83 درصد داوطلبان شوراهای شهر در کرمانشاه تایید صلاحیت شدند


83 درصد داوطلبان شوراهای شهر در کرمانشاه تایید صلاحیت شدند

کرمانشاه - ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تایید صلاحیت 83 درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها توسط هیات اجرایی خبر داد و گفت: از مجموع هزار و 111 نفر ثبت نامی، 895 نفر تایید صلاحیت، 170 نفر رد صلاحیت و 46 نفر نیز انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «جلیل بالایی» روز پنجشنبه در نشست خبری در استانداری کرمانشاه، افزود: قانون در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یک فرصت چهار روزه اعتراضی برای داوطلبان رد صلاحیت شده فراهم کرده است.

وی همچنین از تایید صلاحیت ۹۸.۵ درصدی داوطلبان شوراهای روستاها توسط هیات اجرایی خبر داد و گفت: از ۹ هزار و ۴۰ نفر ثبت نامی تاکنون هشت هزار و ۸۵۰ نفر تایید صلاحیت، ۱۳۱ نفر رد صلاحیت و ۵۹ نفر نیز منصرف شده اند.

او افزود: ظرف ۱۴ روز هیات نظارت نیز به تایید صلاحیت داوطلبان رسیدگی می کند و اسامی نهایی دوم خرداد ماه به بخشداران ابلاغ می شود.

آنچنان که بالایی توضیح داد: در نهایت اسامی نامزدها در ۱۷ خرداد منتشر می شود و این افراد از ۲۰ خرداد ماه فرصت یک هفته ای برای تبلیغات در اختیار خواهند داشت.

وی در مورد انتخابات شوراهای روستاها گفت: هزار و ۷۳۹ روستا (۹۸ درصد روستاها) در ۳۲ بخش استان واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند.

افزایش داوطلبان اهل سنت و اهل حق

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه گفت: تاریخ استان کرمانشاه نماد زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف است و در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شاهد ثبت نام ۲ هزار و ۱۷۵ نفر از اهل تسنن و اهل حق هستیم.

بالایی بیان داشت: از این تعداد ۳۳۰ نفر در بخش شهری و هزار و ۸۴۵ نفر در بخش روستایی ثبت نام کرده اند.

وی تاکید کرد: با اینکه به نسبت دور پنجم انتخابات شوراها مجموع آمار داوطلبان کاهش داشته است اما شاهد رشد داوطلبان اهل سنت و اهل حق به ۲۱ درصد مجموع داوطلبان هستیم.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به انتخابات ریاست جمهوری داشت و گفت: با توجه به گشایش های اقتصادی پیش رو و انتشار خبرهای خوب رفع تحریم ها و نیز ثبت نام چهره های توانمند، امیدواریم انتخاباتی پر شور و رقابتی داشته باشیم.

او در خصوص جزییات این انتخابات توضیح داد: از ۲۱ اردیبهشت ثبت نام داوطلبان به مدت پنج روز شروع می شود.

بالایی افزود: پنجم خرداد ماه اسامی اعلام و از هفت خرداد داوطلبان فرصت ۲۰ روزه برای تبلیغات در اختیار خواهند داشت.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری