران خاص تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول واکسیناسیون به ترتیب سن در استان آغاز شده است، افزود: ۹۰۰۰ دُز واکسن مشترک ایران و کوبا در کارآزمایی بالینی به ۳۰۰۰ داوطلب زنجانی آغاز شده و در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه شرایط استان زنجان از لحاظ میزان تزریق واکسن کرونا از سایر استان‌ها بهتر است، تصریح کرد: همه مراکز شانزده‌گانه مشغول تزریق واکسن کرونا هستند ولی برای رفع مشکلات پیش‌بینی‌ شده در آینده، ۳۰ مرکز واکسیناسیون همگانی در استان زنجان در حال راه‌اندازی بوده که شش مرکز آن فعال شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط زنجانی‌ها در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی الزام‌آور است و با رعایت نکنندگان برخورد و اعمال قانون خواهد شد، گفت: امسال خطر ویروس کرونا را بهتر و بیشتر می‌شناسیم، بنابراین همه باید مصوبات ستاد کرونا و بهداشت را رعایت کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه اکنون مثل روز روشن است زمانی که تجمع می‌کنیم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد مردم به ویروس کرونا آلوده می‌شوند، اظهار کرد: در این ۱۵ ماه بهداشت و درمان استان زنجان برای مقابله با کرونا فرسوده شده‌اند و طبق گفته این افراد، پرهیز از دورهمی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تنها خواسته آنان است.

وی با بیان اینکه شیب بیماری کرونا در استان زنجان علی‌رغم وضعیت خوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهار هفته اخیر، تند است، افزود: مصوبات شورای تامین استان، مصوبات شورای تامین شهرستان و مصوبات کمیته امنیتی باید در کمیته رصد نارضایتی اجتماعی دنبال می‌شود تا از لحاظ قانونی پیگیری در این زمینه صورت گرفته و کسانی که این وظیفه را انجام نداده و جلوگیری نکردند، علتش مشخص شود.

این مسئول با تاکید بر برخورد جدی با کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، خاطرنشان کرد: باید از شرایطی که برخی از افراد ایجاد کردند جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403