مدیرکل ارشاد: سه روستای برتر قرآنی کرمان معرفی شدند


مدیرکل ارشاد: سه روستای برتر قرآنی کرمان معرفی شدند

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از انتخاب و معرفی سه روستای برتر قرآنی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد رضا علیزاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با افلام این‌مطلب افزود: بر اساس رای هیات انتخاب روستاهای برتر قرآنی در استان، روستای دریجان از شهرستان بم با ۱۲۵.۵ امتیاز، روستای ده زیار کرمان با ۱۲۴ امتیاز و روستای شاهرخ آباد کرمان با ۸۶.۵ امتیاز اول تا سوم شدند.

وی بیان کرد: هیات انتخاب روستاهای برتر قرآنی استان با برگزاری جلساتی، از بین روستاهایی که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده بودند، همچنین براساس شاخص های تعیین شده و امتیازهایی که کسب کرده بودند، روستاهای برگزیده را انتخاب نمودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: روستاهای برتر استان کرمان به دبیرخانه انتخاب روستای برتر قرآنی ایران معرفی و با روستاهای برتر کشوری رقابت می کنند.

وی ادامه داد: این طرح ملی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، انجام می‌شود.

علیزاده با اشاره به معیارهای روستای قرآنی تصریح کرد: معیار سنجش در ۲ بخش عمومی و تخصصی انجام و اولویت با روستاهایی بوده است که در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر بودند.

وی گفت: شاخص های انتخاب روستاهای برتر قرآنی کشور و استان در این طرح ملی شامل فعال بودن در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن، مؤسسه ها و مراکز قرآنی، نشست های خانگی و هیأت های قرآنی، دوره ها و کارگاه های آموزشی قرآن، قرآن ‌آموزان، حافظان، قاریان، مربیان، خادمان، پیشکسوتان و فعالان قرآنی، کرسی های پژوهشی، آثار علمی و آموزشی قرآنی، محافل تلاوت قرآن، محصولات قرآنی، برگزیدگان قرآنی در مسابقات و جشنواره‌ های شهرستانی، استانی و ملی، گروه های فعال تواشیح، همخوانی و سرود قرآنی، موقوفه های قرآنی، مساجد مجری طرح ملی تلاوت نور و اثربخشی فعالیت ‌های قرآنی است.

طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستاها، با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و دینی ذیربط اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج