روز قدس خنثی‌کننده توطئه‌های نظام سلطه است


روز قدس خنثی‌کننده توطئه‌های نظام سلطه است

شهرری - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: گرچه هدف اصلی بزرگداشت روز جهانی قدس دفاع از آرمان فلسطین است ولی این روز بزرگ خنثی کننده توطئه های نظام سلطه و به ویژه صهیونیست‌ها در به فراموش سپردن فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام است.

حجت الاسلام علی کنگرلو روز پنجشنبه به مناسبت روز قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پیام اصلی روز قدس در فراموش نکردن مسئله قدس شریف به عنوان موضوع اول جهان اسلام باید در هر زمان و مکانی برای جهانیان به ویژه نسل جوان تبیین شود.

وی افزود: روز قدس شاخص صف بندی حق و باطل، مصداق کلام حضرت علی(ع) : «کونا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً» یعنی راهبرد کلی همیشه در ستیز با ستمگران و حامی مظلومین بودن است و زنده نگه‌داشتن آن یک وظیفه اعتقادی و دینی با ریشه قرآنی است که از همین منظر، روز قدس را روز اسلام و روز نبی اکرم (ص) و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین نام نهاده‌اند که اتفاقا پشتوانه امنیت ملی و امنیت کشور ما هم است.

کنگرلو با بیان اینکه امسال به عنوان هفتاد و سومین سال از اشغال قدس شریف حمایت از روز قدس به دلایل مختلف از اهمیت مضاعفی نسبت به سال‌های قبل برخوردار است، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل خیانت تعدادی از سران خود فروخته کشورهای عربی در برقراری ارتباط آشکار رسمی با رژیم جعلی صهیونیستی، ترور شهید فخری‌زاده، نقش داشتن صهیونیست ها در ترور شهید قدس و مقاومت، سردار دل‌ها؛ سپهبد سلیمانی و اقدامات خرابکارانه در سایت هسته‌ای نطنز شرکت در روز قدس اهمیت بیش‌تری دارد.

این مسئول تاکید کرد: امسال رسالت خطیر و وظیفه مهمی متوجه همه ما به خصوص اصحاب رسانه است که از افشاء و آشکار سازی هر چه بیشتر جنایات رژیم جعلی و گرگ‌ صفت صهیونیستی و محور شرارت، شیطان بزرگ آمریکا در حق مردم ستمدیده فلسطین و رساندن آن به گوش جهانیان است تا اینکه همگان بدانند و با ادله منطقی باور داشته باشند که اگر فریاد مظلومیت فلسطینیان تحت ستم رژیم جلاد و کودک‌کش را بشنویم و به یاری آنها نشتابیم مسلمان نیستیم.

کنگرلو یادآور شد: دفاع از فلسطین یعنی تجلی دفاع از اسلام و قرآن و مایه عزت و شرف است و مقاومت تنها راه احقاق حق ملت فلسطین و آزادی قدس شریف که به توفیق الهی در آینده‌ای نچندان دور محقق خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: امسال در مراسم روز جهانی قدس به علت شیوع کرونا هیچ تجمعی برگزار نمی شود لازم است رسانه های یادآوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مقابله با حرکت مقاومت در منطقه وعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از گذشته نقش خودرا ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، فردا جمعه ۲۴ ماه مبارک رمضان مطابق با ۱۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ روز جهانی قدس است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به پیشنهاد معمار کبیر انقلاب در تقویم جمهوری اسلامی روز جهانی قدس نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری