رونمایی از کراس‌اوور جدید اما بی‌نام فیات!


رونمایی از کراس‌اوور جدید اما بی‌نام فیات!

فیات چندین سال پیش خودروی پونتو را از خط تولید خارج کرد و جانشینی نیز برای این سوپرمینی در اروپا ارائه نشد. البته این خودروساز در سال 2017 هاچبکی کوچک و جدید را در آمریکای جنوبی با نام آرگو معرفی کرد. در سال 2018 نیز سدان ساب کامپکت کرونوس معرفی گردید و حالا نوبت به … The post رونمایی از کراس‌اوور جدید اما بی‌نام فیات! appeared first on مجله...

فیات چندین سال پیش خودروی پونتو را از خط تولید خارج کرد و جانشینی نیز برای این سوپرمینی در اروپا ارائه نشد. البته این خودروساز در سال ۲۰۱۷ هاچبکی کوچک و جدید را در آمریکای جنوبی با نام آرگو معرفی کرد. در سال ۲۰۱۸ نیز سدان ساب کامپکت کرونوس معرفی گردید و حالا نوبت به کراس اوور جدیدی رسیده است. این خودروی کلاس B که قبلاً با نام پروجکت ۳۶۳ شناخته می‌شد هم‌اکنون به‌صورت رسمی در برزیل پدیدار شده است.

رونمایی از کراس‌اوور جدید اما بی‌نام فیات!

این خودرو فعلاً SuvFiat نامیده می‌شود چراکه برند استلانتیس از طرفداران خود خواسته نام نهایی این خودرو را از بین گزینه‌های Tuo، Domo و Pulse انتخاب کنند. نامی که بیشترین تعداد آرا را کسب کند بر روی این کراس اوور جدید نقش خواهد بست.

رونمایی از کراس‌اوور جدید اما بی‌نام فیات!موضوع جالب اینکه فیات می‌گوید کراس اوور موردبحث بجای پلتفرم MP1 آرگو و کرونوس از پلتفرم جدید MLA استفاده می‌کند. هنوز مشخص نیست که این دو پلتفرم چه ارتباطی با یکدیگر دارند اما فیات می‌گوید MLA پرفورمنس و راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. این پلتفرم همچنین ایمنی بهتری داشته و قطعات فنی آن در محصولات دیگری بکار نرفته است.

رونمایی از کراس‌اوور جدید اما بی‌نام فیات!

انتظار می‌رود این کراس اوور کوچک از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو استفاده کند. گفته شده این نیروگاه آهنین قدرت حدود ۱۲۵ اسب بخار و گشتاور حدود ۲۰۰ نیوتون متر خواهد داشت و نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل خواهد کرد. نسخه‌های پایه‌تر از پیشرانه ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی با خروجی ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور ۱۳۹ نیوتون متر استفاده خواهند کرد. همکار این پیشرانه یک گیربکس CVT خواهد بود.

رونمایی از کراس‌اوور جدید اما بی‌نام فیات!

استایل این کراس اوور جدید از آرگو و کرونوس الهام گرفته اما از عناصر خشن‌تری مختص یک کراس اوور استفاده کرده است. البته خروجی‌های اگزوز غیرواقعی جای تعریف چندانی ندارند هرچند متأسفانه این موضوع به یک رویه بین خودروهای رده میانی بدل شده است.

رونمایی از کراس‌اوور جدید اما بی‌نام فیات!

مدلی که در تصاویر دیده می‌شود از نوع پرچم‌دار با سقف مشکی و رینگ‌های دو رنگ است. این خودرو همچنین از چراغ‌های جلوی تمام LED، نوار کرومی در پهنای جلوی خودرو و برخی تجهیزات دیگر سود می‌برد.

رونمایی رسمی این خودرو در ماه‌های آتی صورت گرفته و در بازارهای آمریکای لاتین عرضه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس