گزارشی از کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا استان زنجان


گزارشی از کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا استان زنجان

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت:چاپ دو جلد کتاب با عنوان «دلی که جا ماند» و «شهد شهود»، تولید و رونمایی از 12 نرم‌افزار چند رسانه‌ای شهدای شاخص استان، مکاتبه و جذب مشارکت در چاپ 10 عنوان کتاب با دبیرخانه کنگره نیز از اقدامات کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا کنگره ملی 3535 شهید استان، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

به گزارش ایسنا، علی بیات ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در کنار مشارکت با سایر دستگاه‌های ذیربط در برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان، مسئولیت کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا را بر عهده دارد، بیان کرد: ۱۵۰ هزار اثر از شهدای والامقام زنجانی در راستای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان توسط کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا، گردآوری و پس از نمایه‌گذاری در اختیار دبیرخانه این کمیته قرار داده شده است. آثار جمع‌آوری شده مربوط به دو هزار و ۹۲۸ شهید والامقام استان است.


معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه اسناد و آثار ۶۲۸ شهید خارج استان از ۲۰ استان کشور درخواست شد، افزود: ۱۴ هزار و ۷۲۴ اثر از ۵۰۰ شهید والامقام زنجانی از سایر استان‌ها دریافت شد. با والدین هزار و ۲۴ نفر از شهدا مصاحبه نشده است. لیست این تعداد از والدین شهدای معزز، جهت برنامه‌ریزی و انجام مصاحبه به دبیرخانه این کمیته ارسال شده است.

بیات افزود: چاپ دو جلد کتاب با عنوان «دلی که جا ماند» و «شهد شهود»، تولید و رونمایی از ۱۲ نرم‌افزار چند رسانه‌ای شهدای شاخص استان، مکاتبه و جذب مشارکت در چاپ ۱۰ عنوان کتاب با دبیرخانه کنگره نیز از اقدامات کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

بیات در ادامه از اطلاع‌رسانی و تبلیغ کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان، با بارگذاری ۱۰۰ خبر در سایت و بیش از ۳۰۰ خبر در کانال‌های فضای مجازی توسط کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا خبر داد و یادآور شد: تعداد ۶ جلسه نیز در راستای پیشبرد اهداف و وظایف این کمیته در بنیاد شهید تشکیل شده است. فایل word وصیت‌نامه هزار و ۱۶ نفر از شهدای استان به دبیرخانه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان ارسال شده است.

وی در ادامه از به روزرسانی و ارائه لیست والدین در قید حیات شهدا به تفکیک پدر و مادر جهت مصاحبه به دبیرخانه کنگره خبر داد و افزود: برای مصاحبه با ۱۲۰ نفر از والدین شهدا در قالب خاطره‌نگاری توسط صدا و سیما برنامه‌ریزی و قرارداد منعقد شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...