چرا خرید ردیاب خودرو یک مسئله ضروری است؟


چرا خرید ردیاب خودرو یک مسئله ضروری است؟

چرا خرید ردیاب خودرو ضروری است؟ انسان همواره به حفظ مال خود مایل است. مسئله عجیبی هم نیست. او برای هر چه که به دست می‌آورد تلاش کرده و دوست ندارد نتیجه این زحمات را بربادرفته ببیند. با پیشرفت فناوری، چالش‌ها و فرصت‌های متعددی در مسیر این امر...

چرا خرید ردیاب خودرو ضروری است؟ انسان همواره به حفظ مال خود مایل است. مسئله عجیبی هم نیست. او برای هر چه که به دست می‌آورد تلاش کرده و دوست ندارد نتیجه این زحمات را بربادرفته ببیند. با پیشرفت فناوری، چالش‌ها و فرصت‌های متعددی در مسیر این امر ایجاد شده است. برای مثال، تا پیش از این برای محافظت از خودروی خود از دزدگیر استفاده می‌کرده‌ایم. اما با پیشرفت فناوری، حالا وسایل کارآمدتری برای حفاظت از خودرو وجود دارد؛ مثلاً ردیاب یا GPS خودرو..

ردیاب خودرو از جمله وسایلی است که در سال‌های اخیر بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم ضمن مقایسه دزدگیر و ردیاب خودرو، به برتری هر یک از آن‌ها بر دیگری بپردازیم.

مقایسه ردیاب خودرو و دزدگیر

با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت، می‌توان دید که سرقت یک خودرو به کمتر از یک دقیقه زمان نیاز دارد. خیال می‌کنید دزدگیر راه حل مناسبی برای جلوگیری از این مسئله است؟ همان‌طور که گفتیم، پیشرفت فناوری چالش‌هایی را هم برای ما ایجاد کرده که یکی از آن‌ها، پیشرفت سارقان در از کار انداختن دزدگیر به حساب می‌آید. به هر حال، هر یک از ما به نحوی به دنبال پیشرفت است و نمی‌توان سارقان را بابت پیشرفتشان مواخذه کرد. اما می‌توان به این فکر کرد که چرا ضریب امنیتی خودروی خود را افزایش ندهیم؟ به هر حال، ما مسئولیم که پس از آگاهی از امکانات موجود، کار سارقان را سخت‌تر کنیم. در ادامه به مقایسه راهکارهای متداول برای جلوگیری از سرقت خودرو خواهیم پرداخت.

دزدگیر چیست و چگونه کار می‌کند؟

به صورت خلاصه، دزدگیر از سه بخش سنسور، آژیر و کنترل‌گر مرکزی تشکیل شده است. وقتی این حسگرها متوجه تغییری محسوس شوند، پیغام لازم را به بخش کنترل‌گر ارسال می‌کنند و در نتیجه آن، دزدگیر به صدا درمی‌آید.

انواع سنسور دزدگیر

دزدگیر تنها دارای یک نوع سنسور نیست. بسته به محل قرارگیری سنسور، نوع حساسیت آن به نحو خاصی تنظیم می‌شود. این سنسورها عبارتند از:

سنسور در

این سنسور پس از باز شدن غیرمجاز در خودرو پیغام اخطار را به بخش کنترل‌گر ارسال می‌کند.

سنسور ضربه

همان‌طور که از نام این سنسور مشخص است، پس از وارد شدن ضربه به خودرو این سنسور پیغام مربوطه را به بخش کنترلر می‌فرستد. سپس آژیر خودرو به صدا درمی‌آید و صاحب آن از وجود خطر مطلع می‌شود.

سنسور فشار

این سنسور وظیفه دارد تغییرات ناگهانی فشار درون خودرو را بسنجد. در صورت ایجاد این نوع از تغییرات، آژیر دزدگیر به صدا درمی‌آید. اما دلیل وجود این سنسور چیست؟ تغییرات ناگهانی فشار درون خودرو معمولاً هنگامی به وجود می‌آید که سارقان برای ورود به خودرو اقدام به شکستن شیشه آن کنند.

سنسور حرکتی

از دیگر انواع سنسور مورد استفاده در دزدگیر خودرو، سنسور حرکتی است. وظیفه سنسور حرکتی اعلام خطر در هنگامی است که خودرو به صورت خاموش جابجا می‌شود. برای مثال، هنگامی که خودرو بکسل شده یا توسط یک خودروی دیگر به نحو دیگری حرکت داده می‌شود؛ مثلاً هنگام انتقال به پارکینگ.

چرا دزدگیر به تنهایی کافی نیست؟

دزدگیر برای افزایش امنیت خودرو وسیله بدی نیست؛ اما نمی‌توان گفت که کافی است. با تمام مزایایی که این وسیله برای کاربران خود به همراه دارد، اما معایبی هم می‌توان برای آن برشمرد:

وابستگی به مسئله مسافت

بهترین انواع دزدگیر نیز برد مشخص و محدودی دارند. برای مثال، در حال حاضر کمتر دزدگیری در بازار وجود دارد که برد آن بیش از یک و نیم کیلومتر باشد.

هشدار اشتباه

همه ما صدای دزدگیرها را شنیده‌ایم؛ صداهایی که نمی‌دانیم دلیل آن‌ها یک خطر جدی بوده یا صرفاً یک اشتباه فنی. برخی از افراد علاقه دارند حساسیت دزدگیر خودرو را تا حد زیادی بالا ببرند؛ اما نتیجه این امر چیزی جز افزایش هشدارهای اشتباه نبوده است.

سارقان با آن آشنا شده‌اند

سارقان امروزی بهتر از هر زمانی روش مقابله با دزدگیرها را فرا گرفته‌اند. دیگر داشتن یک دزدگیر را نمی‌توان یک امر کاملاً بازدارنده در خودروها به حساب آورد.

عدم کارایی پس از سرقت

یکی از معایب دزدگیرها این است که تنها یک عامل بازدارنده است. به این معنا که اگر سارق در امر سرقت خودرو موفق شده باشد، داشتن دزدگیر دیگر نمی‌تواند به شما کمکی بکند.

ردیاب خودرو چیست و چگونه کار می‌کند؟

ردیاب خودرو یک وسیله پیشرفته در زمینه تامین امنیت خودرو است. ردیاب خودرو توانسته است معایب استفاده از دزدگیر را تا حد زیادی از بین ببرد و خود را به عنوان یک راهکار امنیتی کارآمد معرفی کند.

در ردیاب خودرو، یک فرستنده درون خودرو قرار می‌گیرد که با کمک ماهواره‌ها و فناوری GPS موقعیت مکانی لحظه‌ای خودرو را مشخص می‌کند. این اطلاعات از طریق رابط کاربری موجود در بخش نرم‌افزاری، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

ردیاب خودرو از دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده است. بخش سخت افزاری، بخشی است که درون خودرو قرار می‌گیرد و به صورت دائمی اطلاعاتی را به بخش نرم افزاری ارسال می‌کند. بخش نرم افزاری هم موظف است این اطلاعات را در سرور خود ذخیره کرده و توسط رابط کاربری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مزایای استفاده از ردیاب خودرو

چرا خرید ردیاب خودرو یک مسئله ضروری است؟ردیاب خودرو

به کمک ردیاب خودرو می‌توان از موقعیت لحظه‌ای خودرو آگاه شد. بدین ترتیب، در صورت به سرقت رفتن خودرو، می‌توان سارق را به صورت لحظه‌ای مورد ردیابی قرار داد.

جدا از این مسئله، اجزای داخل خودرو نیز تحت حفاظت این وسیله قرار دارند. به این معنا که در صورتی که باتری خودرو به سرقت برود، پیغامی برای صاحب خودرو ارسال می‌شود.

از دیگر مزایای استفاده از ردیاب خودرو می‌توان به این نکته اشاره کرد که اطلاعات مرتبط با مسافت و مسیرهای طی شده در یک سرور ذخیره می‌شود. به زبان ساده، شما در هر زمانی می‌توانید سابقه مسیرهای حرکتی خودروی خود را در اختیار داشته باشید.

از آن‌جا که ردیاب خودرو یک وسیله کامل‌تر نسبت به دزدگیر است، برخی از امکانات آن را هم به همراه دارد. برای مثال، هرگونه تغییر در شرایط خودرو از جمله تصادف، جابجایی، روشن شدن خودرو و جابجایی در محل آن، به کاربر ارسال می‌شود.

معایب استفاده از ردیاب خودرو

با تمام این تفاصیل، همچنان نمی‌توان ردیاب خودرو را یک وسیله کامل و بی‌نقص دانست. هرچند به عقیده هر انسان خردمندی، این معایب را نمی‌توان دلیلی برای کنار گذاشتن این وسیله دانست:

- وجود اختلال در ارسال سیگنال

عملکرد ردیاب خودرو وابسته به سیگنال‌های ارسالی از سوی فرستنده آن است. در صورتی که این سیگنال‌ها به هر دلیلی با اختلال مواجه شوند، عملکرد ردیاب نیز دچار ایراد می‌شود.

- وجود ارائه‌دهندگان ردیاب‌های بی‌کیفیت در بازار

ردیاب‌های خودرو نیز مانند اکثر کالاهای مصرفی خودرو، دارای انواع باکیفیت و بی‌کیفیت هستند. انواع بی‌کیفیت ردیاب خودرو کارایی نمونه‌های عالی آن را دارا نیستند. در نتیجه، نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت که عملکردی مشابه آن نمونه‌ها داشته باشند.

- کارکرد پیچیده‌تر از دزدگیر

ردیاب خودرو تنها دارای چند دکمه محدود نیست. هرچند که این امر به این معنا نیست که کار کردن با آن دشوار است. با این حال، نمی‌توان از وسیله‌ای با این تعداد گزینه و امکانات، انتظار داشت که به راحتی یک دزدگیر ساده باشد.

سایر کاربردهای ردیاب خودرو

با وجود کاربردهای فراوانی که برای ردیاب خودرو ذکر شد، همچنان موارد دیگری نیز وجود دارند که بد نیست در ارتباط با آن‌ها نیز اطلاعاتی داشته باشید.

ردیاب موتور سیکلت

تصور کنید تمامی امکاناتی که برای ردیاب خودرو ذکر شد، اعم از قابلیت پایش دائمی موقعیت فیزیکی، امکان خاموش و روشن کردن موتور از هر مسافتی و... روی موتور سیکلت نیز قابل استفاده باشد. این چیزی است که از آن حرف می‌زنیم. موتور سیکلت‌ها نیز حالا از ارزش بالایی در بازار برخوردارند و حفاظت از آن‌ها، حفاظت از یک سرمایه بزرگ است. به همین منظور، می‌توان از ردیاب موتور سیکلت نیز برای افزایش امنیت آن استفاده کرد.

مدیریت ناوگان

سازمان‌هایی که دارای وسایل نقلیه متعدد هستند و کارشان به نحوی با این وسایل گره خورده است، از اهمیت مدیریت ناوگان آگاه هستند. به کمک ردیاب خودرو، می‌توان مسافت طی شده توسط هر خودرو و مسیرهای مورد استفاده آن را مورد بررسی قرار داد. برای مثال، آژانس‌ها می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های این فناوری، تمامی خودروهای خود را به صورت زنده مورد ردیابی قرار دهند. جدا از این قابلیت، با بهره‌مندی از این فناوری می‌توان تاریخچه حرکت هر یک از وسایط نقلیه ناوگان را در اختیار داشت و در تصمیم‌گیری‌های کلان نیز از آن‌ها استفاده کرد.

نحوه استفاده از ردیاب خودرو

چرا خرید ردیاب خودرو یک مسئله ضروری است؟ردیاب خودرو

همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، هر ردیاب از یک بخش سخت افزاری و یک بخش نرم افزاری تشکیل شده است. بخش سخت افزاری، بخشی است که درون خودرو قرار می‌گیرد و اطلاعات خودرو را از طریق ماهواره به سرور منتقل می‌کند. برای استفاده از امکانات این فناوری، لازم است متخصصان برای نصب آن اقدام کنند. آن‌ها بسته به نوع خودرو (یا موتور سیکلت) بهترین نقطه برای نصب این فرستنده را شناسایی می‌کنند تا حتی در صورت سرقت نیز نتوانند به راحتی این فرستنده را پیدا کنند.

پس از نصب فرستنده، نوبت به این می‌رسد که کاربر روی گوشی خود، نرم افزار مربوط به ردیاب را نصب کند. پس از نصب نرم افزار، اطلاعات مرتبط با وضعیت خودرو مستقیماً روی گوشی او ظاهر می‌شود. از جمله امکانات جذابی که ردیاب‌های شرکت رادار در اختیار کاربران قرار می‌دهند، پایش دائمی وضعیت خودرو و یادآورهایی است که در ارتباط با وضعیت بیمه و موتور دستگاه در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای مثال، به شما یادآوری می‌شود که پس از طی مسافت مشخصی، نوبت به تعویض روغن موتور رسیده است.

نتیجه‌ گیری

دزدگیر یک وسیله امنیتی بازدارنده است که شاید در گذشته می‌توانست سارقان نه چندان حرفه‌ای را از خودرو دور نگه دارد؛ اما امروزه دیگر نمی‌توان برای تامین امنیت خودرو به آن اکتفا کرد. محدودیت‌های متعددی برای استفاده از این وسیله وجود دارد که آن را عملاً نسبت به ردیاب، به وسیله‌ای ابتدایی بدل می‌کند. در طرف مقابل، ردیاب خودرو یک وسیله کارآمد و کاربردی است که به کمک آن می‌توان به صورت دائمی از شرایط کلی خودرو آگاه شد و در صورت به سرقت رفتن خودرو، می‌توان آن را در هر نقطه‌ای متوقف کرد. از این منظر، می‌توان ردیاب خودرو را به یک جعبه سیاه برای خودرو تشبیه کرد که اطلاعات ضروری آن را در خود ذخیره می‌کند.

برند رادار در سال‌های اخیر به واسطه امکانات کاربردی و خدمات پس از فروش معتبر خود، به عنوان بهترین ردیاب خودرو از نگاه مشتریان شناخته شده است. اما با تمام این صحبت‌ها این شما هستید که با نیازسنجی دقیق و اهدافی که برای خرید ردیاب دارید، می‌‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

برای خرید ردیاب رادار و یا ارتباط با مشاوران ما، می‌‌توانید از طریق وب سایت و یا شماره تماس ذکر شده با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت : https://radargps.org/

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت