خانمیرزا در چهارمحال و بختیاری آبی شد


خانمیرزا در چهارمحال و بختیاری آبی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با کاهش تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در شهرستان خانمیرزا، این شهرستان به تازگی در وضعیت آبی یا کم خطر شیوع کرونا قرار گرفت.

سید راشد جزایری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که شهرستان بن همچنان در وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به روند نزولی شیوع کرونا در استان، تصریح کرد: کاهش تعداد بیماران بستری در استان از چهار روز گذشته آغاز شده است و اگر چه این روند شکننده به نظر می‌رسد اما با دوری از برگزاری دورهمی‌ها و پرهیز از حضور در تجمعات می‌توان این وضعیت را تداوم بخشید.

جزایری دورهمی‌ها را عامل ۶۰ درصد شیوع کرونا در استان دانست و گفت: با وجود نظارت‌های شدید برای جلوگیری از برگزاری مراسم‌های عروسی و ختم همچنان در برخی نقاط استان گزارشاتی مبنی بر برپایی این مجالس گزارش می‌شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را ۸۱ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان رعایت در مقایسه با یک ماه گذشته تغییری نداشته است.

جزایری در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۰ در سال، خاطر نشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال در حال انجام است و پس از آن از روز شنبه گروه سنی بین ۷۵ تا ۸۰ سال فراخوان می‌شوند.

وی از ورود ۱۰ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کرونا در استان همزمان با روز پنجشنبه خبر داد و گفت: علاوه‌بر واکسیناسیون گروه‌های سنی، بیماران و معلولان مقیم در توانبخشی‌ها نیز نسبت به ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت، ۱۱۵ هزار و ۸۶۲ مورد نمونه‌گیری ویروس کرونا انجام شده است که بر اساس آن ۴۱ هزار و ۹۹ نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

شهرستان خانمیرزا در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر