تلفیق روش‌های حضوری و غیرحضوری در آینده روند آموزشی تاثیرگذار است


تلفیق روش‌های حضوری و غیرحضوری در آینده روند آموزشی تاثیرگذار است

بندرعباس- ایرنا- امام جمعه بندرعباس گفت: تلفیق روش‌های یادگیری حضوری و غیرحضوری دانش آموزان می‌تواند برای آینده جریان آموزش و تربیت نسل آینده جامعه بسیار مفید باشد و آن را از کمیت و کیفیت بهتری برخوردار سازد.

محمد عبادی زاده روز پنحشنبه در نشست مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان وجمعی از معلمان استان با وی به مناسبت بزرگداشت هفته معلم با تاکید بر نقش فضای مجازی در دنیای امروز تصریح کرد: با رعایت همه جوانب از این ظرفیت مهم می‌توان با تدبیر استفاده موثر کرد، چرا که فضای مجازی در دنیا کنونی به فضای حقیقی جامعه تبدیل شده است.

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها و اهمیت آن در آموزش و پرورش تاکید کرد: به طور قطع هرچه ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیشتر و پویاتر باشد امر آموزش و تربیت دانش آموزان با اثربخشی و کارایی بهتری دنبال می‌شود و به درستی خانواده و آموزش و پرورش دوبال اصلی تعلیم و تربیت و مکمل یکدیگر هستند.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان اظهارداشت: والدین در دوران همه گیری کرونا با دغدغه‌ی بیشتری در مسائل آموزشی و تعلیم و تربیت فرزندان خود ورود کرده‌اند که بسیار ارزشمند است و نشان از اهمیت موضوع آموزش و تعلیم و تربیت در بین خانواده‌ها دارد.

عبادی زاده گفت: بدون شک همه پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور مدیون تلاش خالصانه معلمان در سنگر مدرسه است و همواره باید قدردان معلمان عزیز باشیم که در شرایط سخت از جمله در همین دوران کرونا با جان و دل برای جبران عقب ماندگی‌های درسی تلاش شبانه روزی دارند.

وی در ادامه با اشاره به نگرانی‌های ناشی از کیفیت تعلیم و تربیت در روند همه گیری این ویروس منحوس بیان داشت: دغدغه ی خانواده‌ها، صاحبنظران و دلسوزان حوزه تعلیم و تربیت پیرامون چالش‌های آموزشی به واسطه شیوع کرونا بسیار حائز اهمیت است که با حساسیت در جامعه دنبال می‌شود.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: خوشبختانه گزارش جامع و امیدبخش مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان که برخاسته از تلاش‌های شبانه روزی همه فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش استان است، نشان می‌دهد با بهره گیری از ظرفیت‌های ایجاد شده و راهبری مدبرانه و جهاد علمی معلمان، روند آموزش و تربیت دانش آموزان دچار وقفه نشده است و خلا ناشی از تعطیلی فضاهای آموزشی با روش‌های نوین از جمله آموزش‌های مجازی در شبکه شاد پُر شده است.

به گفته وی؛ تدابیر آموزش و پرورش که با ایثارگری معلمان سخت کوش در یک جهاد بزرگ علمی همراه بود، نشان داد می‌توان با استفاده از ظرفیت‌ها و خلاقیت‌ها ضمن پاسخ به دغدغه‌ها و نگرانی‌ها، امر خطیر آموزش را دنبال کرد هر چند همگان اذعان داریم که نظام آموزش غیرحضوری مانند آموزش چهره به چهره نمی‌تواند موجب اجرایی شدن همه اهداف و برنامه‌های تعلیم و تربیت باشد.

عبادی زاده در پایان گفت: اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش در فضایی آرام و ترویج روحیه مشارکت جمعی با همدلی و استفاده از همه ظرفیت‌ها از دستاوردهای مدیریت آموزش و پرورش استان است که این مهم اثربخش و امید آفرین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری