صلاحیت 83 درصد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر کرمانشاه تایید شده است


صلاحیت 83 درصد داوطلبان انتخابات  شوراهای شهر  کرمانشاه تایید شده است

دبیر ستاد انتخابات کرمانشاه اظهار کرد: تاکنون در استان صلاحیت 83 درصد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر تایید شده و ادامه کار بررسی صلاحیت ها هم اکنون در هیات نظارت استان در دست پیگیری است.

جلیل بالایی در نشست خبری امروز (16 اردیبهشت) با اشاره به شروع بررسی تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در هیات نظارت استان گفت: از 13 اردیبهشت ماه فرصت 10 روزه برای بررسی صلاحیت ها در هیات نظارت استان کلید خورده است.

وی افزود: هیات نظارت استان 10 روز فرصت دارد تا بررسی‌ها را انجام و نتیجه را به ستاد انتخابات استان گزارش دهد.

بالایی تصریح کرد: بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع انتخابات، از مجموع هزار و یازده نفر داوطلب ثبت نام شده در این دوره انتخابات شوراهای شهر، 895 نفر از فیلترهای هیات های اجرایی و نظارت شهرستان عبور کرده و تایید شده اند، 170 نفر نیز رد صلاحیت شده و برای بررسی مجدد به هیات های نظارت استان طرح شکایت کرده اند و در این بین نیز 46 نفر تاکنون از ادامه حضور در انتخابات انصراف داده‌اند.

بالایی تصریح کرد: با توجه به این آمار تاکنون 83 درصد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در استان تایید صلاحیت شده اند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اتمام فرصت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراهای روستاها در هیات های اجرایی 32 بخش استان، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته از مجموع 9 هزار و 40 داوطلب، صلاحیت 8850 نفر تایید شده است.

وی افزود: همچنین از مجموع این تعداد داوطلب، 59 نفر تاکنون انصراف داده اند و صلاحیت 131 نفر نیز رد شده است.

وی تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که در مجموع 98.5 درصد داوطلبان انتخابات شوراهای روستاها تایید صلاحیت شده و در انتظار اظهار نظر هیات های نظارت بخش می باشند که ظرف 14 روز می بایست نتیجه را به بخشداری های اطلاع دهند.

بالایی افزود: در مجموع نتیجه نهایی بررسی صلاحیت ها دوم خردادماه امسال به داوطلبان انتخابات شوراهای روستاها اعلام می شود.

وی افزود: در نهایت نیز روز 17 خردادماه اسامی نامزدهای نهایی توسط فرمانداری های و بخشداری ها اطلاع رسانی خواهد شد و تبلیغات نامزدها نیز از روز 20 خردادماه شروع شده و به مدت یک هفته و تا 24 ساعت قبل از روز رای گیری ادامه خواهد داشت.

این مسئول در ادامه به مشارکت بالای ادیان و مذاهب دیگر در انتخابات شوراها اشاره کرد و افزود: از مجموع داوطلبان سطح استان، 2175 نفر متشکل از 1786 نفر اهل تسنن و 389 نفر اهل حق در این دوره انتخابات ثبت نام کرده اند که سهم 21 درصدی را به خود اختصاص می دهند.

وی افزود: از مجموع این داوطلبان 1845 نفر داوطلبان انتخابات در روستاها بوده و 330 نفر هم در شهرها داوطلب شده اند.

بالایی در ادامه اشاره ای هم به انتخابات ریاست جمهوری داشت و افزود: از 21 اردیبهشت ماه ثبت نام نامزدها آغاز شده و به مدت پنج روز در محل وزارت کشور ادامه خواهد اشت.

وی افزود: با بررسی صلاحیت داوطلبان روز پنجم خردادماه اسامی نامزدها توسط شورای نگهبان اعلام می شود.

این مسئول تصریح کرد: از روز هفتم خردادماه نیز تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به مدت 20 روز شروع می شود و تا 24 ساعت قبل از روز رای گیری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس