69 درصد اعضای شرکت سهام عدالت خراسان جنوبی در سجام ثبت‌نام کردند


69 درصد اعضای شرکت سهام عدالت خراسان جنوبی در سجام ثبت‌نام کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از 462 هزار و 846 سهامدار عدالت شرکت سرمایه‌گذاری استان که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، 69 درصد آنان در سامانه «سجام» ثبت‌نام کرده‌اند.

عیسی جعفری گیو روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: از مجموع ۶۷۷ هزار نفر سهامدار عدالت در خراسان جنوبی بیش از ۷۰ درصد روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند و سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان هستند.

وی بیان کرد: برای سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری استان یکسری اقدامات مربوط به اصلاح ساختار و افرایش سرمایه شرکت انجام شده و سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند معامله، مدیریت و مالکیت سهام در اختیار خودشان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: پیرو فرمان مقام معظم رهبری درخصوص آزادسازی سهام عدالت، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان به عنوان نخستین شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی در کشور توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

وی ادامه داد: از ۲۶ مرداد سال گذشته این شرکت با نماد «وسخراج» در بازار بورس، معاملاتی را انجام داده و در حال حاضر بین ۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری کشور دارای بالاترین ارزش معاملاتی است.

جعفری گیو گفت: در روش غیرمستقیم، سهام‌دار شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت شرکت‌های استانی هستند و سرمایه اولیه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اظهار داشت: برای فعالیت این شرکت در استان خراسان جنوبی باید مجمع عمومی تشکیل شود و با برپایی انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت انتخاب شوند همچنین تمامی افرادی که حق شرکت در این انتخابات را داشته باشند باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از سهامداران درخواست می‌شود با مطالعه پیشینه افراد داوطلب عضویت در هیات مدیره تلاش کنند افرادی را انتخاب کنند که تفکرات توسعه‌ای داشته باشند تا بتوانند با اداره این شرکت در توسعه استان نقش داشته باشند.

وی عنوان کرد: سهامداران عدالت که در گذشته روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند نسبت به انتخاب افراد مورد نظر خود از بین داوطلبان حائز شرایط اقدام کنند.

جعفری گیو افزود: با توجه به اینکه انتخابات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری است لذا ثبت‌نام در سامانه سجام و طی مراحل احراز هویت و اخذ کد بورسی به عنوان پیش نیاز مشارکت سهامداران در رای‌گیری به شمار می‌رود.

وی گفت: اهمیت انتخاب و حضور افراد شایسته در هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی از آنجا مشخص می‌شود که ارزش سرمایه این شرکت با توجه به تعداد سهامداران آن بسیار بالا است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان سرمایه این شرکت در استان در حال حاضر با نرخ فعلی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود افزود: این میزان از ارزش سهام بسیاری از شرکت‌های مطرح حتی در سطح ملی نیز بالاتر است.

وی بیان کرد: با توجه به مفاد ماده هشت آیین‌نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت، هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی این اختیار را دارد که معادل ۳۰ درصد ارزش سرمایه شرکت را در پروژه‌های توسعه منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کند.

جعفری گیو گفت: از طرف دیگر از آنجایی که مدیریت سهام عدالت در روش غیرمستقیم در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرار می‌گیرد، سپس میزان سود سالانه مشمولان متناسب با عملکرد اعضای هیات مدیره این شرکت‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سهام عدالت برای افراد فوت شده به وراث قانونی منتقل می‌شود یادآور شد: برای انتقال سهام عدالت افراد فوت شده به وراث، سامانه‌ای تعریف شده اما در حال حاضر در مرحله تهیه نرم‌افزار این سامانه هستند و هنوز امکان جابه‌جایی سهام عدالت فرد فوت شده به وراث وجود ندارد و در صورت اجرایی شدن این سامانه اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهام عدالت معاف از مالیات است اظهار داشت: وراث باید در انحصار وراثت سهام عدالت را به عنوان دارایی‌های فرد فوت شده به شمار آورند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌ جنوبی گفت: سود سهام عدالت برای سال‌های ۹۵ تا ۹۷ در سه مرحله به شماره شبای ثبت شده توسط افراد در سامانه سهام عدالت واریز شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد سود سهام عدالت سال ۹۸ نیز اسفند سال گذشته به حساب افراد واریز شده و ۵۰ درصد باقیمانده پس از تسویه حساب شرکت‌ها به حساب افراد واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیات مدیره شرکت سرمای‌گذاری استان دارای پنج عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل است گفت: انتخابات مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خراسان جنوبی ۲۰ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود و افرادی که خواستار عضویت در هیات مدیره هستند باید ثبت‌نام و تایید صلاحیت شوند که تاکنون حدود ۶۰ نفر به عنوان اعضای هیات مدیره ثبت‌نام کردند.

جعفری گیو افزود: مرحله دوم انتخابات مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان ۱۵ خرداد است و تا این زمان باید پرونده انتخابات مجمع عمومی بسته شود لذا از تمامی افرادی که در خراسان جنوبی روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند درخواست می‌شود برای امکان شرکت در انتخابات در سجام ثبت‌نام کنند تا بتوانند افراد دارای صلاحیت را به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان انتخاب کنند که سرمایه آنها افزایش داشته باشد.

وی در مورد افرادی که سود سهام عدالت به آنها تعلق نگرفته است گفت: این افراد شماره شبایی که برای ثبت‌نام وارد کردند صحیح نبوده لذا برای اصلاح آن باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند تا سود سهام به حساب آنها واریز شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا