آمار فروش خودروها در نروژ، بهشت خودروهای الکتریکی


آمار فروش خودروها در نروژ، بهشت خودروهای الکتریکی

نروژ یکی از محبوب‌ترین کشورها برای خودروهای الکتریکی است. ماه پیش فروش خودروهای پلاگین هیبریدی در این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده و بهترین ماه آوریل برای این دسته از خودروها بوده است. در حقیقت پلاگین هیبریدی‌ها و الکتریکی‌ها بیش از 80 درصد بازار نروژ را در اختیار داشته‌اند. تعداد … The post آمار فروش خودروها در نروژ، بهشت...

نروژ یکی از محبوب‌ترین کشورها برای خودروهای الکتریکی است. ماه پیش فروش خودروهای پلاگین هیبریدی در این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده و بهترین ماه آوریل برای این دسته از خودروها بوده است. در حقیقت پلاگین هیبریدی‌ها و الکتریکی‌ها بیش از ۸۰ درصد بازار نروژ را در اختیار داشته‌اند.

آمار فروش خودروها در نروژ، بهشت خودروهای الکتریکی

تعداد فروش خودروهای پلاگین هیبریدی در این ماه به ۱۰۵۴۵ دستگاه رسیده که رشد ۱۰۴ درصدی را نشان می‌دهد.

استقبال از خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در کشور نروژ با شدت در حال افزایش بوده اما سهم خودروهای الکتریکی از بازار بیش از دو برابر بیشتر شده است.

آمار فروش خودروها در نروژ، بهشت خودروهای الکتریکی

آمار فروش خودروهای الکتریکی شده در ماه آوریل در کشور نروژ به این شرح بوده است:

خودروهای تمام الکتریکی: فروش ۷۲۲۹ دستگاهی (رشد ۹۷ درصدی، سهم ۵۴.۹ درصدی از بازار) + فروش ۷۳۷ دستگاه مدل کارکرده + ۶۹۱ دستگاه ون (۶۸۷ دستگاه صفرکیلومتر و ۴ دستگاه کارکرده) خودروهای پلاگین هیبریدی: فروش ۳۳۱۶ دستگاهی (رشد ۱۲۲ درصدی، سهم ۲۵.۲ درصدی از بازار) مجموع: فروش ۱۰۵۴۵ دستگاهی (رشد ۱۰۴ دستگاهی، سهم ۸۰.۱ درصدی از بازار)

از ابتدای سال میلادی تاکنون بیش از ۴۰ هزار خودروی پلاگین هیبریدی صفرکیلومتر در نروژ به فروش رسیده که بیش از ۸۱ درصد کل بازار را تشکیل می‌دهد. باقی مدل‌های فروخته شده نیز از نوع درون‌سوز و هیبریدی بوده‌اند.

آمار فروش خودروها در نروژ، بهشت خودروهای الکتریکی

با همدیگر نگاهی خواهیم داشت به آمار فروش خودروهای الکتریکی شده از ابتدای سال تاکنون:

خودروهای تمام الکتریکی: فروش ۲۶۳۸۸ دستگاهی (رشد ۳۲ درصدی، سهم ۵۳.۳ درصدی از بازار) خودروهای پلاگین هیبریدی: فروش ۱۳۹۲۱ دستگاهی (رشد ۸۰ درصدی، سهم ۲۸.۱ درصدی از بازار) مجموع: فروش ۴۰۳۰۹ دستگاهی (رشد ۴۵ درصدی، سهم ۸۱.۵ درصدی از بازار)

اما فولکس‌واگن ID.4 با فروش ۱۸۲۴ دستگاهی در آوریل ۲۰۲۱ ورودی قدرتمندانه به بازار داشته و سهم ۱۳.۹ درصدی از بازار خودروی نروژ را به خود اختصاص داده است.

آمار فروش خودروها در نروژ، بهشت خودروهای الکتریکی

آمار فروش این خودرو از ابتدای سال تاکنون ۲۶۸۴ دستگاه بوده و آن را به سومین خودروی پرفروش بازار پس از تویوتا راو ۴ و ولوو XC40 تبدیل کرده است. این خودرو اندکی جلوتر از تسلا مدل ۳ قرار دارد.

اما تسلا مدل ۳ پس از عملکردی برجسته در سه‌ماهه پایانی سال پیش تنها ۴ دستگاه فروش در ماه آوریل داشته و فروش کلی آن تا به اینجای سال برابر با ۲۵۷۰ دستگاه بوده و آن را در رتبه چهارم محبوب‌ترین خودروهای نروژ قرار داده است.

آمار فروش خودروها در نروژ، بهشت خودروهای الکتریکی

در ادامه پرفروش ترین خودروهای الکتریکی در نروژ در ماه آوریل را مشاهده می‌کنید:

فولکس‌واگن ۴ – فروش ۱۸۲۴ دستگاهی (فروش ۲۶۸۴ دستگاهی تا به اینجای سال) تسلا مدل ۳ – فروش ۴ دستگاهی (فروش ۲۵۷۰ دستگاهی تا به اینجای سال) آئودی e-tron – فروش ۶۶۸ دستگاهی (فروش ۲۴۵۰ دستگاهی تا به اینجای سال) پولستار ۲ – فروش ۴۶۹ دستگاهی (فروش ۱۷۳۰ دستگاهی تا به اینجای سال) نیسان لیف – فروش ۳۱۳ دستگاهی (فروش ۱۶۷۸ دستگاهی تا به اینجای سال) مرسدس بنز EQC – فروش ۳۷۸ دستگاهی (فروش ۱۵۹۱ دستگاهی تا به اینجای سال) ام جی ZS EV – فروش ۱۸۷ دستگاهی (فروش ۱۰۴۷ دستگاهی تا به اینجای سال) ب ام و i3 – فروش ۲۲۵ دستگاهی (فروش ۷۱۶ دستگاهی تا به اینجای سال)

آمار فروش خودروها در نروژ، بهشت خودروهای الکتریکی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان